Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اگرچه فروش شانه‌ای تخم‌مرغ در همدان ممنوع اعلام شده اما هنوز در بسیاری از سوپر مارکت‌ها رعایت نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، از سال گذشته به منظور رعایت حقوق مصرف‌کننده و کمک به افزایش قدرت خرید مردم، فروش کیلویی تخم‌مرغ در واحدهای صنفی همدان به صورت قانون درآمد و همه واحدها ملزم به رعایت آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بر اساس گزارش میدانی و مشاهدات خبرنگار تسنیم، بیش از 90 درصد از سوپرمارکت‌ها و خرده فروشی‌های محلات و نقاط حاشیه شهر هیچ تمایلی به عرضه کیلویی این کالای پر مصرف نداشته و همچنان به صورت دانه‌ای و شانه‌ای به فروش می‌رسانند.

اگرچه در بسیاری از استان‌های کشور قانون فروش کیلویی تخم‌مرغ رعایت می‌شود اما خلاء نظارتی در همدان، سبب سرپیچی از این قانون شده است.تاکنون خبرنگاران تسنیم در قالب چندین گزارش به این موضوع پرداختند و از طریق مسئولان پیگیر شدند، هر بار قول نظارت و برخورد با متخلفان داده شد اما در عمل هیچ بهبودی حاصل نشده است.

واحدهای خرده‌فروشی و سوپرمارکت‌های محلی شهر تخم‌مرغ را از بنک‌داران به صورت کیلویی خریداری می‌کنند اما به صورت دانه‌ای و با قیمت بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

قیمت مصوب هر عدد تخم مرغ فله 1450 تومان استمشکل کمبود گوشت مرغ و تخم مرغ در گناباد رفع شدافزایش تقاضا مقصر گرانی مرغ و تخم مرغ اعلام شد/ پشتیبانی امور دام: مرغ و تخم مرغ هست شبکه توزیع پاسخگو نیست

خرید کیلویی تخم‌مرغ از نظر اقتصادی به نفع مصرف‌کننده است و باید به نرخ مصوب کیلویی 22 هزار و 500 تومان به مشتریان عرضه شود.

در مصاحبه‌های قبل خبرگزاری تسنیم با سازمان تعزیزات و سازمان صمت، مسئولان قول دادند به صورت جدی پیگیر حل این مشکل باشند و با متخلفان برخورد شود اما تاکنون اقدام موثری انجام نشده و فروشندگان با خیالی راحت و بدون ترس از هرگونه نهاد نظارتی، به تخلف خود ادامه می‌دهند.

 رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: واحدهای عرضه تخم‌مرغ که تحت نظارت اتحادیه ما است قانون فروش کیلویی تخم‌مرغ را رعایت می‌کنند.

جواد عاشوری با بیان اینکه معمولا در سوپر مارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها عرضه تخم‌مرغ به صورت شانه‌ای است تصریح کرد: نظارت بر سوپر مارکت‌ها بر عهده ما نیست.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در درب مرغداری 17 هزار و 500 تومان است عنوان کرد: در حال حاضر این قیمت برای مصرف کننده 21 هزار و 500 تومان و کمتر از حد مصوب است.

عاشوری با تاکید بر اینکه در همه واحدهای عرضه تخم‌مرغ واقع در میدان عین‌القضات و منطقه سرگذر، تخم‌مرغ به صورت کیلویی به مشتریان عرضه می‌شود، تصریح کرد: بازرسان ما به صورت روزانه این بازار را تحت نظارت و پایش قرار می‌دهند.

به گزارش تسنیم ، اگرچه سوپر‌مارکت‌ها وحتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخم‌مرغ را به قیمت کیلویی کمتر از 21 هزار تومان خریداری می‌کنند اما با نرخ شانه‌ای 48 تا 51 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

با توجه به هرج و مرج در عرضه تخم‌مرغ و تضییع حقوق مصرف کننده از جانب واحدهای صنفی متخلف، جای خالی دستگاه‌های نظارتی بر فروشگاه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/743/ن/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیلویی تخم مرغ سوپر مارکت ها عرضه تخم مرغ فروش کیلویی مصرف کننده تخم مرغ تخم مرغ شانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود