Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: پروژه‌های فناورانه در این نهاد انقلابی با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین تعریف و اجرایی خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی احمدی‌زاده در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: ماموریت‌های ویژه‌ای برای مجموعه جهاددانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور تعریف شده است؛ این نهاد انقلابی در تاریخ بیش از ۴۰ ساله خود تلاش کرده است در مرز علم و فناوری و نقش آفرینی برای رفع نیاز کشور فعال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور اقدامات ارزشمندی داشته است و در استان بوشهر نیز هر جا نیاز بوده ماموریتی در حوزه های مختلف با درنظر گرفتن عدم موازی‌کاری با دیگر نهادهای علمی-آموزشی استان، تعریف و اجرا کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد:  اکنون این نهاد انقلابی در استان یک مرکز تخصصی آبزیان دریایی دارد که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند، دو پروژه مهم ملی در حوزه امنیت غذایی کشور (تولید فناوری بچه‌ماهی و نهاده‌های دامی) نیز در دست اجرا است.

احمدی‌زاده بیان کرد: پروژه ملی جهاددانشگاهی اکنون در شهرک زیست فناورانه دلوار در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به پایان برسد و ظرفیت جدیدی به کشور در حوزه تولید بچه ماهی افزوده شود.

وی خاطر نشان کرد:‌حوزه انرژی نیاز است همان‌طور که وزارت دفاع و سپاه پاسداران به جوانان اعتماد کردند و دستاوردهای ارزشمندی را به دنبال داشتند به جوانان و نخبگان اعتماد شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: این نهاد انقلابی در حوزه نفت و گاز اقدامات مهمی داشته که مهمترین آن طراحی نصب و اجرای بازوی بارگیری نفت در خارگ و تولید محلول دمولسیفایر در استان بوشهر بوده است.

احمدی‌زاده گفت: در حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی اولین کیت آزمایشگاهی را در کشور ساخت و در استان بوشهر نیز با راه اندازی دومین آزمایشگاه ویروس شناسی در دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی با رویکرد جدید جهت شتاب کسب و کار جوانان بالغ بر ۳۰ رویداد را سال قبل برگزار کرد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: این نهاد انقلابی با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی در دپارتمان های مختلف برای ۴ هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده، برای ۱۵۰ زن سرپرست خانوار اشتغال پایدار داشته و ۱۵۰۰ شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی ایجاد کرده است.

احمدی‌زاده با اشاره به تعامل خوب جهاددانشگاهی استان بوشهر با حوزویان گفت: حوزویان بیشترین همکاری را با این نهاد داشتند و به صورت جهادی، انقلابی و دلسوزان پای کار بوده‌اند.

وی با نامگزاری سال ۱۴۰۱ با هدف تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: برنامه‌ریزی ما در سال ۱۴۰۱ تولید فناوری‌ با ویژگی "دانش بنیان و اشتغال آفرین" است

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه  برنامه‌های این نهاد در استان جهت تحقق شعار سال اجرا خواهد شد، افزود: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده‌اند، و از آنجا برای تحقق تولید نیاز به فناوری داریم. استان ما با توجه به موقعیت استراتژیک نیازمند تولید فناوری های مهمی در حوزه انرژی، آبزیان و صنعت است.

احمدی‌زاده گفت: به‌دنبال تحقق شعار "اشتغال آفرین" نیاز است که یک برنامه مدون برای صنایع بزرگ و متوسط استان معرفی و برنامه ریزی می‌شوند همچنین در حوزه اشتغال خانگی تحقق نیازمند برنامه ریزی جامع هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بوشهر دانش بنیان پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان بوشهر رئیس جهاددانشگاهی نهاد انقلابی استان بوشهر احمدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید