Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تعدادی از مردم با به راه انداختن مطالبه‌ای در فارس من تحت عنوان «قطعی آب شرب روستای چغاپیت سفلی پیگیری شود» خواستار رسیدگی مسوولان به مشکلات آبی روستای چغابیت سفلی در شهرستان کوهدشت شدند.

در این کمپین مردمی آمده است: «از ابتدای لوله‌کشی منازل روستای چغاپیت سفلی، واقع در لرستان، کوهدشت در بخش طرهان همیشه این روستا درگیر قطعی آب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما در چند سال گذشته این معضل شدت بیشتری یافته به طوری که آب شرب این روستا در ۲۴ ساعت شبانه روز تنها نیم ساعت به روی مردم باز می شود، نبود آب زندگی را برای 1200 نفر جمعتی که در این روستا سکونت دارند را به شدت سخت کرده است.
مردم این روستا بارها به اداره آب مراجعه کرده اند، اما مسئولین مربوطه با بی‌توجهی به این مشکل رسیدگی نکرده‌اند.
به گفته مردم چغاپیت سفلی، روستای بالادستی یعنی چغاپیت علیا با این مشکل روبرو نیست و این مشکل تنها برای روستای چغاپیت سفلی بوده و این که ریشه مشکل دقیقا از کجا است هنوز مشخص نیست و بی‌آبی به شدت مردم این روستا را درگیر خود کرده و راهی جز خرید آب از تانکر های آب رسان با قیمت بالا برای مردم نمانده است.
مردم روستای چغاپیت سفلی از خبرگزاری فارس درخواست دارند تا این مشکل را هر چه سریعتر از مسئولین اداره آب کوهدشت لرستان پیگیری کنند و تا رفع کامل مشکل قطعی آب پیگیر آن باشند تا انشاالله قطعی آب این روستا برطرف شود.»

به منظور پیگیری این مطالبه مردمی به سراغ مدیر آبفا شهرستان کوهدشت رفتیم.

قطعی دائم آب نداریم

نادر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در خصوص گلایه اهالی روستای چغاپیت سفلی کوهدشت در خصوص کمبود آب آشامیدنی توضیح داد: اولا این که در طول ۲۴ ساعت اهالی روستا تنها نیم ساعت آب داشته باشند را تکذیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در ساعاتی از شبانه روز به دلیل خشکسالی و تنش آبی امسال و سال گذشته با کمبود آب مواجه باشند تا حدودی طبیعی است، خاطر نشان کرد: اما اینکه در کل فصل سال به این شکل باشد که با کمبود مواجه باشند نه اینطور نیست.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کوهدشت بیان کرد: در برخی ساعات به دلیل افزایش مصرف آب و اینکه در گذشته منابع آب پایدار نداشتند با افت محسوس مواجه هستند.

بهرامی ادامه داد: ظرف دو سال گذشته چند مطالعه در منطقه انجام شد و دو حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر حفر شد اما متاسفانه به آب نرسیدیم.

وی گفت: اما یک پروژه را در منطقه داریم که تا قبل از تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و تا حدودی مشکل تامین آب روستا برطرف می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کوهدشت با بیان اینکه نکته مهم مدیریت مصرف آب است که اهالی روستا باید مدنظر داشته باشند، اظهار کرد: طبق آمار ۲۰۰ خانوار در روستا ساکن هستند اما میزان مصرف آب ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است و این نشان می‌دهد ممکن است آب آشامیدنی برای باغات و دام هم مصرف شود که با فلسفه کاربرد مصرف آب آشامیدنی منافات داشته باشد و هدر رفت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبفا کوهدشت لرستان شهرستان کوهدشت قطعی آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار

روستای توآباد در شهرستان آوج استان قزوین واقع شده و به شکل دره بین کوه‌های ینگجه محصور شده است. این روستا به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد گردشگران بسیاری به سوی خود جلب کرده است. در این روز‌های بهاری که فصل شکوفایی گل‌ها و گیاهان است. طبیعت این روستا چشم نوازی می‌کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار- قزوین

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد