Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:12:32 GMT

اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جشنواره کن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۲۴۷۷

اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جشنواره کن می‌شود؟

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا از ورایتی، هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار خواهد شد. رئیس هیات داوران این رویداد معتبر سینمایی هنوز معرفی نشده است اما زمزمه‌ها از احتمال انتخاب اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار شد، برای این مقام حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که فرهادی به تازگی به سرقت هنری در ساخت فیلم قهرمان متهم شده احتمالا متولیان جشنواره کن فعلا از اعلام این خبر دست نگه دارند. با این حال فرهادی با توجه به اصالت و فرهنگ سینمایی وسیعی که دارد، یکی از نامزدهای جدی برای تصدی این مقام است.  

تیری فرمو، دبیر جشنواره کن، پیش‌تر در نظر داشت پنه لوپه کروز را به عنوان رئیس هیات داوران این دوره از جشنواره کن انتخاب کند اما این بازیگر اسپانیایی با فیلم بی نهایت/L’immensità ساخته امانوئله کریالسه در بخش رقابتی جشنواره حضور خواهد داشت. ماریون کوتیار نیز که از دیگر گزینه‌ها برای ریاست هیات داوران جشنواره کن بود، در فیلم برادر و خواهر ساخته آرنو دسپلچین بازی کرده که احتمالا از دیگر فیلم‌های بخش رقابتی کن هفتادوپنجم خواهد بود.

اصغر فرهادی سال گذشته با فیلم قهرمان موفق شد به طور مشترک با محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: 

فرهادی برنده جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن               

ادامه کشمکش حقوقی بر سر فیلم «قهرمان» 

پیش‌بینی‌ها از ترکیب جشنواره کن هفتادوپنجم

جشنواره فیلم کن روز پنجشنبه (۲۵ فروردین) فهرست فیلم‌های منتخب خود را اعلام خواهد کرد از همین رو مجله ورایتی در بخشی از این مطلب به پیش‌بینی فیلم‌های حاضر در این جشنواره پرداخته است.

براساس پیش‌بینی ورایتی، فیلم‌های جنایات آینده، الویس، تاپ گان: ماوریک، سه هزار سال اشتیاق، حاضر شدن، فیلمی ناشناخته از دیوید لینچ که در خفا ساخته شده، لایتییر، بی‌نهایت، اسکارلت، دلال، زندگی عشقی، تصمیم به رفتن، عنکبوت مقدس، پسری از بهشت، باغ‌های معلق، پنج شیطان، برادر و خواهر، توری و لوکیتا، زن چایکوفسکی و مثلث غم فیلم‌هایی هستند که در این دوره از جشنواره کن اولین اکران جهانی خود را تجربه خواهند کرد.

برچسب‌ها اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن رویدادهای حوزه سینما فیلم سینمایی قهرمان سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی قهرمان سینمای جهان هیات داوران اصغر فرهادی جشنواره کن فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟