Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا اعلام داشت برخی از عملیات‌هایش در کشور مالی را به دلیل آنچه که ادامه همکاری بین "مزدوران روسی و حاکمیت نظامی مالی" عنوان کرده، متوقف می‌کند اما تعهدش به منطقه را حفظ می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ به نقل از پایگاه دویچه وله، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که این اتحادیه بخشی از عملیات‌های آموزشی‌اش برای نیروهای نظامی مالی را متوقف خواهد کرد؛ تصمیمی که آینده ماموریت‌های حفظ صلح اتحادیه اروپا و سازمان ملل را در منطقه با تردید بیشتری مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل این تصمیم را مرتبط با فقدان ضمانت‌ها از سوی مقامات انتقالی مالی مبنی بر اینکه نیروهای مرتبط با کرملین در عملیات‌های اتحادیه اروپا مداخله نخواهند کرد، دانست.

بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم تا برخی از بخش‌های مأموریت آموزشی خود در کشور مالی را که بر واحدهای نیروهای مسلح گارد ملی مالی متمرکز شده‌اند، معلق و متوقف کنیم.

وی افزود: تضمین‌های امنیتی کافی از سوی مقامات مالی در قبال عدم مداخله از جانب شرکت شناخته شده گروه واگنر وجود ندارد.

اتحادیه اروپا در دو مأموریت آموزشی در مالی ( EUTM و EUCAP) به علاوه ماموریت صلحبانی MINUSMA متعلق به خود سازمان ملل مشارکت دارد.

بورل گفت در حالی که برخی از عملیات‌های آموزشی پایان خواهند یافت مشارکت اتحادیه اروپا در منطقه "ساحل" در آفریقا ادامه خواهد داشت و این امر نشان‌دهنده دخیل بودن مشاوران امنیتی است.

او بیان کرد: منطقه ساحل یک اولویت باقی می‌ماند. ما از منطقه ساحل دست نمی‌کشیم. فراتر از آن ما می‌خواهیم حتی بیشتر به آن منطقه متعهد شویم.

در مدت اخیر چندین هیات بین‌المللی از نیروهای محلی در مالی و سایر کشورهای منطقه برای مقابله بافعالیت‌های گسترده افراطگرایان حمایت کرده‌اند.

بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی یکی از عوامل اصلی کودتاهای نظامی در مالی است؛ کودتاهایی که حاکمیت نظامی کنونی را به قدرت رسانده است. کشورهای دیگر منطقه نیز در سال‌های اخیر دستخوش کودتا شده‌اند. اما آینده مشارکت بین‌المللی در کشور مالی به دلیل همکاری مقامات مالی با گروه واگنر در خطر است.

بورل روز دوشنبه گفت که "گروه بدنام واگنر... مسئول برخی رویدادهای بسیار جدی است که در مدت اخیر منجر به کشته شدن ده‌ها تن در مالی شده است."

خبر خروج مقطعی اتحادیه اروپا از مالی در حالی منتشر می‌شود که آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان قرار است امروز (سه‌شنبه) در باماکو با آسیمی گویتا، رئیس جمهور موقت مالی دیدار کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آفریقا ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل ، جوزپ بورل ، کشور مالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آفریقا اتحادیه اروپا سازمان ملل جوزپ بورل کشور مالی اتحادیه اروپا کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟