Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مصوبه جدید قیمت ۱۰ نمونه از کودهای شیمیایی کاهش یافته است اما نرخ کود اوره افزایش قیمت دارد.

وی افزود: کاهش قیمت کودهای شیمیایی عامل افزایش ۳۵ درصدی مصرف کود شیمیایی توسط کشاورزان در ماه های اخیر بوده است که این افزایش قیمت ناشی از اعمال تحریم ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی با بیان اینکه هیچگونه کمبود و محدودیتی برای توزیع کود شیمیایی در استان ایلام وجود ندارد، ادامه داد: کودهای مصرفی کشاورزان از طریق عاملان توزیع برای آنها تامین و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه ۵۳ کارگزار توزیع کود کشاورزی در اقصی نقاط استان فعال هستند، اضافه کرد: کشاورزان با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی حواله‌های الکترونیکی خرید کود را از این مراکز تحویل می گیرند و با ارائه این حواله نامه الکترونیکی به کارگزاران توزیع، کود مورد نظر خود را با قیمت جدید دریافت می کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام یادآور شد: ۱۰۰ درصد کار توزیع کودهای شیمیایی به همت و تلاش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام انجام می‌گیرد تا کشاورزان استان در زمینه تهیه کود با مشکل مواجه نشوند.

جمالی با اشاره به محوریت نام گذاری سال ۱۴۰۱ در خصوص شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: باتوجه به وارداتی بودن عمده کودهای شیمیایی و با هدف رسیدن به خودکفایی از شرکت‌های دانش بنیان دارای توانایی و آمادگی در زمینه تولید کودهای شیمیایی دعوت به همکاری می‌شود.   

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۹ و با تغییر نرخ ارز مصرف کودهای پتاسه و فسفاته کاهش یافت، افزود: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی دارد و با رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی رخ می دهد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام با اشاره به این که کودهای پتاسه و فسفات در مقابل تنش‌های محیطی مانند سرما و گرما، توان مقاومت گیاهان را افزایش می‌دهد، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود  و مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان ۴۱۵ تن کود اوره از انبار سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام در سطح شهرستان های هلیلان,دهلران و سربله و براساس نیاز منطقه به کود توزیع شده است که از این میزان سهم شهرستان هلیلان ۱۸۲ تن بوده است.

به گزارش ایرنا، هر کیسه کود سوپر فسفات تریپل از ۴۲۳ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان، هر کیسه کود فسفات ۱۳ درصد از ۱۹۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان؛ کود فسفات میکروبی از ۳۳۰ هزار تومان به ۱۸۳ هزار تومان؛ کود رویال پتاسیم از ۵۰۰ هزار تومان به ۲۷۴ هزار تومان؛ کود سولفات پتاسیم از ۵۴۴ هزار تومان به ۲۹۹ هزار تومان و کود سولفات آلمینیوم از ۴۲۳ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان کاهش و کود اوره نیز از ۶۵ هزار و۱۶۲ تومان به ۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.

برچسب‌ها ایلام سموم کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سموم کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی ایلام سموم کشاورزی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کودهای شیمیایی هزار تومان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد