Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:25:08 GMT

صاحبخانه، خوبش خوب است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۰۰۱

صاحبخانه، خوبش خوب است

در این آزمایش ما به سه صاحبخانه بی‌انصاف، خانه‌هایی بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر از خانه‌های خودشان امانت دادیم و به آنها گفتیم یک سال فرصت دارند تا این خانه‌ها را با شرایط بسیار عالی و خداپسندانه اجاره دهند و در پایان سال اگر مستأجران از صاحبخانه‌های خود راضی بودند، مالکیت خانه‌ها رسماً به خودشان منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران: فرایند یافتن مستأجر طی دوهفته انجام شد و پس از استقرار مستأجران، خانه‌ها شبانه‌روزی زیرنظر قرار گرفتند. در دو ماه اول دوره آزمایش همه‌چیز ظاهراً آرام و بدون مشکل پیش رفت. بعد از گذشت دو ماه، در یک صبح سرد زمستانی درب اولین خانه تحت‌نظر با شدت باز شد و صاحبخانه با عصبانیت زار و زندگی مستأجر را به بیرون پرتاب کرد.


پس از آوارگی کامل مستأجر بدبخت به سراغش رفتیم تا علت را جویا شویم. صاحبخانه از مستأجر خواسته بود که یا مبلغ اجاره را دوبرابر کند یا بچه تازه متولد شده‌اش را به بیمارستان مرجوع کند؛ چرا که وی خانه را به یک زوج اجاره داده و حوصله ونگ ونگ بچه را ندارد. ما مستأجر مفلوک را در همان سرما با بیچارگی‌هایش تنها گذاشتیم و به‌سراغ صاحبخانه رفتیم تا رد شدنش در آزمایش را اعلام کرده و خانه را از وی پس بگیریم.


پس از مراجعه به صاحبخانه اول، نامبرده به‌محض رؤیت عوامل ما در صحنه، کولی‌بازی در آورد و خودش را روی زمین انداخت و شروع به عربده‌کشی کرد مبنی بر این‌که «آی ایهاالنّاس اینها می‌خواهند حق من را بخورند و انتظار دارند خانه‌ای را که برای ساختنش جان کنده‌ام، مفت و مجانی اجاره بدهم تا آمار رسمی بی‌خانمانی پایین بیاید». وی در ادامه اقدام به خودزنی شدید کرد تا جایی که عوامل ما از ترس همسایه‌ها موقتاً متواری شدند.


اوضاع خانه دوم تا شش ماه آرام بود، تا این‌که یک روز متوجه شدیم مستأجر این خانه یک ساعت بعد از بازگشتن از اداره، مجدداً از خانه بیرون می‌آید و تا نیمه‌شب در تاکسی تلفنی محله مشغول به‌کار می‌شود. این در حالی بود که نامبرده هیچ بچه‌ای نداشت که خرج اضافه‌ای داشته باشد و حتی با همکاری یکی از زنان همسایه فهمیدیم که حالا حالاها بچه‌ای هم در راه نیست؛ پس حدس زدیم موضوع باید مربوط به اجاره‌خانه باشد.


پس از مصاحبه با مستأجر فهمیدیم صاحبخانه به‌بهانه تحریم‌های جدید امریکا، مبلغ اجاره‌خانه را سه برابر کرده است و نیز مستأجر را تهدید کرده که اگر راضی به پرداخت این مبلغ نشود، وی با املاکی‌های شهر رفاقت تورگی داشته و کاری می‌کند که هیچ‌جا خانه پیدا نکنند. این‌بار هم برای پس‌گرفتن خانه به صاحبخانه مراجعه کردیم ولی وی نه‌تنها خانه را پس نداد، بلکه یک پیت بنزین روی خودش خالی نمود و تهدید کرد که فندک را روشن خواهد کرد. باز هم از ترس اینکه خون نامبرده گردن ما نیفتد صحنه را ترک کردیم و مستأجر بدبخت هم به‌خاطر دهن‌لقی آواره کوچه و خیابان شد.


اما در خانه سوم تا پایان مهلت قرارداد اجاره هیچ مشکلی پیش نیامد و در روز تخلیه خانه نیز، مستأجر شاد و خندان صاحبخانه را در آغوش گرفت و از وی خداحافظی کرد. ما نیز خوشحال از این‌که آزمایشمان جواب داده، نزد صاحب‌خانه رفتیم و طی مراسمی باشکوه سند خانه را به وی تقدیم کردیم. نیمه‌های همان شب و در حالی که مشغول جمع کردن تجهیزاتمان بودیم، متوجه شدیم مستأجر سابق مخفیانه به محل برگشته و در سر کوچه وارد یک چاه شد و چند دقیقه بعد همراه با دو کودک از چاه خارج شد.


وقتی جریان را از وی پرسیدیم، گفت صاحبخانه شرط کرده بود که مستأجر نباید بچه داشته باشد وگرنه اثاثیه‌اش را می‌ریزد توی کوچه و مستأجر هم از ترس، یک سال تمام بچه‌هایش را از طریق تونل مخفی زیرزمینی جابه‌جا می‌کرده است. مجدداً برای بازپس‌گیری خانه به صاحبخانه مراجعه کردیم ولی وی با چندتا از رفیقان گولاخش تا سر خیابان ما را دنبال کرد و بدین‌ترتیب آزمایش موردنظر شکست مفتضحانه‌ای خورد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس، گفت: سامانه خودنویس از سال گذشته تاکنون با ثبت رایگان قرارداد اجاره در اختیار عموم مردم قرار گرفت و موجران و مستأجران موفق شدند تا در این سامانه به شکل قانونی قراردادهای اجاره خود را ثبت کنند.

مدیر سامانه خودنویس با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از ۲۵۵ هزار و ۵۱۱ متقاضی در سامانه خودنویس ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: هم اکنون قراردادهای اجاره روی سامانه ثبت می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا از خردادماه امسال نیز قرارداد خرید و فروش به آن افزوده و این امکان نیز برای متقاضیان فراهم شود.

وی ادامه داد: سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد. همچنین ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران را به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف کردیم و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

کد خبر 6097006 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • استقلالی ها جلوی جنجال رسانه ای خانه این بازیکن را گرفتند!
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟