Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:20:23 GMT

ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش پرونده‌های قضائی استفاده شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۶۲۹

ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش پرونده‌های قضائی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله موحد در دیدار با رئیس و کارکنان محاکم خانواده مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند، افزود: فرایندهای دادرسی را باید در حد توان کاهش داد و رسیدگی‌های قضائی به شکلی انجام شود که از طرح دعاوی بعدی نیز جلوگیری شود.

وی در ادامه از خدمات و تلاش‌های انجام شده در محاکم خانواده کرمان تقدیر کرد و گفت: عملکرد محاکم خانواده خوب ارزیابی می‌شود و گلایه مندی بسیار کم در این حوزه نشان می‌دهد که همکاران با صبوری، متانت و عزت نفس در حال خدمت هستند و انشاالله امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیشنهاد تأمین ساختمان مناسب برای محاکم خانواده کرمان به مرکز اعلام شده است، اظهارداشت: دادگستری کل استان کرمان در حال حاضر ۲۷ پروژه در دست احداث دارد که باید با سرعت تکمیل شوند.

موحد ضمن بیان این مطلب که ساختمان مرکزی دادگستری استان کرمان طراحی شده است، ادامه داد: احداث این ساختمان که از ضرورت‌های دستگاه قضائی استان به شمار می‌رود، نیازمند توجه ویژه و پشتیبانی معاونت مالی قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین منابع انسانی شعب دادگاه خانواده نیز پیگیری‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: شعبه هشتم دادگاه خانواده کرمان به زودی راه اندازی خواهد شد.

رئیس مجتمع دادگاه خانواده کرمان نیز در این نشست بر حل مشکل فضای فیزیکی این محاکم تاکید کرد و گفت: افزایش کادر قضائی در شعب خانواده نیز مورد تاکید است.

حجت الاسلام محمد شفیعی بر پیگیری تأمین دادرس برای محاکم خانواده نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده ورودی به محاکم خانواده داشته‌ایم که متوسط ورودی به هر شعبه ۱۵۸ پرونده بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۶۳ فقره پرونده مختومه شده است.

کد خبر 5465488

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان پرونده قضایی ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد خراسان رضوی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان انقلاب اسلامی هنر خانواده کرمان محاکم خانواده استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ورود ۶۱ هزار و ۱۷۹ پرونده به شعب حل اختلاف جنوب استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۹۳ پرونده با سازش مختومه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان، اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به 60 هزار و 893 فقره پرونده رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 21  هزار و 232 فقره پرونده در جنوب استان کرمان با صلح وسازش مختومه شده است، گفت: درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته 35 درصد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته 61 هزار و 179 فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در 9 حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد شده است، افزود: از این تعداد 60 هزار و 893 فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 377 پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و 380 پرونده مختومه شده که از این تعداد346  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد 38 زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد شده و 11  فقره پرونده قتل به سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران در این شوراها قدردانی کرد.

انتهای پیام/511/.

دیگر خبرها

  • در مکتب تو همیشه شاگردم من
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟