Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@03:30:20 GMT

هوندا سیویک تایپ R جدید ۲۰۲۲؛ هاچ بک محبوب ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۸۴۱

هوندا سیویک تایپ R جدید ۲۰۲۲؛ هاچ بک محبوب ایرانی‌ها

فرارو- هوندا در حال توسعه مدل جدید سیویک تایپ R است. نسخه تازه‌ای که تصاویر آن در پیست جایزه بزرگ ژاپن به ثبت رسیده و تغییراتی نسبت به مدل استاندارد خود داشته است. این هاچ بک که در طول ۱۹ سال اخیر میان ایرانی‌ها محبوب بوده، هنوز دو نسل پنجم و نهم آن در جاده‌های ایرانی دیده می‌شوند.

به گزارش فرارو، هوندا در مورد زمان عرضه سیویک تایپ R باز طراحی شده ۲۰۲۲ هنوز چیزی نگفته است، اما کارشناسان مشهور حوزه خودرو پیش بینی می‌کنند که تا پیش از پایان سال میلادی جاری این هاچ بک پرطرفدار در بازار‌های جهانی عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد قیمت این خودرو نیز تنها به پیش بینی اکتفا شده است. در این رابطه motorbiscuit معتقد است که با توجه به قیمت ۳۷ هزار و ۸۹۵ دلاری سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۱ احتمالا قیمت اولیه مدل ۲۰۲۲ این خودرو به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. این مبلغ به پول ما و با دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی، بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

البته فعلا دست طرفداران ایرانی هوندا سیویک برای خرید این هاچ بک کوتاه به علت ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی کوتاه است. اما اگر واردات هم آزاد شود، باید علاوه بر قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲، چیزی بیش از این مقدار باید عوارض ومالیات گمرکی پرداخت کنید.

سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲ اسپرت‌تر از قبل

با وجود اینکه تصاویر سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲ استتار شده است، اما مشخص است که این خودرو بر اساس هاچ بک سیویک Mk۱۱ ساخته شده است که در ماه ژوئن (خرداد سال گذشته) معرفی شد. این خودرو دارای همان سبک بدنه فست بک پنج در است که مدل قبلی خود را نشان می‌دهد، اگرچه طراحان هوندا تصمیم گرفته اند استایل خودروی قبلی را کمی تغییر دهند.

در قسمت جلو، این هاچ بک داغ دارای همان چراغ‌های جلوی LED باریکی است که سیویک استاندارد دارد، اما جلوپنجره مشبک مشبک رادیاتور را در کنار خود دارد.

سپر جلو تهاجمی‌تر از خودروی استاندارد است، با ورودی بزرگی که تا قسمت پایینی اسپلیتر امتداد دارد. همچنین یک جفت ورودی تازه هوا در زیر چراغ‌های جلو وجود دارد. اما با وجود پوشش نباید این واقعیت را ندیده گرفت که آن‌ها صرفاً برای زیبایی کار گذاشته شده اند، تا اینکه عملکرد محور  باشند.

در سیویک تایپ R جدید، رکاب‌های جانبی عمیق‌تر هستند و یک باله جدید هوا در جلوی چرخ‌های عقب برای تمیز کردن هوای جاری در کناره‌های خودرو قرار گرفته است. همچنین چرخ‌ها به‌صورت سفارشی تایپ R هستند و با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴S پوشیده شده‌اند.

در عقب هاچ بک جدید هوندا نیز نوار روشنایی، عرض کامل سیویک استاندارد را حفظ کرده است، اما سپر عقب با یک جفت دریچه خروجی هوا و یک دیفیوزر عمیق دوباره طراحی شده است. علاوه بر این مدل جدید سه لوله اگزوز دارد که برخلاف نوع تایپ R فعلی، بزرگترین خروجی در مرکز قرار گرفته است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام شتاب گیری سخت، رفتار تهاجمی تری را ارائه دهد.

در فضای داخل، سیویک تایپ R نیز یک سیستم اطلاعات سرگرمی نه اینچی جدید روی داشبورد نصب شده است و یک دسته ابزار دیجیتال تازه جلوتر از راننده، طراحی استاندارد خودرو را منعکس می‌کند. همچنین بسیار محتمل است که تایپ R یک جفت صندلی اسپرت جدید، فرمان اسپرت به روز شده و پدال‌های آلومینیومی، به علاوه دستگیره تعویض دنده آلومینیومی تایپ R داشته باشد.

مشخصات فنی و امکانات نسخه جدید سیویک تایپ R

جالب‌ترین ویژگی سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲ پیشرانه آن خواهد بود، زیرا در شرایطی که بقیه مدل‌های هوندا به طور پیوسته به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کنند، نوع R بعدی به این سو نخواهد رفت.

به گزارش فرارو به نقل از autoexpress، تام گاردنر، معاون ارشد هوندا اروپا درباره پیشرانه این هاچ بک گفته که ما انتظار داریم تایپ R جدید از نسخه به روز شده موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ موجود در مدل استاندارد استفاده کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا قدرت از ۳۱۶ اسب بخاری که نسل قبلی تولید می‌کرد، فراتر می‌رود یا خیر.

انتقال قدرت پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های دستی منتقل می‌شود. اما در نسخه فول آپشن جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه نیز در دسترس است.

سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲ همچنین امکاناتی نظیر کنترل تهویه مطبوع، Wi-Fi، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی نسل بعدی هوندا شامل صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی و ادغام تلفن هوشمند اپل کارپلی و اندروید اتو، غربیلک فرمان D شکل، سیستم صوتی پریمیوم Bose و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده در قالب پکیج Honda Sensing، شارژر تلفن هوشمند بی‌سیم و... است.

تصاویر استتار شده هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۲

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: هوندا سیویک تایپ R هوندا هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌ی محبوب گواردیولا در راه لیگ عربستان

برناردو سیلوا یکی از بهترین بازیکنان منچسترسیتی در فصل جاری بوده است و نمایش بسیار خوبی در سیتی داشته و فصل قبل سهم به‌سزایی در قهرمانی این تیم در قهرمانی‌های سه‌گانه داشت. این بازیکن پیشنهاد‌های بسیار خوبی از لیگ عربستان دارد و دو تیم الهلال و النصر و البته پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا هم سخت به دنبال این بازیکن‌اند.

به نوشته اسپورت، اگر بازیکن پرتغالی بخواهد به بارسلونا برود، گواردیولا مانعی برای این بازیکن نخواهد بود. هنوز مشخص نیست آیا بارسلونا حاضر به پرداخت ۶۰ میلیون یورو بند فسخ برناردو است یا خیر، ولی چیزی که مشخص است تمایل این بازیکن به جدایی از سیتی است. سیلوا با پپ گواردیولا درباره پذیرش انتقالش به اسپانیا صحبت کرد، اما سرمربی اسپانیایی به هیات‌مدیره تیمش اطلاع داد بارسلونا باید پیشنهاد خوبی برای این بازیکن ارائه دهد.

برناردو آماده انتقال به نوکمپ در تابستان پیش رو است و سران بارسلونا باید ۶۰ میلیون یورو برای خرید او هزینه کنند. سیلوا پس از هفت سال حضور در سیتی، در تابستان پیش رو به دنبال یافتن تیم جدیدی است.

منچسترسیتی هم‌اکنون با یک بازی کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده است و رقابت سختی با آرسنال و لیورپول برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد. سیتی باید یکشنبه در زمین ناتینگهام‌فارست به میدان برود. هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر نتوانسته چهار سال پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد و سیتی تلاش می‌کند بتواند به این رکورد مهم دست یابد. سیتیزن‌ها همچنین در فینال جام حذفی نیز حضور دارند و باید اوایل خرداد در ورزشگاه ومبلی برابر یونایتد قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ستاره‌ی محبوب گواردیولا در راه لیگ عربستان
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)