Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید امیرگونه، جوان نخبه و مخترع شیروانی که تاکنون توانسته اختراعات زیادی را به ثبت برساند، حمایت از جوانان را انگیزه ای مهم برای ادامه کار می داند اما معتقد است آنچنان که باید از جوانان حمایت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از شیروان، امید امیرگونه زاده، متولد 1369 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل و مهندسی ارشد برق و قدرت و همچنین دانشجوی دکترای استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد و از نخبگان و پژوهشگران انقلابی و اجتماعی و جهادگرعلمی استان و کشور جز بیست نفر اول چهره علمی سطح ملی کشور در سال ۱۳۹۹ از استان خراسان شمالی شهرستان شیروان شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوان نخبه و مخترع شیروانی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان گفت: با همکاری مرکزبسیج علمی و پژوهشی به صورت مستقل و آزاد کار می کنم، از سال 1387 در هنرستان شروع به فعالیت های علمی کردم و هم اکنون در مرکز رشد علمی شهید سردار سپهبد سلیمانی بعنوان مدیر مجموعه به صورت بسیجی به جهت شناسایی و حمایت از افراد نخبه سطح شهرستان مشغول همکاری وهمراهی هستم.

وی ادامه داد: در زمینه علمی دارای چندین اختراع داخلی و بین المللی و چاپ کتاب مدیریت رفتار سازمانی هستم و از جمله اولین اختراع من آیفون کنترل از راه دور دیجیتال، متصل به سیستم هوشمند ضد سرقت است که در سال ۸۸ اختراع کردم و بر روی این محصول یک صفحه کیبورد نصب‌شده که کاربر به‌راحتی می‌تواند طبقه موردنظر را انتخاب کند و کارایی دیگر آن نصب کردن سیم‌کارت بر روی آیفون است که به‌این‌ترتیب صاحب‌خانه متوجه می‌شود که چه کسی پشت درب منزل است و با استفاده از تلفن همراه درب را باز می‌کند و ارتباط تصویری می گیرد .

این جوان مخترع شیروانی افزود: در سال ۸۸نیز تلویزیون هوشمند را اختراع کردم، این نوع اختراع برای تعویض کانال‌های تلویزیون، بلندی صدا یا تنظیمات با استفاده از صدا و بدون استفاده از کنترل انجام می‌شود. اختراع بعدی بخاری هوشمند در سال ۹۳ برای تنظیم دمای محیط اختراع شد که دمای اتاق را در یک سطح نگه می‌دارد و قابلیت های زیادی از جمله هوشمند سازی دمای اتاق بنا به درجه دلخواه و سیستم اعلام خطر گاز دی ‌اکسید کربن را دارد.

امیرگونه زاده اظهارکرد: سال گذشته موفق به اختراع دستگاه هایپرهیدروز برای درمان بیش‌فعالی عروق کف دست ‌و پا شدم که طی سفر پروفسور سمیعی به استان خراسان شمالی مورد تائید ایشان واقع شد.

جوان برتر استان خراسان شمالی در جشنواره حضرت علی اصغر گفت: حمایت مسئولین امر از نخبگان جوان ودراختیار قرار دادن فضاوبستر کارگاه متناسب برای تولید مواد اولیه و ساخت نمونه، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیک و مونتاژکاری و قطعات الکترونیک شامل بُرد و ای سی و خازن و دیود و برد شبکه و برنامه نویسی کامپیوتر بخشی از مواد مورد نیاز در حرفه است.

 


وی گفت: ما یک تیم 5 نفره هستیم که اگر مورد حمایت مسئولین قرار بگیریم می توانیم اختراع بخاری هوشمندم را که بیان کردم را تولید کرده و بصورت مستقیم برای 22 نفروغیرمستقیم برای صدها نفر اشتغال ایجاد کنیم.

این جوان مخترع و نخبه شیروانی تاکید کرد: مشکلات زیادی از نظر مالی و سختی در ساخت نمونه های اولیه، فضا و تجهیزات لازم و وسایل ایمنی و متناسب بر سر راه داریم که با صبر، شکیبایی، پشتکار و مطالعه زندگی نامه و موفقیت بزرگان علمی محقق پشت سر گذاشته و موفق شدم.

 این جوان مخترع شیروانی با بیان اینکه هیچگونه حمایتی از طرح ها و اختراعاتم در شهرستان صورت نگرفته است، گفت: هیچگاه از سوی سازمان ها و ادارات جدی گرفته نشدم در سطح شهرستان آنچه که رخ داده فقط شنیدن وعده و بسنده به چند لوح سپاس بوده اما دریغ از یک حمایت مادی و معنوی،که اینها فقط بخشی از بی مهری مسئولان به نخبگان بوده که بیان کردم حتی در سطح دانشگاهی اساتید بنده را راهنمایی  و  تشویق به رفتن از ایران می کردن که با روحیات بنده سازگار نیست اما  بی اهمیت دانستن پژوهش ها و دستاورد های نخبگان جوان در کشور ما پدیده جدیدی نبوده و نیست که با آن مواجعه می شویم.

امیرگونه زاده تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت عظیم منطقه و نیاز دنیا به محصول با کیفیت ایرانی، حمایت از نخبگان و تولیدکنندگان در سطح پایینی از توجه مسئولین قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون از طریق سایت شخصی و بازاریابی مستقیم با مصرف کننده ها ارتباط می گیرم که تاکنون بسیار عالی بوده هرچند در نمونه های اولیه آزمون خطا وجود دارد که با دریافت انتقادات از سوی مصرف کننده گان رفع ایرادها در نسخه های جدید صورت می گیرد.

این جوان شیروانی افزود: اختراع بخاری هوشمند  در کیش، کرمان ،اصفهان، ایلام و کارخانجات صنعتی مشهد مشتری داشته و اختراع آیفون کنترل از راه دور درمشهد، تهران، شیروان و کرج مورد استقبال قرار گرفته است.

این نخبه مخترع اظهارکرد: از مسئولین انتظار دارم که قدر جوانان نخبه را بدانند چراکه بی ملایمتی های مسئولین و مدیران، انگیزه را از جوانان نخبه می گیرد از مسئولین و دولت جدید انقلابی خواهشی که دارم بنابر ظرفیت های استان نخبگان را شناسایی کنند به آنها مسئولیت دهند تا مسئولیت پذیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: با شرایطی که هم اکنون در آن قرار دارم، نه پای رفتن دارم ؛نه نای ماندن از بس بد عهدی و سیاسی کاری در امور و بی ملایمتی از مسئولین دیدم. چندین نامه برای جذب و بکاری گیری توسط مسئولین در امور اداری مطرح شده که نامه نگاری و مکاتبات صورت گرفته ولی متاسفانه محقق نشد، بسیار درد آور است که مسئولین در خصوص جوانان فقط شعار دهند.

به گزارش عصراترک، کسب عنوان بسیجی نخبه و مخترع شهرستان شیروان و دانشجوی نمونه و تراز الف دانشگاه های کشورهمراه چندین مقاله داخلی و خارجی معتبر، دبیراولین انجمن علمی نخبگان سطح ملی کشور، اولین هنرآموز وکارآفرین علمی کشور ازطرف وزارت آموزش و پرورش، اولین جهادگر علمی کشور از طرف وزارت کشور و مخترع برتر استان خراسان شمالی، پذیرش بورسیه تحصیلی ازکشور های(سوئد و دانمارک)، منخب به عنوان کارگر نمونه سطح ملی کشور در دوسال پی در پی از طرف وزارت کار و رفاه اجتماعی کشور ، کسب عنوان نخبه برتر ملی کشور در جشنواره امتنان در حضور محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، بخشی از رزومه علمی این جوان شیروان شیروانی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان خراسان شمالی ملی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم