Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:38:16 GMT

همایش علمای شیعه و اهل سنت شهرستان های لامرد ومهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۵۱۶۰

همایش علمای شیعه و اهل سنت شهرستان های لامرد ومهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی حسین زاده در این گردهمایی که در حوزه علمیه رضویه شهرستان لامرد صورت گرفت بر حفظ وحدت تاکید کرد و اظهار داشت: مردم شهرستان‌های لامرد و مهر از شیعه و اهل سنت، سال هاست با وحدت و اتحاد در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و با شناخت، دسیسه‌های دشمنان را می‌دانند که هدف آنها از شهادت طلبه‌های شیعه و سنی برهم زدن یکپارچگی امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: وحدت جهان اسلام و علمای شیعه و سنی موجب نامیدی دشمن، و امیدواری میان مردم مسلمان خواهد بود.

امام جمعه لامرد افزود: روحانیت شیعه و سنی هر ضربه‌ای را که از سوی دشمن بخورد به خاطر استقامت در راه دفاع از اسلام عزیز و راه نورانی پیامبر اعظم است پس در این مسیر مستحکم‌تر از گذشته خواهد ایستاد.

امام جمعه لامرد ادامه داد: گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت شهرستانهای لامرد ومهر با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد، اتفاق بزرگی است که قطعاً دستاورد آن تقویت اتحاد میان مردم و نا امیدی دشمنان خواهد بود.

در این آئین وحدت وحدت بخش، شیخ مصطفی نوری امام جمعه اهل سنت گله دار با اشاره به دستاوردهای بزرگ وحدت در ایران اسلامی تصریح کرد: تکفیری‌های امروز چون تقوا ندارند خطرناک‌تر از دیروز هستند و چون دست نشانده دشمنان جهان اسلام هستند هدفشان مقابله با اصل اسلام است.

نوری گفت: وظیفه خطیر علمای جهان اسلام است که با کلام نافذ خود میان مردم ایجاد وحدت و الفت کنند و نگذارند ملت‌ها با یکدیگر اختلاف پیدا کنند.

امام جمعه گله دار افزود: ما در حادثه‌های اخیر دانستیم که هدف دشمن ضربه زدن به جهان اسلام است و برایشان عالم شیعه و سنی فرقی ندارد و کسانی که با دستان ناپاک خود خون عالمان بزرگوار در حرم امام را ریختند سرسپرده دشمن هستند.

در ادامه حجت الاسلام سفار امام جمعه شهرستان مهر با اشاره سابقه دشمنی آمریکا علیه ملت‌های مسلمان بر حفظ وحدت و انسجام تاکید کرد.

امام جمعه مهر گفت: خون مطهر علمای شیعه و اهل سنت دشمنان اسلام را در میان ملت‌های آزاده خوار و ذلیل خواهد کرد و موجب عزت جهان اسلام خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام صفری امام جمعه اشکنان گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از قرن‌ها، باری دیگر اسلام را زنده کرد و به آن هویت بخشید و مایه دلگرمی امت‌های اسلامی و آزاده را فراهم کرد.

امام جمعه اشکنان گفت: هویت جمهوری اسلامی یعنی اینکه، وقتی امام خمینی (ره) یک روز را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کرد همه مسلمانان جهان یکپارچه در این روز بزرگ علیه اسرائیل غاصب قیام می‌کنند.

همچنین در این مراسم همچنین سیدعدنان حسینی امام جمعه کال با اشاره به پیشنیه وحدت در منطقه بر هوشیاری هر چه بیشتر مردم به شناخت توطئه‌های دشمنان اسلام تاکید کرد.

در پایان این مراسم، بیانیه ای مشترک از طرف علمای شیعه و اهل سنت شهرستانهای لامرد با تاکید بر وحدت و همچنین محکومیت جنایت‌های دشمنان توسط حجت الاسلام سید جواد اسدی مدیر حوزه علمیه رضویه لامرد قرائت شد.

کد خبر 5465539

منبع: مهر

کلیدواژه: علی حسین زاده شیراز علمای اهل سنت علمای شیعه ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه گرد و خاک ماه مبارك رمضان علمای شیعه و اهل سنت حجت الاسلام جهان اسلام شیعه و سنی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد