Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور به همراه مدیران فرودگاه، گمرک و سازمان اموال تملیکی در بازدیدی پنج ساعته وضعیت انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره) را بررسی کرد.

خبرگزاري ميزان _غلامعباس ترکی در بازدید از انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه براساس گزارش ها ٣ هزار و ٣٠٠ تن کالای رسوبی در انبار گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد؛ گفت: طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی برای تعیین تکلیف کالا‌های موجود در گمرک و انبار‌های سازمان تملیکی انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت کالا‌های موجود در انبار‌های فرودگاه عنوان کرد و افزود: دادستانی کل کشور به دنبال رفع موانع ترخیص پیشروی کالاهاست و ضمن مکاتبه با ادارات نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام می‌کند.

وی با انتقاد از عدم فراهم شدن زیرساخت‌های به روز در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر انبار‌های گمرک فرودگاه به روش سنتی اداره می‌شوند در صورتی که باید زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی فراهم تا به صورت مستمر این انبار‌ها تحت نظارت و پایش قرار می‌گرفتند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه هوشىندسازی انبار‌ها به کاهش کالا‌های رسوبی کمک می‌کند، ادامه داد: بر اساس برخی اطلاعات متاسفانه کالا‌هایی خطرناک در برخی انبار‌ها نگهداری می‌شود که باید هرچه سریعتر وضعیت این کالاها مشخص شود.

ترکی با اشاره به اینکه باید دلایل انباشت کالا در انبار‌ها شناسایی شود، گفت: روز به روز بر میزان کالا‌های متروکه اضافه می‌شود از این رو ضروری است اقدامات لازم برای شناسایی دلایل انباشت کالا و عدم ترخیص از گمرک انجام شود.

وی در ادامه به نتیجه گیری این بازدید پرداخت و با اشاره به ابلاغ رئیس قوه قضاییه به دادستانی کل کشور مبنی بر بررسی وضعیت انبار‌ها گفت: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، دادستانی کل کشور وظیفه بررسی وضعیت انبار‌ها را بر عهده دارد به همین منظور در بازدید امروز آخرین وضعیت ساماندهی این انبار‌ها بررسی شد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ادامه داد: این بازدید حاکی از این است که عدم ساماندهی همچنان به قوت خود باقی است نظم و ساماندهی وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص یک انبار هوشمند نیز توضیح داد: بر اساس مشاهدات امروز مشخص شد یک انبار هوشمند در بخش خصوصی ۱۰ سال است که به دلیل برخی مشکلات به بهره برداری نرسیده و همچنان بلاتکلیف مانده است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به دستورالعمل دادستان تهران مبنی بر ساماندهی این انبار‌ها تا ١٥ اردیبهشت ماه بیان کرد: ما انتظار داریم که تا این تاریخ تمام اقدامات لازم برای ساماندهی انبار‌ها انجام شود و بعد از این تاریخ بار دیگر بازدیدی خواهیم داشت.

ترکی به تعیین تکلیف کالا‌های خطرناک نیز اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر مواد اشتعالزا تعین تکلیف شده و دغدغه‌ای پیرامون این کالا‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات در حوزه عدم ترخیص کالا به روش‌های سنتی برمی‌گردد و مشاهدات حکایت از این دارد که تاکنون اقدام مناسبی برای هوشمندسازی انجام نشده و متاسفانه اموال امانتی مردم در شرایط بدی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی انبار‌ها توضیح داد: بعد از دستور رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی این انبارها، بخشی از کالا‌های تعیین تکلیف شدند، اما وضعیت قابل قبول نیست و نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

ترکی یکی دیگر از مشکلات عدم ترخیص کالا را قوانین دست و پاگیر گمرکی دانست، بیان کرد: وضعیت انبار‌ها نشان می‌دهد که انگیزه مدیریتی برای ساماندهی این انبار‌ها وجود ندارد.

به گفته ترکی مدیرانی که در حوزه ساماندهی اموال تملیکی اهمال کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

وی همچنین از فعالیت مسئولان سالن صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تقدیر کرد و افزود: بر اساس مشاهدات در سالن صادرات فرودگاه امام (ره) اقدامات مناسبی انجام شده است.

در ادامه این بازدید مدیرعامل سازمان اموال تملیکی نیز با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات این سازمان برای تعیین تکلیف کالا‌ها گفت: حدود ٣١ هزار و ٤٠٥ اظهارنامه وصول از بدو تاسیس گمرک وجود داشته که طی چند ماه  اخیر حدود ١٩ هزار و ٥٥٠ فقره پرونده معادل ٦٢ درصد پرونده ها به نتیجه رسیده و مابقی در دست اقدام است.

عبدالمجید اجتهادی افزود: ما به دنبال این هستیم در آینده‌ای نزدیک تمام کالا‌های دپوشده در این انبار‌ها را تعیین تکلیف و خارج کنیم.

وی با اشاره به همکاری قوه قضاییه برای صدور مجوز به منظور ترخیص کالا‌ها بیان کرد: در این مدت با صدور مجوز‌های قضایی میزان قابل توجهی از کالا‌ها ساماندهی شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار امیدواری کرد که تا ۱۵ اردیبهشت ماه وضعیت کالا‌های باقی مانده نیز مشخص شود.

اجتهادی همچنین با اظهار نگرانی پیرامون بروکراسی اداری برای تعیین تکلیف برخی کالا‌ها گفت: متاسفانه برخی از استعلامات طولانی شده و این امر باعث متروکه شدن کالا می‌شود بر همین اساس انتظار می‌رود که فرآیند این استعلامات تسریع شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از تخلیه ۶۰ درصدی انبار‌ها خبرداد و بیان کرد: ساماندهی این کالا‌ها و خروج آن‌ها طی این مدت نشاندهنده تعامل و عزم جدی دستگاه‌ها در این حوزه است.

در این بازدید برخی از کارشناسان گمرک و مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) چالش‌ها و مسائل پیشروی ترخیص کالا را با معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در میان گذاشتند و خواستار رفع این چالش‌ها شدند.

بیشتر بخوانید:  رئیس کل دادگستری استان قم از انبار سازمان اموال تملیکی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انبار تملیکی ترکی دادستان کل کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انبار تملیکی ترکی دادستان کل کشور معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گمرک فرودگاه امام خمینی سازمان اموال تملیکی وضعیت انبار ها برای ساماندهی انبار ها تعیین تکلیف قوه قضاییه ترخیص کالا بر اساس کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود