Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خبر ساخت احداث پتروشیمی در نزدیک تالاب میانکاله برای نخستین‌بار در تیرماه سال گذشته توسط احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران رسانه‌ای شده است.

استاندار سابق مازندران در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد از موافقت وزارت نفت با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری خبر احداث پتروشیمی در این منطقه را رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش‌ها نسبت به این موضوع از همان موقع قوت گرفته بود اما چون موارد مطرح شده روی کاغذ بوده به صورت عملیاتی اقدامی از سوی جوامع محلی و فعالان زیست محیطی صورت نگرفت.

با سفر رئیس جمهور و کلنگ‌زنی وزیر کشور و با دغدغه‌ای که رئیس محیط زیست کشور نسبت منطقه حفاظت شده میانکاله داشت،نگرانی‌ها نسبت به ایجاد پتروشیمی در این منطقه قوت گرفته است.

پس از کلنگ‌زنی سرمایه‌گذار عملیاتی عمرانی را اراضی ملی که اختیار آن در اختیار منابع طبیعی است را آغاز کرده است.

واکنش‌های فعالان زیست محیطی با تجمع در منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس محیط زیست کشور در همراهی با فعالان محیط زیست اعلام کرده است، فعالیت عمرانی برای احداث پتروشیمی در منطقه نزدیک به میانکاله فاقد مجوز زیست محیطی صورت نگرفته است و روز گذشته در ابلاغ رسمی خواستار توقف اجرای این طرح شد و ادامه کار را منوط به بررسی دقیق زیست محیطی دانست.

اما از روز گذشته با وجود نامه رسمی، همچنان سرمایه‌گذار نسبت به توقف اجرای پروژه اقدام نکرده است.

امروز حسین‌پور معاون اداره منابع طبیعی بهشهر که دوربین رسانه‌ای ملی هم او و مدیرکل محیط زیست مازندران را همراهی می‌کرد در محل اجرای پروژه حاضر شده و ابلاغیه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی بر توقف فعالیت عمرانی در میانکاله را به اطلاع مجری طرح رسانده است.

پتروشیمی بهشهر قرار بود در منطقه حسین‌آباد و در نزدیک میانکاله احداث شود که بر اساس اطلاعات کارشناسان محیط زیست مخاطرات جدی برای پناهگاه حیات وحش میانکاله را به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور هم احداث پتروشیمی را منوط به دریافت مجوزهای زیست محیطی اعلام کرده و در چند روز گذشته خبر دستور توقف اجرای پروژه رسانه‌ای شده بود که امروز گوینده خبر ساعت ۱۴ نیز به این موضوع اشاره کرده است.

عباسعلی ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران هم در حاشیه حضور مردم و دوربین صدا و سیما اعلام کرده است که تولیت منابع ملی در خارج از مناطق چهارگانه محیط زیست برعهده منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: محل اجرای پروژه خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست است و برای احداث پتروشیمی باید مسؤولان محیط زیست کشور در این زمینه اعلام نظر کنند ارزیابی احداث پروژه‌های بزرگ مثل پتروشیمی در اختیار ستاد ملی محیط زیست کشور بوده و از اختیارات استان خارج است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر نامه ابلاغیه این سازمان را در رسانه ملی اعلام کرده است.

 با این وجود مردم منتقد نسبت به احداث پتروشیمی از روند کار سرمایه‌گذار در این منطقه و کم‌توجهی به حکم مقامات اداری انتقاد دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پتروشیمی در مازندران میانکاله پتروشیمی میانکاله احداث پتروشیمی محیط زیست کشور منابع طبیعی اجرای پروژه زیست محیطی اعلام کرده رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی