Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مراسم معرفی دانشجویان ورودی ۱۴۰۰_۹۹ و آیین بازگشایی دانشگاه یاسوج در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قلندری مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ضمن تبریک سال نو، ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین توفیق ورود به دانشگاه را فرصتی محترم دانست و ضمن برشمردن ویژگی های برجسته دانشگاه یاسوج برای دانشجویان موفقیت در کسب علم و فرهنگ و معارف اسلامی مسئلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری سال را به نام سال تولید نامگذاری کرده‌اند، حال وظیفه دانشگاه است باید تلاش کند تا به این مهم برسیم.

این مسئول افزود: تنها کشوری که در کل جهان کمترین بدهی را به بانک جهانی دارد ایران است. تقریباً ما هیچ بدهی به بانک جهانی نداریم، در خاورمیانه نیز بهترین وضعیت اقتصادی را ایران دارد، مشکلاتی داریم اما این مشکلات طوری نیست که احساس نا امیدی کنیم.

قلندری ادامه داد: در سال جدید شاهد کاهش نرخ تورم بودیم و امیدواریم به موفقیت‌های  مهمی دست پیدا کنیم.

عباس ظریفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج با تبریک ایام و اظهار خوشحالی از ورود دانشجویان به دانشگاه یاسوج، دلیل تاخیر در برگزاری این مراسم را شیوع کرونا دانست و تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی دانشجویان کرد تا بتوانند به تحصیل حضوری بپردازند.

وی یکی از شاخصه های مهم دانشگاه یاسوج را حضور اساتید جوان و موثر در حوزه علم و پژوهش عنوان کرد و افزود: این دانشگاه اساتید برتر در حوزه پژوهش دارد که برخی از آنها جزء "۲ درصد" دانشمندان جهان هستند.

ظریفی اظهار کرد: دانشگاه یاسوج دارای امکانات و تجهیزات لازم از جمله آزمایشگاه، کتابخانه، سایت های کامپیوتر و امکانات رفاهی مطلوبی برای دانشجویان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشجویان برتر و استعدادهای برتر را تجلیل خواهند کرد تا زمینه حضور آنها را در مقاطع بالاتر فراهم می شود.

ظریفی تصریح کرد: در این دانشگاه با تنوع رشته‌ ای در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ۶۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۶۰۰ نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند، ۳۷۰ دانشجو نیز در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۵۱ استاد در این دانشگاه مشغول تدریس هستند که ۳۰ درصد از این تعداد فارغ التحصیل دانشگاه های خارج از کشور هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ اختراع، ۲۳۰۰ مقاله و ۳۱ هزار و ۵۰۰ مقاله کنفرانسی به ثبت رسیده است.

ظریفی در خصوص رنگینک دانشگاه یاسوج تاکید کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه های دولتی کشور چهل و پنجمین دانشگاه است.

وی اثرگذار بودن، با خبر بودن از اوضاع اطراف، استفاده کردن از فرصت ها، پرهیز از اتلاف وقت و عمل کردن با برنامه را از وظایف دانشجو عنوان کرد.

در ادامه حجت الاسلام اندرزیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک ایام به معرفی وظایف و ماموریت های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه یاسوج پرداخت و گفت: انجمن های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های علمی شاد و با نشاط را در این دانشگاه اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشاوره فرهنگی، مذهبی و دینی را در دانشگاه خواهیم داشت افزود: طرح خلاقیت ها و نوآوری دانشجویان دختر را اجرا خواهیم کرد و همچنین جشنواره حرکت و رویش را در زمان معین و طبق دستورالعمل ها برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام اندرزیان اظهار کرد: با مشارکت تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های سیاسی را در دانشگاه برگزار می‌کنیم و اردوهای فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

 وی تصریح کرد: فضای دانشگاه یاسوج از لحاظ سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی و تشکیل میزگردهای سیاسی برای فعالیت دانشجویان باز خواهد بود و در دورانی که معاونت فرهنگی دانشگاه بودم این دانشگاه دومین دانشگاه فرهنگی کشور شد و از لحاظ سیاسی جز دانشگاههای برتر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: صندوق خیریه برای دانشجویانی که مشکل مالی دارند را از "سال۸۸ " راه اندازی کردیم و اکنون هم آمادگی کمک محدود به دانشجویانی را داریم که مشکل جدی دارند.

سپس معصومی اصل معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام و خوشامد به دانشجویان به معرفی معاونت دانشجویی و ماموریت های آن پرداخت و گفت: امکانات ورزشی متنوع از جمله استخر، زمین چمن مصنوعی و سالن چند منظوره برای استفاده دانشجویان داریم.

معصومی همچنین از میزبانی دانشگاه یاسوج برای مسابقات "منطقه 7" دانشجویی کشور خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک مسابقات تنیس روی میز، بدمینتون و شنای دانشجویان به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.

این آیین با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا و ضیافت افطار از دانشجویان ورودی سال های ۴۰۰_۹۹ دانشکده علوم پایه به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه یاسوج المپیاد بازگشایی خبرگزاری فارس تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند

ایسنا/فارس جمعی از فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در بیانیه‌ای از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

این‌گونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم کرده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری

انجمن علمی دانشجویی حقوق

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر

 انجمن علمی دانشجویی مدیریت

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی

کانون فرهنگی مهدویت

کانون فرهنگی قرآن و عترت

کانون فرهنگی هلال احمر

کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد