Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:02:33 GMT

اجرای طرح هادی در ۶۳ درصد از روستاهای استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۵۴۷۶

اجرای طرح هادی در ۶۳ درصد از روستاهای استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر اصغر گونجی در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه هم‌زمان با ایام تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد اظهار کرد: در سطح استان قزوین ۸۴۴ روستا داریم که ۶۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شامل طرح هادی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: تاکنون برای ۷۵۱ روستا طرح هادی تهیه‌کرده‌ایم که از این تعداد ۵۳۱ طرح بازنگری داشته‌ایم و هزینه این طرح‌ها ۲۱۸ میلیارد ریال بوده است، هم‌اکنون ۱۸۱ طرح با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال نیز در دست تهیه و بازنگری است و باید به این موضوع نیز توجه داشت که مدت‌زمان کاربردی هر طرح ۱۰ سال است و پس از آن طرح‌ها با توجه به نیاز روستا بازنگری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح کرد: تعداد کل طرح‌های هادی که تا امروز در استان اجرا شده در ۴۳۵ روستا بوده که ۲۵۲ طرح تا امروز به اتمام رسیده و نیز پیش‌بینی سال ۱۴۰۰ در برنامه‌ریزی‌های ما تعداد ۳۳۳ روستا بود که موفق به اجرای طرح در ۲۸۰ روستا شدیم.

این مسئول عنوان کرد: در خصوص تخصیص بودجه در این روستاها نیز باید گفت که برای تعداد ۲۲۴ طرح ۸۸۰ میلیارد بودجه ملی و نیز برای تعداد ۳۲ روستا میزان ۳۱۳ میلیارد بودجه استانی پیش‌بینی شده بود که از بودجه استانی تنها ۱۲ میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته‌ایم.

این مسئول تشریح کرد: امروز ۶۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان قزوین از طرح هادی بهره‌مند شده‌اند درحالی‌که میزان بهره‌مندی و میانگین کشوری ۵۳ درصد است.

گونجی تبیین کرد: در راستای طرح هادی از سال ۹۴ تا سال ۱۳۹۹ در ۲۷۲ روستا مساحت ۱۷۵۰۰۰۰ مترمربع عملیات ۱۷۵ آسفالت و زیرسازی با قیر رایگان و همکاری دهیاری‌ها به انجام رسیده است و در سال جاری ۱۷۵ روستا در دستور کار ما قرار دارند که مساحتی ۷۸۰ هزار مترمربعی را شامل می‌شوند و تخصیص اعتبار آن‌ها ۵۹۰ میلیارد ریال است.

این مسئول به موضوع سنددار شدن خانه‌های روستایی نیز اشاره کرد و توضیح داد: ما تاکنون ۶۰ هزار جلد سند در روستاهای استان قزوین صادر کرده‌ایم و ۷۴۰۰ جلد سند نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت صادر شده است و سهمیه امسال ما برای صدور سند ۱۷۰۰ جلد است که تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در ۱۴ روستای گردشگری استان قزوین مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و نیز در دو روستای بافت ورزش نیز در استان داشته‌ایم در این دو نیز مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد مسکن بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی است، مطرح کرد: تعداد مسکن روستایی تا سال ۹۵، بیش از ۹۴ هزار واحد بوده است ولی آمارها امروز به ما می‌گویند که تعداد واحدهای روستایی در استان قزوین ۹۹ هزار واحد است.

وی اضافه کرد: تاکنون ما در مقاوم‌سازی و بهسازی بیش از ۵۴ هزار واحد ورود داشتیم و سهمیه امسال استان نیز ورود در بهسازی و مقاوم‌سازی ۴ هزار واحد است و بنیاد مسکن قزوین در طرح‌های ملی نظیر سیل لرستان، زلزله کرمانشاه و.. مشارکت دارد.

گونجی تبیین کرد: احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومین، کمک بلاعوض به اقشار کم‌درآمد از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در موضوع مسکن، کمک به خانواده‌های دارای دو معلول، ایتام و اقشار کم‌درآمد بخشی از برنامه‌ها و اقدامات ما بوده است.

وی با بیان این موضوع که بنیاد مسکن قزوین در موضوع مسکن مهر موفق عمل کرده است و مسکن مهر قزوین جزو سرآمدهای کشوری است مطرح کرد: ما موفق شده‌ایم ۵ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم و امروز نیز یکی از فعالیت‌ها و دغدغه‌های اصلی ما در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اجرای پروژه طرح اقدام و نهضت مسکن ملی است که پیشروی در این موضوع نیز مطلوب است و پروژه در شهرهای مختلف به‌طور میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

این مسئول به مسئله ارائه تسهیلات ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر در این موضوع به بانک معرفی شده‌اند و ۹ هزار و ۲۳۴ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

گونجی بزرگ‌ترین مسئله بر سر فعالیت‌های بنیاد مسکن را تخصیص اعتبارات دانست و عنوان کرد: علاوه بر این‌که میزان اعتبارات برای برنامه‌هایی که به عهده بنیاد مسکن است همخوانی ندارد سرعت پایین تخصیص اعتبار و گاهی عدم تحقق کامل آن‌ها از مشکلات ما است که موجب می‌شود خدمت‌رسانی ما نیز سرعت لازم را نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: از موضوعات مهمِ برای ما مسکن روستایی برای جوانان است که در هر روستایی که موفق به تملک زمین شده‌ایم به این موضوع ورود کرده‌ایم و تاکنون ۵۵۰۰ قطعه زمین در روستاهای مختلف استان به این مسئله تعلق گرفته است.

کد خبر 5465583

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح هادی روستایی قزوین ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا مشهد خراسان رضوی هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه گرد و خاک انقلاب اسلامی هنر میلیارد ریال تخصیص اعتبار استان قزوین بنیاد مسکن هزار واحد طرح هادی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین