Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان زیباسازی شهر تهران مهدی قربانی با عذرخواهی از مردم تهران به خاطر وضعیت نامناسب پل‌های هوایی، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران از اول فروردین ۱۴۰۱ پل‌هوایی مکانیزه را از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تحویل گرفته تا بعد از رفع عیب و ایمن‌سازی کامل، آنطور که در شان شهروندان است، پل‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با مرور وضعیت پل‌های هوایی تهران در هنگام تحویل به سازمان زیباسازی گفت: در کارشناسی‌های صورت گرفته در همان روزهای نخست که پل‌ها را تحویل گرفتیم، ۲۳۹ یونیت از مجموع ۵۰۱ پله برقی به دلیل نقص فنی و بخش دیگری به دلیل ایمنی پایین خاموش بودند.

قربانی با توضیح دلیل خاموشی پله‌های برقی پل‌ها گفت: این پله‌ها در صورت نا ایمن بودن، بسیار خطرناک است و حتی می‌توانند جان شهروندان را به خطر بیندازد به همین دلیل شهرداری برای حفظ سلامت مردم تا رفع عیب و ایمن‌سازی، برخی از پله‌ها را خاموش کرده بود.

وی در ادامه از برنامه چهار ماهه این سازمان برای ایمن سازی و راه اندازی پله های برقی پل‌های هوایی پایتخت رونمایی کرد و توضیح داد: با تلاش ۲۴ ساعته پای این پروژه خواهیم بود تا بتوانیم اتفاقی که در شأن شهروندان و مد نظرمدیریت شهری است را رقم بزنیم بر همین اساس، ماهانه ۲۵ درصد این پل‌ها را رفع عیب، روشن و ایمن سازی خواهیم کرد و خاموشی پله های برقی پل‌ها را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تامین قطعات معیوب یونیت‌ها گفت: به دلیل اینکه یونیت ها از شرکت‌های مختلف خریداری شده‌اند، قطعاتشان نیز طبیعتا باید از شرکت های مختلف تهیه شود. به هر حال با وجود برخی مشکلات در این راه، بن بستی برای ایمن سازی و راه اندازی پل‌های هوایی نداریم.

اختصاص زمین تنیس ویژه بانوان در بوستان بزرگ ولایت

عضو شورای اسلامی شهرتهران با همراهی شهردار منطقه ۱۹ در راستای بازدید از پتانسیل های بوستان بزرگ ولایت در این بوستان حضور یافت و بر استفاده از ظرفیت خدماتی، تجاری و تفریحی بوستان بزرگ ولایت تأکید کرد.

در این بازدید که مدیران شهری نیز حضور داشتند، زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران در خصوص فعال کردن شهر ورزش در بوستان بزرگ ولایت افزود: با توجه به اجرای فاز مطالعاتی دهکده ورزش از سوی سازمان نوسازی شهر تهران، هم افزایی هرچه بیشتری بین سازمان ورزش شهرداری تهران و شهرداری منطقه در این خصوص با جذب مخاطب و سرمایه گذار صورت پذیرد.

شمس احسان از ظرفیت بوستان بزرگ ولایت برای تبدیل به قطب خدماتی، تجاری و تفریحی در جنوب شهر تهران یاد کرد و خواستار فراهم شدن شرایط به منظور بهره مندی همه شهروندان در اقصا نقاط شهر تهران از خدمات این بوستان شد.

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران به فعال سازی مجموعه زمین‌های تنیس در بوستان بزرگ ولایت و اختصاص یکی از این زمین ها به بانوان تأکید کرد.

در ادامه شهردار منطقه ۱۹ نیز ضمن قدردانی از اهتمام ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مناطق کم برخوردار خواستار در اختیار قرار دادن مجموعه های ورزشی در راستای بهره مندی حداکثری شهروندان از امکانات ورزشی و ایجاد شور و نشاط در بین آنها شد .

مهدی هدایت با اشاره به ظرفیت فرامنطقه ای بوستان بزرگ ولایت از امکان برپایی جشنواره های ملی و میهنی در این بوستان و فراهم سازی شرایط برای تبدیل این مکان به مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پهنه جنوب شد.
حضور در بزرگراه شهید هاشمی و بررسی وضعیت ساماندهی گل فروشان از دیگر مکان های مورد بازدید زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهرتهران بود.

شب های به یادماندنی ماه مبارک رمضان در بوستان پلیس منطقه۴

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از برپایی پردیس بزرگ فرهنگی ، ورزشی به مدت ۱۰ شب از بیست و یکم فروردین در بوستان پلیس جنوبی خبر داد . 

اسمعیل قضات لو با اعلام برگزاری مراسم متنوع فرهنگی و  ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان در نواحی و محله های منطقه گفت:  علاوه بر برگزاری مراسم مختلف در ایام ماه پر برکت رمضان در سرای محله های منطقه ، پردیس بزرگ فرهنگی  ، ورزشی با عنوان لبخند دلها به مدت ۱۰ شب از بیست و یکم فروردین ماه  در بوستان پلیس در حال برگزاری است.

او با اشاره به فعالیت غرفه های پردیس لبخند دلها گفت: در این پردیس  ۱۴ غرفه ورزشی ، فرهنگی ، بانوان ، سلامت ، گردشگری ، موکب پذیرایی و .....از ساعت ۱۹ تا ۲۲:۳۰ پذیرای شهروندان است که در بخش ورزشی بازی های فکری ، بازی کودک ، رشته های تفریحی ، تیر اندازی ، ایستگاه های ورزشی ، بازی های بومی ، محلی و بسکتبال تدارک دیده شده است . 

معاون شهردار منطقه ۴  در ادامه به فعالیت غرفه های نمایش جاذبه های گردشگری منطقه ۴ ، عکس یادگاری و معرفی سفره افطار استان ها در بخش گردشگری اشاره کرد و از برپایی غرفه های آموزشی فینگر فود ویژه ماه مبارک رمضان ، عفاف و حجاب ، مشاوره مذهبی و غرفه آموزش صنایع دستی در بخش بانوان خبر داد.  

قضات لو همچنین با بیان فعالیت های قرآنی در پردیس لبخند دلها گفت : با حضور کارشناسان قرآنی غرفه های مهارت حل مسئله و جذب حامی ایتام با مشارکت موسسه بنی هاشم رضوی آماده ارائه مشاوره به خانواده ها و نیز جذب خیرین هستند ، همچنین موکب پذیرایی با عنوان افطاری ساده با توزیع هرشب ۱۰۰ بسته ساده پذیرایی و چای ، مفتخر به میزبانی روزه داران عزیز در ساعت افطار خواهد بود .

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اعلام برپایی سکوی فرهنگی در کنار غرفه ها گفت : سکوی فرهنگی لبخند دلها نیز در کنار فعالیت غرفه ها هرشب برنامه های متنوعی مثل مسابقات قرآنی ، مشاوره مذهبی ، تواشیح ، قرائت قرآن ، سرود و پخش موسیقی خواهد داشت . 
قضات لو در پایان اظهار امیدواری کرد تا خدمات و فعالیت های این مجموعه فرهنگی بتواند شب های خاطره انگیزی را برای روز ه داران عزیز به یادگار بگذارد .

بهسازی روکش آسفالت بزرگراه امام رضا(ع) در منطقه ۱۵

معاون فنی و عمران منطقه ۱۵ گفت: روکش آسفالت بزرگراه فرامنطقه ای امام رضا(ع) پس از گذشت ۱۵ سال به  منظور تردد ایمن و رفاه شهروندان بهسازی شد.

علی روحانی با اعلام این خبر گفت : عملیات بهسازی  و تراش روکش آسفالت مسیر دسترسی های غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) حدفاصل خیابان شرکت واحد تا خیابان شهید شیرودی واقع در ناحیه ۴ با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان  جهت در تسهیل تردد آنان  پس از گذشت  ۱۵ سال انجام شد.

او با اشاره به اینکه در این عملیات ۵ هزار مترمربع از این بزرگراه به روش مکانیزه توأمان با اقدامات زیر سازی  اجرا شد، افزود: این عملیات با هدف رفع نقاط حادثه خیز و با تلاش شبانه روزی همکارن معاونت فنی و عمران به دلیل واقع شدن دو مرکز خدماتی جایگاه سوخت و شرکت واحد اتوبوسرانی در این محدوده انجام شد.

معاون فنی و عمران منطقه به بهسازی، ترمیم و لکه گیری آسفالت معابر و نوار های حفاری که از مطالبات جدی شهروندان از مدیریت شهری است، اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا برای تامین رفاه و جلب رضایت شهروندان تمامی خیابان ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی دارند در اولویت فعالیت عمرانی امسال قرار داده ایم.

روحانی هدف از اینگونه اقدامات و فعالیت هارا بهسازی فضاها و زیر ساخت های شهری و خدمات رسانی بهتر به شهروندان بیان کرد.

با یک بازی صاحب گنج شوید

فرهنگسرای خاوران ویژه برنامه ماه مبارک رمضان را همراه با طرح ویژه «بازی راز» برای شهروندان اجرا می کند.

در شب‌های ماه مبارک رمضان، فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران تهران، همراه با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع و سرگرم کننده از جمله سرود، مداحی، سرود و موسیقی محلی و گروه های نمایشی، در محوطه این مجموعه فرهنگی هنری، امکان جست وجو و یافتن یک گنج مخفی را هم برای مخاطبان فراهم کرده است.

«بازی محیطی راز» طرح شگفت انگیز فرهنگسرای خاوران برای شهروندانی است که علاقه مند حل معما و گرفتن جایزه هستند. قرار است دو غرفه مقابل درب های اصلی فرهنگسرا پایه ریزی شود و مراجعه کنندگان با دریافت نقشه راهنما و خوانش آن از طریق بارکد در تلفن همراه خود، راه های رسیدن به گنج اصلی را می پیمایند.

این بازی که ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده است، چهار داستان معنوی و اخلاقی دارد که برای دست یابی و شنیدن آن ها، باید ابتدا پاسخ معماها یافت شود در ازای گذر از هر مرحله، شانس برنده شدن در قرعه کشی افزایش می یابد. راهنمای اصلی در این بازی تلفن همراه است اما پاسخ معماها در فضای فرهنگسرا نهفته که شرکت کنندگان باید آنها را پیدا و حل کنند.

بازی راز هر روز ساعت ۱۸ تا۲۰ آغاز می شود و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

همچنین هر شب به برندگان این بازی جایزه یک میلیون تومانی و ۴ جایزه ۵ میلیون تومانی در مراسم اختتامیه به قید قرعه به برگزیدگان تعلق می گیرد.

برای شرکت در این بازی وارد لینک زیر شوید:

https://b۲n.ir/u۷۱۴۵۱

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به طراحی و احداث  نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ کیلو واتی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار از پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه خبر داد .

محمد هادی علی‌احمدی، با بیان اینکه عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار پس از جانمایی ، وارد مرحله اجرا شده، افزود:  در حال حاضر، عملیات پایه گذاری ، طراحی الکتریکال و نصب استراکچر و چاه ارت از ابتدای فروردین ماه تا کنون از سوی اداره محیط زیست منطقه انجام شده است .

وی افزود: این نیروگاه خورشیدی در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع در انتهای جاده سلامت مشرف به پایگاه ویژه مدیریت بحران در بوستان جنگلی سرخه‌حصار در حال احداث است .

علی احمدی هدف از این اقدام را کاهش مصرف برق و انرژی بوستان و ترویج انرژی های نو و تجدید پذیر برشمرد و اضافه کرد: در این نیروگاه، ۳۴۲ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۳۰ کیلو وات برق نصب می شود.

شهردار منطقه ۱۳ درباره ساخت نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه  قطب گردشگری شرق تهران در این منطقه، یکی از زیر ساخت های لازم برای اجرای این پروژه و طرح های مربوط به آن، تامین برق آنهاست، به همین دلیل بحث ایجاد نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گرفت تا برق بخش اعظمی از این پروژه ها را تامین کند.

دیدار سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۸ با خانواده معظم شهدا

سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۸ با خانواده های معظم شهیدان عیاشی و سرحدی دیدار و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرد.

محبوب تیز پاز نیاری با همراهی تنی چند از مدیران شهری با حضور در منازل شهدای والامقام شهید محمد عیاشی و شهید هاشم سرحدی ضمن دیدار صمیمی با خانواده های معظم آنها به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ در دیدار با خانواده معظم شهید عیاشی عنوان کرد: خدارا شاکریم که در شب شهادت این شهید والامقام توفیق یافتیم در محضر خانواده بزرگوار ایشان باشیم، امنیت و عزت امروزمان را مرهون ایثار و مجاهدت این بزرگواران هستیم که جان شیرین شان را در راه حفظ وطن و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تقدیم نظام کردند.

تیزپاز نیاری در ادامه این دیدار ها به رسم تجلیل با اهدای لوح سپاس از فداکاریها و رشادتهای هر دو خانواده معظم شهیدان عیاشی و سرحدی قدردانی کرد و به روان پاک شهدا درود فرستاد.
شایان ذکر است دیدار با خانواده محترم شهدای منطقه و تقدیر و تجلیل از ایشان به صورت هفتگی برگزار می شود.

آغاز عملیات احداث میدانگاه (پلازا) جهاد

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران اعلام کرد: عملیات احداث میدانگاه جهاد که متعاقب اتمام مراحل مطالعاتی وارد فاز اجرایی شده بود، به مرحله آرماتور بندی و اجرای فونداسیون رسید.

هادی حق بین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث میدانگاه جهاد واقع در تقاطع خیابان حضرت ولیعصر(عج) و خیابان فاطمی، یادآور شد: این پروژه متعاقب انجام مطالعات و تصویب طرح از سوی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در اسفند ماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شد و قرار است طبق توافقات صورت گرفته با پیمانکار در مدت زمان ۶ ماه آماده بهره برداری شود.

وی پروژه احداث میدانگاه جهاد را به لحاظ ارتقای کیفی و افزایش جلوه های بصری فضاهای شهری حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: مساحت این پلازا نزدیک به دو هزار متر مربع بوده که ۸۰۰ متر مربع آن شامل بنایی با طراحی سنتی و برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی است.

به گفته سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، با توجه به قرارگیری کارگاه پروژه در محدوده ایستگاه متروی جهاد و تردد مسافران، سرویس بهداشتی پرتابل جهت رفاه حال شهروندان در محل پروژه  نصب شده است.

نصب ۲۵ پایه چراغ روشنایی دکوراتیو در بزرگراه شهید چراغی

شهردار منطقه ۱۷ گفت: تامین روشنایی معابر شهری یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان و شهرداری است، به همین منظور ۲۵ عدد پایه چراغ روشنایی دکوراتیو در محور بزرگراه شهید چراغی در حال نصب است.

رضا شنگی در خصوص تامین روشنایی محور بزرگراه شهید چراغی گفت: به منظور ارتقا روشنایی در بزرگراه شهید چراغی و رفاه حال شهروندان، روشنایی معابر و همچنین زیبا سازی فضای شهری، نصب پایه چراغ‌های روشنایی دکوراتیو به تعداد ۲۵ عدد در فاصله های ۲۰ متر  در محور بزرگراه شهید چراغی،‌حد فاصل کوچه سیزدهم الی بزرگراه آیت الله سعیدی در حال نصب است.

وی با بیان اینکه این عملیات تا پایان هفته به اتمام می رسد، تصریح کرد: عملیات نصب این پایه چراغ ها با استفاده از لامپ های کم مصرف در مسیری به طول ۶۰۰ متر در  بزرگراه شهید چراغی توسط معاونت خدمات شهری آغاز شده که طی روزهای آتی عملیات نصب آن به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: انجام این پروژه با اولویت ارتقا روشنایی و ارائه خدمات در محلات کم برخوردار منطقه انجام گرفته است، امسال طی برنامه ریزی های به عمل آمده در برخی دیگر از معابر سطح منطقه نیز پایه چراغ های روشنایی با طرح های جدید نصب خواهد شد.

شنگی تصریح کرد: تامین روشنایی معابر شهری یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان و شهرداری است، بنابراین عملیات نصب پایه چراغ‌های روشنایی بر اساس نیاز و اولویت در معابر بی دفاع شهری انجام می شود.

به گفته وی، با اجرای این پروژه ضمن زیباسازی و تأمین روشنایی معابر، شهروندان می توانند از جلوه بصری زیبا و مطلوب سیمای منطقه خود نیز بهره مند شود.

اولین صبح خدمت در منطقه ۱۴

قرار صبح خدمت با هدف شناسایی ظرفیت ها، خدمتگزاری بهتر به مردم دارالمومنین تهران در محلات منطقه ۱۴ ادامه دارد.

شهردار منطقه ۱۴ در سال جدید و در پایش میدانی محلات، نقاط قوت و چالش های محله شیوا در ناحیه دو را مورد بررسی قرار داد.

محمد امین سالاری پور در این بازدید که با همراهی تعدادی از مدیران شهری و معتمدان منطقه صورت گرفت، ظرفیت های فرهنگی و عمومی، نگهداشت بوستان ها، معابر ، وضعیت ترافیک و شریان های عبوری این محله رصد و برتسریع در رفع نیازهای شهری و خواسته های شهروندان تاکید شد.

دستیابی به فضاهای دسترس پذیر برای همه شهروندان، مناسب سازی معابر شهری ، بازشدن گره های ترافیکی، تامین امنیت وکاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به مطالبات شهروندان از دیگر موارد مورد توجه و تاکید سالاری پور در این رصد میدانی بود.
 

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران سازمان زیباسازی شهر تهران شهرداری تهران سازمان زیباسازی شهر تهران نیروگاه خورشیدی بزرگراه شهید چراغی بوستان بزرگ ولایت شورای اسلامی شهر ماه مبارک رمضان احداث میدانگاه شهرداری منطقه روشنایی معابر شهرداری تهران شهردار منطقه پایه چراغ ها پل های هوایی ایمن سازی امام رضا غرفه ها پله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه قرار دادن خودرو در اختیار نوجوانان فاقد گواهینامه جرم محسوب می‌شود گفت: بی توجهی به جلو راننده خودروی سواری و نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی، قاتل جان عابر پیاده ۷۵ ساله شد. 
وی با اشاره به اینکه راننده پراید ۱۱۱ دختری ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بوده است بیان کرد: نداشتن توجه به جلوی راننده، نداشتن تسلط کافی بر خودرو و برخورد شدید با عابر پیاده منجر به فوت خانم ۷۵ ساله شد. 
سرهنگ طالبی گفت: بی توجهی به جلو در رانندگی عامل اصلی تصادفات است که باعث می‌شود که حواس راننده از رانندگی پرت شود.

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد