Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات دولت برای افزایش فروش نفت افزود: دولت سیزدهم و وزارت نفت از زمان شروع به کار به دنبال افزایش فروش نفت بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دیپلماسی فعال دولت در حوزه‌های مختلف نفتی بیان داشت: با سیاست گذاری دقیق دولت در راستای تحقق دیپلماسی انرژی، توسعه قراردادهای نفتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تقویت استخراج نفت و توسعه پتروشیمی‌ها و جلوگیری از قطع گاز زمستانی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت بشکه‌ای ۷۰ دلار در دستور کار دولت قرار گرفته است اگر روند افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم به همین روال ادامه یابد دولت به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی انرژی تعامل بسیار خوبی با همسایگان شروع شده است و با کشورهایی نظیر ترکمنستان، قطر، جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان قراردادهای خوبی منعقد شده است.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل قراردادهایی با چین، روسیه و کشورهای بلوک شرق بسته شده که نمایانگر موفقیت دیپلماسی انرژی دولت برای افزایش فروش نفت است.

 نماینده مردم لارستان با اشاره به افزایش درآمدهای نفتی گفت: دولت سیزدهم با استفاده از درآمدهای نفتی که از طریق دیپلماسی انرژی به دست آورد، بدهی های دولت قبل را بدون خلق پول و استقراض از بانک مرکزی پرداخت این اقدام موجب شد که کسری بودجه که فشار سنگینی را برای تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی دولت ایجاد می‌کرد، کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بر اساس اعلام دولت همچنین بخشی از این درآمد به میزان ۹۶ هزار میلیارد برای تسویه سود اوراق اختصاص یافته و بخشی نیز صرف پرداخت معوقه حق التدریسی‌ها شده است که این اقدامات دولت قابل تحسین است.

  وی افزود: دولت به صورت دقیق و شفاف، محل هزینه کرد منابع حاصل از فروش نفت را اعلام کرده است اقدامات دولت در این زمینه موجب کاهش شتاب رشد تورم شده است.

حسین زاده گفت: ثبات تورمی کنونی نشان می دهد سیاست گذاری خوبی در حوزه فروش نفت انجام شده است. دولت خلق پول های کاذب را نداشته است و بدهی پیمانکاران  را تسویه کرده است و برنامه ریزی های خوبی برای توسعه عمرانی کشور دارد.

برچسب‌ها وزارت نفت دولت سیزدهم بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت دولت سیزدهم بانک مرکزی وزارت نفت دولت سیزدهم بانک مرکزی افزایش فروش نفت دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) صحن مجلس با جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی» موافقت کردند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره این جدول، توضیح داد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع این جدول، جدول شفافیت است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

کد خبر 6092911 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است