Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:15:00 GMT

صنعت و اشتغال در اولویت تخصیص اعتبارات است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۳۷۲

صنعت و اشتغال در اولویت تخصیص اعتبارات است

احمدعلی افکاری در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، امسال بخش‌های تولید و اشتغال در راس امور قرار دارد و سازمان برنامه و بودجه نیز در تکالیف قانون بودجه امسال محوریت را بخش تولید و اشتغال قرار داده و ما مکلف به حمایت از این بخش هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: در تبصره ۱۸قانون بودجه نیز اختیارات خوبی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان داده شده تا با استفاده بهینه از منایع، اجرای طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این دیدار با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: با توجه به اینکه براساس قانون ،تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی برعهده دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است و اعتبار این پروژه‌ها نیز در بودجه سنواتی دستگاه‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت می‌شود، تخصیص اعتبارات می‌تواند بخشی از کمبود زیرساخت‌ها را رفع کند.

سید مصطفی هاشمی گفت: ۶۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر است و توجه به این شهرک صنعتی باتوجه به اهمیت آن در تولید و اشتغال استان ضروری است.

او با اشاره به برنامه ریزی برای تامین آب پایدار شهرک صنعتی در دو بخش آب شرب از طریق آبفا و آب صنعتی از طریق استفاده از پساب تصفیه خانه شیراز و استحصال پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: اجرای این طرح‌ها نیازمند منایع مالی است.

هاشمی همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی سروستان دو و برمشور و دارویی بیضا بعنوان شهرک‌های صنعتی نزدیک یه شیراز، گفت: علاوه بر آن و به منظور برقراری توازن صنعتی ایجاد شهرک های صنعتی جدید در مناطق داریون،بند امیر و لپویی و مرودشت نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: همزمان با منابع ملی و استانی از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی نیز برای زیرساخت‌های داخل شهرک های صنعتی هزینه می‌شود و پارسال بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های زیرساختی داخل شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

هاشمی گفت: مهمترین نیاز اساسی ما، تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرکهای صنعتی است که جزء تکالیف دستگاه‌های خدمات رسان است و بر اساس قانون ،شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مجاز استفاده از اعتبارات داخلی خود برای اجرای این زیرساخت‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و اشتغال تخصیص اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی شهرک های صنعتی فارس شرکت شهرک های صنعتی فارس برنامه ریزی زیرساخت ها شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان