Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بزودی شعب اختصاصی رسیدگی به دعاوی واگذاری‌ های سازمان خصوصی سازی و دعاوی شرکت‌های دانش‌بنیان در «مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری» آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست مشترک محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون به همراه محمد حسن پیر زاده معاون قوه قضائیه با  علی القاصی‌مهر، رئیس کل  دادگستری استان تهران و رئیس شعبه مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری عصر امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 پورابراهیمی ضمن قدردانی از دادگستری استان تهران برای اقدامات بسیار موثر در راه اندازی دادگاه های تخصصی  به ویژه دادگاههای تخصصی اقتصادی بیان داشت: با اقدامات اخیر انجام شده در قوه قضائیه ، شاهد تسهیل در فرایند رسیدگی به دعاوی تجاری و اقتصادی و در نتیجه بهبود شاخص های کسب وکار در کشور هستیم، بزودی شعب اختصاصی رسیدگی به دعاوی واگذاری‌ های  سازمان خصوصی و دعاوی شرکت‌های دانش‌بنیان در  «مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری» آغاز بکار  خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: موضوع پیشگیری یکی از سرفصل‌های بسیار مهم در قوه قضائیه است. در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس از تجربیات قضات در تنظیم و اصلاح قوانین در حوزه کسب و کار استقبال می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تشکیل کمیته مشترک  کمیسیون اقتصادی مجلس با قوه قضائیه  گفت: این کمیته در دوره ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تشکیل شده و با حمایت‌های حجت‌الاسلام اژه‌ای فعالیت آن ادامه دارد، این کمیته در راستای احصاء خلأهای قانونی و اصلاح آن فعالیت خواهد داشت.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، یکی از دغدغه‌های جدی مربوط به واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی است و این حوزه نیاز به اصلاح به قانون دارد. تأکید ما این است که واگذاری‌ها در شرایط مناسبی صورت بگیرد. همچنین روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی خصوصی‌سازی باید در چارچوب دادگاههای تخصصی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره‌های تخصصی اقتصادی  برای قضات مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری گفت: روند پر سرعت  تحولات علمی و تخصصی در موضوعات اقتصادی نیاز به بهره گیری از دوره های تخصصی  است که در این رابطه  قضات محترم باید به توان تخصصی بسیار بالا تجهیز باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی به دعاوی سازمان خصوصی قوه قضائیه خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است