Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:51:53 GMT

نخستین تبریک‌ها به نخست‌وزیر پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۹۵۱

نخستین تبریک‌ها به نخست‌وزیر پاکستان

پس از تحریم انتخابات توسط حزب «تحریک انصاف» و تعیین «شهباز شریف» به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، ترکیه و هند به عنوان نخستین کشورها نخست وزیری جدید را تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به عنوان نخستین سران کشورهای منطقه تعیین «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ (نواز) به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان را تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: درخواست عمران خان برای برگزاری انتخابات فوری

اردوغان در تماس تلفنی با شریف با تاکید بر اینکه آنکارا از نزدیک تحولات پاکستان را پیگیری می‌کند، اظهارداشت: مردم پاکستان با وجود دشواری‌ها نشان دادند که به اولویت قانون و دموکراسی اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: داعش به دنبال گسترش فعالیت‌هایش در پاکستان است

رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که این کشور مانند گذشته به حمایت از پاکستان ادامه خواهد داد.

نخست وزیر هند نیز با انتشار پیامی در توئیتر ضمن تبریک انتخاب شریف گفت: هند خواستار صلح و ثبات در منطقه‌ای عاری از تروریسم است تا بتوانیم بر چالش‌های توسعه‌ای خود تمرکز کرده و رفاه مردم خود را تضمین کنیم.

شهباز شریف روز گذشته به عنوان نامزد اپوزیسیون مشترک و درحالیکه حزب تحریک انصاف انتخابات را تحریم کرده و اعضایش از پارلمان استعفا دادند با کسب ۱۷۴ رأی از مجموع ۳۴۲ رأی ممکن به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت پاکستان حزب تحریک انصاف شهباز شریف تروریسم اردوغان هند رجب طیب اردوغان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عنوان نخست نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رای، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزهها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده