Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مهدی میرزایی گفت: در شرایط کنونی بانک‌ها و به طور خاص سهامداران عمده با تشکیل شرکت‌های مختلف، اقدام به خرید سهام بانک‌های تحت مدیریت خود می‌کنند در حالی که این شرکت‌ها زیر مجموعه خود بانک هستند. از طرفی هم اکنون بانک‌ها در شرکت‌های مختلفی اقدام به خرید سهام کرده‌اند و عملا در حال بنگاه‌داری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناس بازار سرمایه طبق مصوبه جدید، بانک‌ها می‌توانند ۱۰ درصد از سهام مرتبط با خود را به صورت سهام خزانه خریداری کنند، سایر سهم‌های تحت نظرشان نیز در قالب صندوق بازارگردانی به صورت بلوکی در بازار عرضه و واگذار می‌شود. در واقع این قانون در ماهیت، به دنبال کاهش تصدی‌گری و بنگاه‌داری بانک هاست.

این مصوبه باعث می‌شود بانک‌ها در ظاهر نتوانند اقدام به نوسان‌گیری شدید از بورس و یا عرضه‌های آبشاری کنند که به نوبه خود در کاهش تلاطمات بازار می‌تواند موثر باشد.

البته بر حسب عملکرد چند ساله‌ای که بانک‌ها از خود نشان دادند، تقریبا به دنبال خروج از بنگاه‌داری نیستند. احتمالا حالا هم راه‌های دور زدن قانون رو پیدا و پیاده خواهند کرد.

در چند روز اخیر توسط بانک مرکزی بخشنامه‌ای برای مصوبه وزارت اقتصاد در جهت اصلاح ساختار بانک‌ها، واگذاری اموال مازاد و خروج از بنگاه‌داری آن‌ها صادر شد که در آن بر آغاز فرایند واگذاری بلوکی بانک‌ها تاکید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی سازمان بورس صندوق بازارگردان سهام خزانه بنگاه داری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟