Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ محمودی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تعامل و همکاری با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پیشگام شده است تا از فکر نو و ابتکارات سربازان عزیز در زمینه‌های دانش بنیان استفاده کند.

به گزارش  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ابعاد مختلف شخصیتی شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: اولین مراکز تحقیقاتی در نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، نیروهای ما به‌ویژه نیروهای هوایی و زمینی در این بحث گام‌های خوبی برداشتند و امسال نیز برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز تحقیقاتی دانش بنیان و ادارات تحقیقات نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش برنامه‌های بسیار خوبی را پیش‌بینی کردند و ان‌شاءالله در زمان‌های بعدی به سمع و نظر مردم می‌رسانیم .

وی افزود: در مرکز شهدای وظیفه نیروی زمینی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ارتش در راستای قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح یک تفاهم‌نامه و قرارداد را به امضا رساندیم که ارتش پیشگام شده است تا سربازان عزیز که خدمت می‌آیند اگر فکر نو و ابتکاری در زمینه‌های دانش بنیان دارند بتوانند طرح‌های خود را ارائه دهند تا بتوانیم از این طرح‌ها استفاده کنیم و کمک به معیشت مردم، اقتصاد و توسعه کشور شود.

معاون اجرایی ارتش در ادامه، خاطرنشان کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی نماد و الگوی اخلاص، مدیریت جهادی و میدان‌دار وحدت و همدلی در نیروهای مسلح به ویژه در ارتش بود و نیز الگوی شجاعت، مردانگی، اخلاق، ولایت‌مداری، نبوغ دانش نظامی و طراح طرح‌های عملیات‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس و سرآمد در نیروهای مسلح بود.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی از موسسان بسیج عمومی مردم و راهیان نور بود و هیات معارف جنگ را تشکیل داد. او معتقد بود تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس را باید به نسل‌های بعد منتقل کنیم و این شد که هیات معارف جنگ را تشکیل داد و امروز دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در میدان عمل از این تجربیات استفاده می‌کنند.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به در پیش بودن 29 فروردین  و رژه نیروهای ارتش گفت: در دو سال گذشته به لحاظ شرایط کرونایی نتوانستیم رژه را به صورت معمول در کشور انجام بدهیم اما رژه خدمت را داشتیم که این ماموریت عظیم ارتش، خدمتگذاری در کمک به بهداشت و سلامت مردم در مبارزه با بیماری کرونا و کمک مومنانه به معیشت مردم و درکنار مردم در مناطق محروم بود.

امیر سرتیپ محمودی افزود: امسال اما به واسطه کاهش دامنه فراگیری کرونا ما قصد داریم رژه را به عنوان بعضی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که در واقع تولیدات صنایع داخلی وزارت دفاع و بخش‌های نیروهای چهارگانه ارتش است به نمایش بگذاریم./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر سرتیپ محمودی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح امیر سرتیپ دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره بر شعار گسترش سلطه این رژیم از نیل تا فرات بانگ می‌زدند، امروز با خروش گروه‌های مقاومت در منطقه همزمان با حماقت این رژیم در آغاز رسمی عملیات نظامی در رفح، حلقه محاصره دریایی و تجاری خود در آب‌های مدیترانیه و دریای سرخ بیش از پیش احساس می‌کنند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه