Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@08:31:48 GMT

بیداری قلبی از فضائل ماه مبارک رمضان است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۶۱۳

بیداری قلبی از فضائل ماه مبارک رمضان است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان در یادداشتی با عنوان "فضائل ماه مبارک رمضان" نوشت:

ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا وفرصتی برای عبادت وبندگی خالصانه حق تعالی است.
 
خداوند متعال در حدیث قدسی می فرماید: تمام کارهای بنی آدم برای خودش است الا روزه؛ روزه برای من است وخود جزای روزه دار را می دهم، روزه سپر است و هرگاه هریک از شما روزه بود دیگران به او ناسزا ویا قصد جنگ کردند بگوید من روزه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام می فرماید:  برای شخص روزه دار دو خوشحالی وجود دارد، اینکه هنگام افطار فرا رسیده و روزه خود را باز می کند و اینکه عمل خالصش به حضور خداوند متعال می رسد خوشحال خواهد شد.
 
از ابو سعید خدری (رض) روایت شده که پیامبر اکرم علیه الصلاه فرمودند: ما من عبد یصوم یوما فی سبیل الله الا باعد الله بذلک وجهه عن النار سبعین خریفا... .  هیچ عبد وبنده ای یک روز را در راه خداوند روزه نمی‌گیرد مگر اینکه خداوند متعال صورت این فرد را به اندازه مسافت پیمودن هفتاد پاییز(کنایه از هفتاد سال) از آتش جهنم دور می کند.
 
  فوائد و اسرار روزه و روزه‌داری:
 
۱_  آگاه شدن قلب و بیداری قلبی انسان مؤمن و توجه بیشتر قلب به حضور حق تعالی.
۲_ روزه جزو برترین وخاص ترین عبادات و سبب قرب ونزدیکی بیشتر به خداوند متعال است.
۳_ تدوام حالت سیری در انسان سبب عواملی همچون قسوت قلب. سرکشی وطغیان است و روزه سبب لطافت روح، روان وقلب انسان مؤمن می شود.
۴_ رحم، الفت ومحبت از صفات و خصایص انسان مسلمان است، روزه سبب رحم وعطوفت در بین اقشار مختلف مردم و بخصوص اقشار ثروتمند و همچنین عطوفت ورحم بیشتر ثروتمندان به فقرا می شود.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!

زی‌سان: در دنیایی که هر قدم توسط حرکات آسمانی هدایت می‌شود، تأثیر نشانه‌های زودیاک بر شخصیت ما جنبه جذابی دارد. در حالی که ستارگان ممکن است نقاط قوت و ضعف ما را شکل دهند، برخی از علائم زودیاک بیشتر از دیگران مستعد دستکاری و البته آسیب‌پذیری هستند. 

متولدین اسفند

در رقص کیهانی طالع بینی، اسفندماهی به عنوان یک رویاپرداز ملایم ظاهر می‌شود و در قلمرو‌های تخیل حرکت می‌کند. طبیعت دلسوز آن‌ها اغلب هدفی برای دستکاری می‌شود، زیرا آن‌ها به دنبال یافتن خوبی‌ها در همه انسان‌ها هستند.

متولدین مهر

مهرماهی‌ها که به میل خود برای هماهنگی شهرت دارند، به دلیل اجتناب از درگیری مستعد دستکاری هستند. طالع‌بینی افراد متولد مهر به گونه‌ای است که باعث می‌شود آن‌ها از جمله نشانه‌های زودیاک باشند که بیشتر در معرض دستکاری و آسیب‌پذیری به لحاظ روحی باشند.

+ بیشتر: طالع بینی پول و شغل شما در سال 2024

متولدین خرداد

خردادی‌ها، ارتباط دهندگان زودیاک، ممکن است به طور ناخواسته و از طریق ذهن بازشان طعمه دستکاری شوند. بررسی طبیعت پیچیده متولدین خرداد به شما می‌گویدکه طالع بینی چگونه آن‌ها را برای تصمیم گیری آگاهانه توانمند می‌کند.

متولدین تیر

تیر، علامت پرورش دهنده، اغلب نیاز‌های دیگران را بالاتر از نیاز‌های خود قرار می‌دهد و آن‌ها را مستعد دستکاری می‌کند. افراد متولد تیر ماهیتی عاطفی و احساسی دارند و به همین دلیل در روابط خود همیشه مستعد آسیب و دستکاری هستند.

tags # فال ، طالع بینی ، شخصیت شناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!