Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:17:36 GMT

هدیه فرهنگی بانوی نیکوکار به سرای محله شیخ هادی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۷۴۶

هدیه فرهنگی بانوی نیکوکار به سرای محله شیخ هادی

همشهری آنلاین- سحر رمضانعلی پور: «بدرالسادات بهنام» بانوی فعال در حوزه محیط زیست منطقه ۱۱ دراین باره می گوید: «من و پسرم به اهدای کتاب با موضوع  محیط زیست علاقه داشتیم. به همین دلیل قریب به صد جلد کتاب را به سرای محله تقدیم کردیم تا کودکان و نوجوانان از  مطالعه آنها لذت ببرند. به این امید که در آینده بتوانند در زمینه محیط زیست گام های مؤثری بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» کتاب های اهداشده حاصل مشارکت این بانوی نیکوکار و «علیرضا لاکی زاده» پسر اوست که در زمینه تصویرگری کتاب های محیط زیست فعالیت می کند.»

«فاطمه حقیری» دبیر محیط زیست منطقه دراین باره توضیح می دهد: «به منظور فرهنگسازی و ارتقای آگاهی زیست محیطی جامعه، نخستین بار برای اهدای کتاب با موضوعات  مختلف درباره محیط زیست در سرای محله شیخ هادی فراخوان دادیم. طی این طرح هم محله ای ما ده ها کتاب محیط زیستی به سرای محله اهدا کردند. با این عمل نیک کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می توانند با امانت گرفتن و مطالعه آنها دانش خود را در این زمینه افزایش دهند که نتایج این آگاهی در افزایش مشارکت اجتماعی برای حفظ محیط زیست مشهود خواهد بود.»

«مریم رجبی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ دراین باره می گوید: «انسان با اهدای کتاب قلباً احساس مسرت می کند. زیرا دیگران می توانند از مطالب آنها استفاده  کنند و دانش خود را در محیط خود آگاهانه و هدفمند به کار ببرند.»

«اعظم لطفی» مدیر سرای محله شیخ هادی نیز معتقد است: «با ایجاد کتابخانه در سراهای محله با غنی سازی منابع اطلاعاتی  مرتبط با موضوع محیط زیست می توان نقش مؤثری در فرهنگسازی نسل جدید ایفا کرد.»

کودکان و نوجوانان با مطالعه کتاب های محیط زیستی در سرای محله شیخ هادی با چیستی و چگونگی محیط، زیست، پسماند، بازیافت، آلودگی های آب و هوا و... آشنا می شوند. متوجه می شوند که چرا آب ارزش دارد، چرا ایجاد فضای سبز در خانه،   بالکن، حیاط، کوچه، خیابان، محل کار، بوستان ها و... مهم است.

کد خبر 669333

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد