Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه درس اخلاق در حسینیه امام خمینی (ره) قم با اشاره به کنگره حضرت خدیجه(س) که در جامعه المصطفی پی ریزی شد، افزود: پس از دو سال تلاش نشست هایی پی ریزی شد و دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و از رهنمودهای ایشان درباره این بانوی بزرگ استفاده بردیم و در نهایت صدها مقاله و کتاب حاصل شد که کتاب های «دانش نامه حضرت خدیجه در منابع روایی و تاریخی أهل سنت»، «دانشنامه حضرت خدیجه» و «صدف کوثر - مجموعه مقالات درباره حضرت خدیجه» از جمله آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مقدمه دوم به نقشه راه بنی امیه و معاندان خاندان پیامبر(ص) اشاره کرد و تصریح کرد: دسیسه های سنگینی که در تاریخ اسلام رقم خورد نسبت به خاندان پیامبر به خصوص نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین(ع) دسیسه های متعددی بود نقشه هایی که از سوی مغرضان و مخالفان خط عدالت علوی از نگاه عمومی به دو گونه تقسیم می شوند یک نقشه و خطی که دنبال شد نقشه مقابله عملی با خاندان پیامبر بود.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: این یک طراحی بود که بعد از پیامبر آغاز شد یک خط مبارزه علنی و غیر علنی علیه خط نبوی رقم خورد و معاندان در برابر خط نورانی قد علم کردند و در خیلی از موارد موفق بودند و اگر ایستادگی خاندان پیامبر و صحابه راستین او نبود حتما این حجم از طراحی مبارزه ختم نبوی را محو کرده بود اما حقانیت و روحانیت از یک سو و ایستادگی و مقاومت از سوی دیگر، نقشه عملیاتی مبارزه با خط پیامبر(ص) را نقش بر آب کرد؛ این نقشه عملی در سقیفه، جنگ ها علیه حضرت امیر تا عاشورا و حوادث دوران خلافت جریان داشته اند.

وی روش دوم معاندین رسول الله (ص) را مبارزه با اندیشه علمی و فکری مسلمانان عنوان کرد و بیان کرد: این نقشه برای تصرف در قلمرو دانش و اندیشه مسلمانان و زیر و رو کردن علوم اسلامی و برای اینکه در ذهن و اندیشه عالم اسلام جایگاه رفیع خط نبوی و علوی را تخریب و خاموش کنند صورت گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این نقشه دوم همان جنگ معرفتی است و امروز از طریق تولید مستمر معلومات غلط در فضای مجازی و غیر آن در صدد یک جنگ شناختی هستند؛ پس خط علوی در برابر دو کارزار و جنگ عملی و انواع مضایق و دوم در قلمرو معرفت و شناخت و عالم درون امت اسلامی قرار داشت.

وی جنگ شناختی علیه خاندان نبوی (ع) را دارای شیوه های گوناگونی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های آن رونوشت گرفتن از فضایلی بود که رسول الله(ص) درباره حضرت امیر بیان کردند ولی این افراد فضایل را منطبق بر أفرادی ناشایست و غیر ذی حق کردند؛ اما جلوه دوم در این جنگ شناختی، تلاش برای عدم ماندگاری این فضایل بواسطه تحریف، جعل و جابجایی آنها بود.

برچسب‌ها حضرت خدیجه جنگ شناختی قم علیرضا اعرافی‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حضرت خدیجه جنگ شناختی قم حضرت خدیجه جنگ شناختی قم علیرضا اعرافی خاندان پیامبر حضرت خدیجه جنگ شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی‌علمی‌ترویجی «ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی» به همت گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام حمید زراعت کاشانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می پردازد و ناقد و دبیر علمی جلسه به ترتیب حجت الاسلام علیرضا کلاهدوزان استاد سطوح حوزه علمیه و حجت الاسلام سعید فاقدی دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام است.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۴ در محل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات خواهد بود.

علاقمندان می توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در نشست شرکت کنند.

کد خبر 6093827 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد