Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:49:12 GMT

مسکن و اشتغال، دغدغه اصلی ایثارگران قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۰۱۹

مسکن و اشتغال، دغدغه اصلی ایثارگران قزوین

به گزارش ایرنا، استان قزوین ۴۳ هزار و ۴۸۹ ایثارگر، سه هزار شهید، ۶ هزار و ۶۳۵ جانباز و ۶۶۵ آزاده دارد که این آمار ۱.۲ درصد جمعیت ایثارگری کشور را تشکیل می‌دهد.

با وجود اهمیت خدمت به این قشر، تاکیدات صورت گرفته و قوانین و مقررات موجود ولیکن هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و بخش قابل توجهی از این جامعه هدف هنوز از مسکن و اشتغال مناسبی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان دستگاه متولی برای ارایه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، تمامی ظرفیت های قانونی و اداری خود را به کار گرفته است تا بتواند در حد ممکن به نیازهای این قشر پاسخ بدهد.

خبرنگار ایرنا استان قزوین برای آگاهی از آخرین اقدامات و خدماتی که به جامعه معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین در سال گذشته صورت گرفته به سراغ مدیران و مسوولان مربوط رفته و با آنها به گفت و گو پرداخته است.

به گفته این مسوولان، عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور مدیون از خودگذشتگی و ایثار شهدا و جانبازان است و باید تمام ظرفیت ها را با هم افزایی و همراهی سایر دستگاه ها برای خدمت به این جامعه به کار گرفت.

بیش از ۲ هزار نفر فرزندان شهدا و ایثارگران قزوینی در نوبت اشتغال قرار دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بابیان اینکه تأمین مسکن و اشتغال دغدغه اصلی خانواده ایثارگران است، گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران قزوینی در نوبت اشتغال قرار دارند.

غلامرضا حقایق پور افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را در دستگاه‌های دولتی استخدام کند که کار شناسایی و تبدیل وضعیت این افراد در حال انجام است.

وی با اشاره به ایجاد فرصت شغلی برای فرزندان شهدا و ایثارگران از طریق آزمون‌های استخدامی، اظهار داشت: مدرک تحصیلی این افراد باید متناسب با درخواست دستگاه‌های اجرایی باشد و ما نیز براین اساس، فرزندان شاهد و ایثارگر را معرفی می‌کنیم.

این مسوول تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران و تبدیل وضعیت استخدامی این افراد در دستگاه‌های اجرایی هستیم و امیدواریم بخشی از مشکلات اشتغال آنان رفع ‌شود.

حقایق پور افزود: به منظور ایجاد زمینه اشتغال این افراد، صندوق اشتغال و کارآفرینی در بنیاد شهید تشکیل شده و در همین راستا برای کارآفرینان بخش خصوصی که برای فرزندان ایثارگران اشتغال ایجاد کنند بسته‌های حمایتی از قبیل پرداخت وام و بخشی از بیمه افراد تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین توانمندسازی شغلی جامعه ایثارگری را از طریق آموزش‌های فنی و مهارتی و مشاوره شغلی در دستور کار داریم.

زمینه اشتغال ۷۶۲ ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استان قزوین فراهم شد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سال گذشته زمینه اشتغال ۷۶۲ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی فراهم شد.

محمدرضا شکوهی با اشاره به سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و جانبازان برای استخدام در دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: سال گذشته ۲۹۳ ایثارگر در دستگاه‌های دولتی و ۴۶۹ ایثارگر در دستگاه‌های غیر دولتی استخدام شدند.

وی افزود: همچنین ۱۲۰ ایثارگر جهت دریافت وام‌های قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال، ۳۲ نفر جهت دریافت وام‌های بانک دی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال و ۱۵ نفر جهت دریافت وام مشاغل خانگی به مبلغ ۴۱۵ میلیارد ریال معرفی شده و مابقی ایثارگران نیز در حال معرفی هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی این مدت صدور معرفی‌نامه تبدیل وضعیت استخدامی برای ۶۳۳ ایثارگر، ارائه مشاوره شغلی و تخصصی به ۷۷۶ نفر و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۵۸ ایثارگر در سطح استان ارایه شده است.

وی پرداخت تسهیلات ضروری به ایثارگران را از اقدامات دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دانست و افزود: پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌ الحسنه از صندوق کارآفرینی امید و ۹۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه از بانک سینا و بانک دی با کارمزد ۱۸ درصد بیش از ۲۳ میلیون ریال و قرض‌ الحسنه به مبلغ چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال از جمله این اقدامات است.

۵۴۸ ایثارگر قزوینی جهت دریافت وام مسکن به بانک معرفی شدند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: خرید و احداث مسکن یکی دیگر از مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر است که با رفع آنها این قشر معظم جامعه می‌توانند سرپناهی برای خود و خانواده فراهم کنند.

وی اظهار داشت: این نهاد برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران، طبق قوانین، واگذاری زمین و پرداخت وام‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

شکوهی تصریح کرد: پرداخت وام مسکن به ایثارگران در سال گذشته طبق سهمیه کشوری ۶۷۰ مورد بوده که ۶۰۷ مورد تخصیص یافته و تاکنون ۵۴۸ ایثارگر جهت دریافت وام به بانک معرفی شدند تا مشکل مسکن آنها برطرف شود.

این مسوول، واگذاری زمین به جامعه ایثارگران را از دیگر فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: در این راستا، استعلام فرم (ج) و تسهیلات مسکن یک هزار و ۱۰۰ ایثارگر، دریافت مدارک شناسایی جهت تشکیل پرونده واگذاری زمین از یک هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران دارای فرم (ج) سبز و تحویل ۴۴ قطعه زمین در شهر مهرگان به ۱۳۲ نفر از ایثارگران در سال جاری انجام شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در بحث مناسب‌سازی مسکن نیز ۴۷۰ میلیون ریال سال گذشته به این امر اختصاص یافته و به ایثارگران پرداخت شده است.

۲۷ هزار و ۱۴ ایثارگر قزوینی از خدمات بیمه همگانی و تکمیلی بهره‌مند شدند

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۴ ایثارگر استان قزوین از خدمات بیمه همگانی و تکمیلی بهره‌مند شدند.

مسعود بخارایی با بیان اینکه این نهاد از بدو تشکیل رسیدگی به امور درمانی و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدا به ایثارگرانی که بیمه نداشتند، خدمات بیمه اولیه ارائه داد و همچنین فقط برای جانبازان بالای ۲۵ درصد که موارد مجروحیت داشتند، هزینه‌های درمانی را تأمین می‌کرد.

وی اظهار داشت: بعد از گذشت چند سال که مشکلات جانبازان افزایش یافت،  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سال ۷۹ ارائه خدمات بیمه تکمیلی را در دستور کار خود قرار داد تا هزینه‌های درمانی این قشر از جامعه پرداخت شود.

این مسوول تاکید کرد: این نهاد علاوه بر خدمات بیمه‌ای، اقدامات دیگری مانند پایش سلامت در جهت ارائه خدمات درمانی، بررسی وضعیت جسمی و روحی، افزایش سطح سلامتی و جلوگیری از پیشرفت بیماری را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

وی با اشاره به خدمات درمانی و پایش سلامت خانواده شهدا اضافه کرد: در سال گذشته ۶۱۸ مورد پایش سلامت دائمی والدین شهید و ثبت پایش در سجایا، یک هزار و ۴۹۷ مورد اعزام کادر درمان به منزل ایثارگران و ۶۱۹ مورد پیک سلامت و ۴۶۰ مورد تحویل تجهیزات پزشکی انجام شده است.

بخارایی افزود: همچنین پرداخت ۳۱۲ مورد هزینه دندانپزشکی، پرداخت ۱۸۵ مورد هزینه لوازم مصرفی بهداشتی و درمانی و ۲۵۴ مورد اعزام جامعه هدف به منظور درمان و بستری به مراکز درمانی تهران انجام شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: تشکیل کمیسیون پزشکی با هدف بررسی تعیین وضعیت و افزایش درصد جانبازی از دیگر فعالیت‌های بنیاد است که در اوایل تشکیل بنیاد، این کمیسیون به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد و جانبازان با مراجعه به آن درصد جانبازی می‌گرفتند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر کمیسیون پزشکی در قزوین برگزار می‌شود، افزود: روند تعیین وضعیت و افزایش درصد جانبازی نیز به صورت الکترونیکی انجام و در سیستم سجایا ثبت می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند تغییرات درصد جانبازی خود را مشاهده کنند که تحقق این مهم منجر به شفاف‌سازی تعیین وضعیت و افزایش درصد جانبازی و ارائه خدمات آسان به جانبازان شده است.

بخارایی ادامه داد: کمیسیون پزشکی در سال گذشته در استان قزوین، بر اساس تعداد متقاضیان طی چهار نوبت تشکیل شد که ایثارگران دعوت شده به کمیسیون تعیین درصد ۵۱۱ نفر بودند.

وی افزود: همچنین طی این مدت پرونده‌های متقاضی کمیسیون حق پرستاری جانبازان ۷۳ مورد، متقاضیان کمیسیون حالت اشتغال ۵۵ نفر و پرونده‌های بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۵(متوفی) ۸۵ مورد بوده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در راستای تسهیل امور درمان و پوشش پرستاری تا زمان صدور رأی کمیسیون حق پرستاری، ۱۱۸ مورد هزینه پرستاری موضوع بند ۳۲ قرارداد از طریق بیمه دی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای خدمت بیشتر به والدین شهدا، افراد صعب‌العلاج و جانبازان ۷۰ درصد و مراجعه نکردن به بنیاد جهت دریافت حواله تجهیزات پزشکی و بهداشتی هماهنگی لازم با کارکنان بنیاد جهت تحویل لوازم بهداشتی در منزل صورت گرفته است.

بخارایی افزود: همچنین در راستای ارائه خدمات بیشتر به جامعه هدف، هماهنگی لازم جهت انجام خدماتی از قبیل پانسمان، سونداژ و تزریقات در منزل فراهم شده و خدمات بالینی نیز در منزل به یک هزار و ۱۴۸ نفر ارائه شده است.

برآیند:

شهدا و ایثارگران، حق بزرگی بر گردن تک تک آحاد جامعه دارند و باید جامعه نسبت به وظیفه خود در قبال ایثارگران آگاه‌تر شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تنهایی از عهده پاسخگویی به تمامی مطالبات و نیازهای این قشر از جامعه بر نمی آید و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی در رفع مسائل و مشکلات آنها ضروری است.

این دستگاه اجرایی، متعهد به حل مشکلات اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری با رعایت کرامت این عزیزان است و باید تمامی ظرفیت های قانونی را در این زمینه به کار بگیرد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اشتغال زایی استان قزوین جانباز مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اشتغال زایی استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اشتغال زایی استان قزوین جانباز مسکن دستگاه های اجرایی شهدا و ایثارگران جهت دریافت وام فرزندان شهدا میلیارد ریال درصد جانبازی دستور کار سال گذشته ارائه خدمات میلیون ریال خدمات بیمه جامعه هدف یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه در پاسخ به اسرائیل، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران این اقدام مقتدرانه سپاه را ارج می‌نهند و پاسخی به انتقام خون شهدا می‌دانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفند سال گذشته، افزود: سپاه در برگزاری این کنگره تلاش بسیاری کرد که جای تقدیر دارد.

او همچنین گزارشی از اقدامات بنیاد شهید خوزستان در برگزاری این کنگره ارائه داد و تصریح کرد: ارائه ۵ هزار سند دیجیتال فرهنگی در رابطه با شهدا جهت مستندسازی، برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی، کنگره غریب اسارت، رونمایی از نرم افزار‌های چند رسانه ای، چاپ کتاب، دیدار با خانواده شهدا، تعیین تکلیف ۲ هزار پرونده‌های ماده ۸۷ ایثارگری و... از جمله این اقدامات است.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: هر کجا بخواهیم از خدمات و حرکت‌های انقلاب و نظام سخن بگوئیم باید با تابلو شهدا باشد و جز آن بهانه دیگری نداریم که به آن ببالیم.

او با بیان اینکه نگاه به شهدا در فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، ادامه داد: باعث و بانی عملیات وعده صادق شهدا بودند و به برکت خون شهدا یک کار و قدرت سازی درون ساز انجام دادیم به طوری که امروز با قدرت اول دنیا در دفاع هوایی جنگیدیم و مردم هم با حمایت‌های خود از این قدرت سازی پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در همه امور باید از شهدا تاسی کنیم، ادامه داد: هر کجا به نام و یاد شهدا تاسی کردیم موفق بودیم؛ امروز می‌بینیم که شهدای مدافع حرم چقدر موج ایجاد کرده و جامعه را زنده و پویا کردند.

سردار شاهوارپور، به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان اشاره کرد و با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این رویداد ملی، گفت: این کنگره کار سنگینی بود که به کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به سرانجام رسید و توانستم قدمی در بزرگداشت یاد و نام شهدا و ایثارگری و جانفشانی آنها برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند