Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@00:18:17 GMT

بایدن، پوتین را به "نسل‌کشی" متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۱۴۹

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تداوم حملات لفظی اش به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار او را به "نسل کشی" متهم کرد و گفت که حمله پوتین به اوکراین "نسل کشی" است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا که عصر سه شنبه به وقت محلی در ایالت آیووا سخن می گفت، این مطلب را بیان کرد و اقدامات دولتش برای رسیدگی به هزینه های رو به افزایش در آمریکا را در میان جنگ در اوکراین برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن گفت: بودجه خانواده های آمریکایی و توانایی آنها برای تامین سوخت خودروهایشان نباید به اعلام جنگ از سوی یک "دیکتاتور" که در آن سوی جهان "نسل کشی" می کند، وابسته باشد.

بایدن که این اظهارات‌ را هنگام توضیح در مورد تلاش ها برای رسیدگی به قیمت بالای سوخت در آمریکا در نتیجه جنگ اوکراین بیان می کرد، مدعی شد همه تلاش ها تحت اختیارات خود را از طریق فرمان های اجرایی انجام می دهم تا قیمت ها را کاهش دهم و به افزایش هزینه ناشی از اقدامات پوتین رسیدگی کنم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد برای کمک به مقابله با افزایش قیمت ها، اجازه آزادسازی یک میلیون بشکه در روز از ذخایر راهبردی نفت را صادر کرده ام.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در امریکا در ۴۰ سال گذشته است.

در یک سال گذشته هزینه غذا، سوخت، مسکن و سایر نیازهای ضروری در آمریکا بر مصرف کنندگان آمریکایی فشار آورده و افزایش درآمدها را خنثی کرده است.

گزارش دولت آمریکا همچنین نشان می دهد که تورم در ماه های فوریه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است در حالی که این تورم در ماه های ژانویه تا فوریه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

برای اولین بار نرخ تورم در آمریکا شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می شود که پس از وقوع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه روندی افزایشی را از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن(حدود ۳.۸ لیتر) بنزین در آمریکا ۴.۱۰ دلار است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است. اگرچه قیمت سوخت در آمریکا در چند هفته گذشته کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل کالاها و قطعات در سراسر آمریکا شده که به نوبه خود به رشد قیمت ها برای مصرف کنندگان کمک کرده است.

رکود بزرگ در آمریکا و جنگ جهانی اول و دوم

آمریکا از ماه اوت ۱۹۲۹ تا مارس ۱۹۳۳ میلادی شاهد رشد منفی ۲۶.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی خود بود و پس از آن از ماه مه ۱۹۳۷تا ژوئن ۱۹۳۸ میلادی نیز باردیگر شاهد رشد منفی ۱۸.۲ درصدی در تولید ناخالص داخی خود شد.

به گفته تحلیلگران، درهر دو مورد رکورد بزرگ اقتصادی آمریکا در دهه سی میلادی قرن گذشته، وقوع جنگ جهانی دوم طی سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ و ورود آمریکا به این جنگ موجب برون رفت واشنگتن از این تقلای اقتصادی شد.

هزینه تحمیلی ۸ تریلیون دلاری دو جنگ عراق و افغانستان بر مردم آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ گزارش داد که هزینه جنگ آمریکا در عراق بالغ بر دو تریلیون دلار شده است، این خبرگزاری آمریکایی در مرداد ۱۴۰۰ که شبکه خبری «سی بی اس نیوز» آمریکا نیز آنرا منعکس کرد، هزینه جنگ ۲۰ ساله در افغانستان که آمریکا به بهانه سرنگونی طالبان و سپس با قدرت گرفتن این گروه به این کشور، از آنجا گریخت؛ ۶.۵ تریلیون دلار اعلام کرد، هزینه ای که از محل مالیات دهندگان آمریکایی توسط کاخ سفید در دو جنگ هزینه شد.

تارنمای «هیپوتزس» ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ در تحلیلی نوشته بود: آمریکایی که ۲۳۹ سال از بوجود آمدن آن می گذرد، ۲۲۲ سال آن را در جنگ گذرانده است (اعلام استقلال آمریکا ۴ژوئیه ۱۷۷۶برابر با ۱۴تیر ۱۱۵۵هجری شمسی است).

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درصد افزایش رئیس جمهوری سال گذشته نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد