Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از توسعه و اصلاح 11 هزار و 825 هکتار از باغات زیتون در سال گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، جواد میرعرب رضی با اشاره به این که اصلاح و توسعه باغات زیتون در سال گذشته در دستور کار قرار داشته است، گفت: تا بهمن‌ ماه سال گذشته 9425 هکتار اصلاح باغ‌های زیتون و 2400 هکتار توسعه باغ‌های زیتون محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای سال جاری 4500 هکتار توسعه باغ‌های زیتون برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: 15 هزار هکتار اصلاح باغ‌های زیتون نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: اجرای پروژه خالص‌سازی ارقام « THOC2» با همکاری شورای بین‌المللی زیتون به‌ منظور تولید ارقام تجاری و پربارده در حال اجرا است.
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های تخصصی از جمله تولید نهال سالم با لیبل آبی و دستورالعمل سرشاخه کاری زیتون، افزود: با موسسه تحقیقات علوم باغبانی در خصوص نگه‌داری و ریشه‌دار کردن قلمه‌های ارقام بیش از 108 رقم خارجی و تولید نهال سالم و با اصالت تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در راستای تولید روغن‌ زیتون باکیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص عدم حذف روغن ‌زیتون «ordinary» از زیرگروه روغن‌های بکر مکاتبات مستمری با معاون اول ریاست جمهوری انجام شد که در نهایت دستوری در جهت رفع موانع و عدم حذف روغن‌ زیتون ordinary از زیرگروه روغن‌های زیتون بکر صادر شد.
میرعرب از گسترش تکثیر، تولید و کاشت نهال زیتون در استان‌ها و مناطق محروم خبر داد و گفت: بالاترین اعتبار یارانه نهال زیتون جهت تکمیل پروژه‌های مانده از قبل و هزینه کرد زیرساخت‌ها در سال گذشته اخذ شده است.
به گفته وی، متقاضیان زیتون‌کار از تسهیلات کم‌بهره بند الف تبصره 18 سال 1400 نیز بهره‌مند شده‌اند.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زیتون توسعه باغ های زیتون سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده