Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:31:33 GMT

تبریز شهری بدون طرح تفصیلی!

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۱۵۸

تبریز شهری بدون طرح تفصیلی!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی اقدم صبح روز در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ماه‌هاست مطرح می‌شود، طرح تفصیلی شهر تبریز بوده که در این راستا مشاوران و اساتیدی در حال مطالعه و تحقیق هستند.

وی افزود: لازم است در خصوص طرح توسعه شهری که برای تبریز در نظر گرفته شده به ما گزارشاتی ارائه داده شود تا نهایتا با تصویب آن رفاه و آسایش را به شهروندان اعطا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: آمادگی‌های لازم را اعلام می‌داریم که از چنین طرح‌هایی برای توسعه شهر تبریز حمایت می‌کنیم.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: متاسفانه طرح تفصیلی کلانشهر تبریز فقط به نامه‌نگاری بسنده شده و مسئولان و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این راستا اقدامات چندانی انجام نداده‌اند که بسیار ناراحت کننده است.

وی با بیان اینکه مناطق دهگانه شهرداری همچنان بر اساس طرح تفصیلی اقدامات خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: خواهشمندم همکاران و اعضای شورای شهر کمک کنند تا مشکلات موجود طرح تفصیلی و حساسیت موضوع در صحن علنی مطرح شده و نسبت به این مهم تصمیمات ویژه اتخاذ شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید مسائل مالی پروژه طرح تفصیلی کلانشهر تبریز در سریع‌ترین زمان حل شده و شهرداری نیز در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: بهتر است تعامل سه‌جانبه بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی صورت گیرد تا مشکلات سریعا حل و رفع شود، طبیعتا اگر این مهم در یک سال گذشته رخ می‌داد الان وضعیت موجود چنین نبود.

وی با بیان اینکه در کنار شهرداری ما هم پیگیر طرح تفصیلی کلانشهر تبریز خواهیم بود، ادامه داد: موضوع باید جدی گرفته شود و تعامل و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: یکی دیگر از موضوعات نیز بحث میراث فرهنگی و تاریخی بوده که این مهم یک واقعیت به شمار می‌رود که ما باید آن را حفظ کنیم اما بهتر است تاثیرش را هم در سایر حوزه‌ها احصاء کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: نادیده گرفتن پارامترها آسیب‌زا بوده و بهتر است نهادهای ذیربط به این موضوع رسیدگی کنند و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در روند جریانات قرار گرفته و در صحن علنی به حساسیت موضوع بپردازند.

نوای باغبان یادآور شد: در خصوص موضوع مالی این طرح نیز پیشنهادم این است در اولین دستور جلسه که شهردار هم خواهد بود مطرح شده و حتما تنگناهایی که در این راستا وجود دارد به شهردار منتقل شود.

در ادامه جلسه‌ی امروز کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز مشکل موجود فاز دو شهرک خاوران بررسی و نظراتی در این خصوص مطرح شد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس تبریز شهرداری تبریز شورای شهر تبریز عضو شورای شهر تبریز فریدون بابایی اقدم توسعه شهر تبریز کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز شهر تبریز طرح تفصیلی سخنان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحدهای راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحدهای راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.
به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحدهای پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبرهایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم