Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:14:50 GMT

انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۷۳۷

انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اسناد مربوط به بودجه نظامی سال مالی ۲۰۲۳ آمریکا حاکی از آن است که بعد از یک وقفه ۱۴ ساله، پناهگاه‌های نظامی انگلیس با هدف اینکه یک بار دیگر قابلیت انبار کردن تسلیحات هسته‌ای آمریکا را پیدا کنند، مرمت خواهند شد.

آنگونه که از این اسناد بر می‌آید، انگلیس به لیست کشورهایی افزوده خواهد شد که در سایت‌های ذخیره تسلیحات ویژه آنها، پروژه ۱۳ ساله سرمایه گذاری ۳۸۴ میلیون دلاری ناتو در عرصه زیرساخت‌های نظامی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، انگلیس هم ردیف با بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه خواهد بود که ادعا می‌شود میزبان دست کم یکصد بمب هسته‌ای B۶۱ آمریکا هستند.

ظاهراً پایگاه هوایی «لاکنهیث» آمریکا واقع در یکصد کیلومتری شمال شرق لندن قرار است برای ذخیره کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا، تحت مرمت و به روز رسانی قرار گیرد.

این یک تحول اساسی در مقایسه با لیست ارائه شده در سال ۲۰۱۶ است که در آن به پایگاه لاکنهیث اشاره نشده بود. از این پایگاه در دهه ۱۹۹۰ برای ذخیره بمب‌های گرانشی هسته‌ای استفاده می‌شد.

تدارک آمریکا برای ذخیره تسلیحات هسته‌ای در انگلیس درحالی است که روسیه بارها هشدار داده است که واشنگتن باید تسلیحات هسته‌ای خود را از اروپا (به ویژه کشورهای غیرهسته ای اروپا) خارج کند.

در همین راستا، روز ۱۶ فروردین، دیمیتری پولیانسکی معاونت هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد اینکه آمریکا تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی خود را در خاک کشورهای اروپایی غیر هسته‌ای نگهداری می‌کند، نقض ان پی تی تلقی می‌شود.

وی همچنین به پیمان هسته‌ای آکوس که آمریکا و انگلیس را متعهد به تحویل زیردریایی هسته‌ای به استرالیا به عنوان یک کشور غیر هسته‌ای می‌کند تاخت و آن را مایه آغاز دور جدیدی از رقابت‌های تسلیحاتی تلقی کرد.

پولیانسکی همچنین از آمریکا خواست تا از استقرار موشک‌های زمین پایه و موشک‌های کوتاه برد در اروپا و منطقه آسیا-پاسیفیک صرف نظر کند.

کد خبر 5466012 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا بمب هسته ای انگلیس روسیه تسلیحات هسته ای اوکراین فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق ایالات متحده امریکا پاکستان عمران خان لبنان عربستان سعودی کرانه باختری تسلیحات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه