Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:37:31 GMT

رونمایی از خاطرات «حسین کلانی»

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۰۸۰۶

رونمایی از خاطرات «حسین کلانی»

کتاب خاطرات «حسین کلانی» با نام «معمار سرطلایی» رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگان فرشته، دومین «عصر چهارشنبه‌های بخارا» در سال ۱۴۰۱ به معرفی و بررسی کتاب «معمار سرطلایی: گفتگو با حسین کلانی» اختصاص دارد. این برنامه در ساعت پنج عصر چهارشنبه (بیست‌وچهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) و با حضور حسین کلانی، حبیب‌اله اسماعیلی، ناصر عظیمی، شهرزاد کردبچه و علی دهباشی در کتابفروشی فرهنگان فرشته(به نشانی: خیابان فیاضی (فرشته)، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می‌شود و هم‌زمان به صورت زنده از اینستاگرام بخارا و مجموعه فرهنگان فرشته پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «معمار سرطلایی: گفتگو با حسین کلانی»، چهارمین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی فوتبال ایران است که توسط کمیته ملی المپیک گرد آمده و توسط انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است.

براساس این خبر، کمیته ملی المپیک با راه‌اندازی پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران تلاش کرده تا نسبت به شناسایی، گردآوری، حفاظت و صیانت از پیشینه و میراث مستند ورزش کشور و به‌تبع آن المپیک و پارالمپیک اقدام کند. 

این کتاب حاصل هفت جلسه گفت‌وگو با حسین کلانی، بازیکن بنام فوتبال کشورمان است. در این هفت جلسه کوشش شده در گفت‌وگوی با حسین کلانی بخش‌هایی از تاریخ فوتبال و تأثیر آن در فرهنگ معاصر واکاوی شود. در این گفت‌وگوها با رویکرد فرهنگی از زندگی و سوانح عمر ورزشی و اجتماعی کلانی سخن به میان آمده است.

حسین کلانی در سوم بهمن سال ۱۳۲۳ در چهارراه سیدعلی، خیابان سعدی، ساعت ۱۱ صبح یک روز سرد زمستانی به دنیا آمده و کودکی‌اش را در تهران، کرمانشاه و سپس اصفهان سپری کرده است. کلانی دوران دبیرستان را در مدرسه رشید یاسمی یا همان مدرسه نیکی علاء که امروز شهید مدنی نام گرفته در شمیران تهران، درس خوانده است. در ادامه با آن‌که در رشته پزشکی دانشگاه ملی، پذیرفته شده بود، رشته معماری همان دانشگاه را ادامه داد و فارغ‌التحصیل شد. او بعدها از دانشگاه کالیفرنیا دکترای معماری گرفت و پس از بازگشت به ایران، زندگی حرفه‌ای خود را در این رشته ادامه داد. او در این کتاب از گرایش‌ها و فعالیت‌های سیاسی‌اش در دوران جوانی سخن گفته و زندگی ورزشی‌اش را با جزئیات کامل بازگو کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسین کلانی حسین کلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب و گریز دیدنی زورگیرهای موتورسوار در فرشته

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 پس از افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده فرشته الهیه، سارقین شامگاه دهم اردیبهشت در حین سرقت شناسایی شدند و در حین تعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی با شلیک به لاستیک موتور دستگیر شده و به کلانتری ۱۰۱ تجریش انتقال شدند. در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون و یک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کرد. لحظات تعقیب و گریز این زورگیرها و شلیک‌های متعدد به سمت موتورشان را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز دیدنی زورگیرهای موتورسوار در فرشته
  • فیلم | وحید شمسایی: از اتفاق هایی که برای من افتاد باید کتاب بنویسم!
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی