Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی ده چشمه گفت: انتخاب شهرداران بر اساس قانون شوراها ماده ۸۰ تعیین گردیده که شورا مکلف‌اند در وقت مقرر تعیین‌شده نسبت به انتخاب شهردار خود با استناد قانونی اقدام نمایند بعضاً مشاهده می‌ شود شوراهای اسلامی بیش از زمان تعیین‌شده اقدام به این موضوع کنند که تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی ده چشمه مشاور کمیسیون داخلی و امور شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مسئول اداره امور شهرداری تا سه ماه می‌تواند عهده‌دار شهرداری باشد به استناد تبصره ماده ۸۰ قانون شوراها در فاصله بین صدور رأی اعتماد و برکناری شهردار و یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از ۳ ماه به طول انجامد

وی افزود: یکی از کارکنان رسمی شهرداری با انتخاب شورای شهر مسئول اداره امور شهرداری است در سنوات گذشته شورای اسلامی شهرها برای فرد از واژه سرپرست استفاده می‌کردند که این موضوع مغایر تبصره فوق‌الذکر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی تصریح کرد: اداره امور بر مصادیق فوق دلالت بر این دارد که باید از کلیه امکانات و توانایی‌های دیگر ارگانهای دولتی نیز استفاده کنند و بتوانند برای آینده  برنامه‌ریزی کنند.
همچنین شورای اسلامی می‌بایست در فرصت تعیین‌شده نسبت به انتخاب شهردار اقدام کند، به گفته علی محمدی مشاور کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی فرایند انتخاب شهرداران بر اساس قانون شوراها ماده ۸۰ تعیین شده  که شورا مکلف‌اند در وقت مقرر تعیین‌شده نسبت به انتخاب شهردار خود با استناد قانونی اقدام کنند بعضاً مشاهده می‌ شود شوراهای اسلامی بیش از زمان تعیین‌شده اقدام به این موضوع می‌ کنند که تخلف محسوب می‌ شود.
وی بیان داشت: شورای اسلامی گاهاً به علت عدم اطلاع از قوانین به نقض قانون قصور و تخلف و غیره می‌ شود که این صورت احتمالاً توسط دستگاه‌های نظارتی تشکیل پرونده می‌ شود پس با این توصیف مدیریت شهری وظیفه سنگین و بزرگ را بر عهده دارند شورا و شهرداری تنها نگهداری وضع موجود کفایت نمی‌کند بلکه تنوع و افزایش جمعیت و نیازهای جدیدی را طلب می‌ کنند باید با پیش‌بینی فراهم آید ضمن اینکه در این راستا باید از اهداف سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت بهبود و ارتقا مادی و معنوی شهروندان وضع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد