Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:58:21 GMT

ساخت یک لنج تفریحی سمبوک در قشم برای قطری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۷۹۷

ساخت یک لنج تفریحی سمبوک در قشم برای قطری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر هرمزگان اظهار داشت: یک فروند شناور گردشگری که طرح آن در قالب لنج سنبوک می باشد در یکی از کارگاه‌های شناور سازی لافت در جزیره قشم ساخته و به آب انداخته شده بود، پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تایید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در  جام جهانی ۲۰۲۲ عازم کشور قطر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هزینه تخمینی برای طراحی و ساخت این شناورکه  تمام ایرانی بوده و سرمایه گذاری آن یک متقاضی قطری است به لحاظ اقتصادی با نمونه ی مشابهی که در کشورهای همسایه ساخته می شود برای سرمایه گذار بسیار مقرون به صرفه عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر ساخت این شناورها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باعث ارز آوری برای کشورمان نیز خواهد شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات شناور یاد شده؛ ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را ۱۰۰ نفر با ۵ اتاق  مجزا در زیر عرشه و سرویس های  جداگانه عنوان کرد و گفت: بدنه این شناور تفریحی تمام ایرانی از جنس بدنه فایبر گلاس با ۴۱ متر طول سرتاسری، ۱۰ متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک است.

وی برخورداری از دو موتور ۶۵۰ اسب بخار مطابق با استانداردهای بین المللی مربوط به شناورهای تفریحی را از دیگر مشخصات فنی این شناور بر شمرد که در جزیره قشم ساخته شده است.

به گفته مکی زاده تمامی امور مربوط به طراحی، ساخت قالب، لایه گذاری و تکمیل آن به دست متخصصان و صنعتگران داخلی و تحت نظارت کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناورها و موسسه رده بندی داخلی زیر مجموعه معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به انجام رسیده است.

وی توجه به تولید صنایع دریا محور بر مبنای توصیه‌ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه تولید را یکی از شاخصه‌‌های مهم پیشرفت این صنعت جهان شمول عنوان کرد و گفت: تولید سه فروند شناور مشابه دیگر نیز هم اکنون در جزیره قشم در حال اجرا است.

به گزارش فارس، بیش از ۶۰ کارگاه شناور سازی در نقاط مختلف جزیره قشم فعال بوده که در سال‍های اخیر علرغم وجود تحریم‌های گسترده مبادرت به ساخت انواع شناورها فلزی، آلومینیومی، فایبر گلاس و چوبی  در استان هرمزگان به عنوان اصلی ترین کانون تولید شناورهای دریایی داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قشم جام جهانی قطر هرمزگان جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در تمرینات پرسپولیس؛ عبدالکریم حسن هر دو دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست

ستاره قطری پرسپولیس با زدن یک پنالتی به سمت دروازه‌بان جوان پرسپولیس، باعث شکسته شدن هر دو دست این گلر شد. محمد گندمی دروازه‌بانی است که پس از درخشش در تیم‌های پایه، با تیم بزرگسالان تمرین می‌کند

گندمی به عبدالکریم حسن گفته بود حتما پنالتی او را مهار می‌کند و ستاره قطری هم در پاسخ به او گفت"من پنالتی را به وسط می‌زنم و تو فقط آن را بگیر". عبدالکریم حسن با قدرت پنالتی را به سمت دروازه گندمی شلیک کرد که باعث شد هر دو دست این دروازه‌بان از ناحیه مچ دچار شکستگی شود!

منبع: طرفداری

tags # عبدالکریم حسن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • اتفاق عجیب در تمرین پرسپولیس؛ ستاره قطری دست گلر جوان را شکست!
  • گلر پرسپولیس اردوی تیم ملی جوانان را از دست داد
  • اتفاق عجیب در تمرینات پرسپولیس؛ عبدالکریم حسن هر دو دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست
  • کاربرد های پمپ آب
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • باورنکردنی؛ عبدالکریم حسن هر دو دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست!