Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ احمد صادقی - رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران - با انتقاد از برداشت بی‌رویه کارخانه سیمان از کوه‌های بی بی شهر بانو گفته بود: برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی این کوه‌ها موجب بروز حوادث و بحران‌های احتمالی آینده خواهد شد و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران می‌بایست در این زمینه گزارشی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی این اظهارات مطرح شده است که علیرضا فاضلی ثانی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری - در گفت و گو با ایسنا می‌گوید: طبق گزارش‌های دریافتی و اطلاعاتی که از سوی اداره صنعت و معدن دریافت شده، برداشت از این کوه در چارچوب ضوابط زیست‌محیطی قید شده در مجوز فعالیت این معدن بوده است.

وی با اشاره به وظیفه اداره صنعت و معدن برای ثبت و پایش فعالیت‌های کارخانه سیمان و برداشت آن از کوه بی بی شهربانو اظهار می‌کند: استحصال و بهره‌برداری از معادن از منابع روندی دارد که یکی از آن‌ها اخذ مجوز محیط زیست است. اداره صنعت و معدن در زمان صدور مجوز میزان برداشت، استحصال و استفاده از منابع را در پروانه ذکر می‌کند و این برداشت به‌طور مداوم چک می‌شود. چک کردن منظم میزان برداشت، جزو وظایف اداره صنعت و معدن است و محیط زیست تنها در زمان صدور پروانه استقرار باید نقش خود را ایفا کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری خاطرنشان می‌کند: مرجع نظارت بر فعالیت معادن اداره صنعت و معدن است. در واقع بیشتر فعالیت‌های انسانی از جمله احداث معدن به منزله آسیب به محیط زیست است. با این حال این موضوع نمی‌تواند دلیلی کافی برای جلوگیری از فعالیت معادن باشد و ما در محیط زیست وظیفه داریم ضابطه‌ای برای به حداقل رساندن آسیب‌های زیست‌محیطی تدوین کنیم.

فاضلی در ادامه می‌گوید: طبق گزارشات دریافتی، برداشت این معدن از منابع کوه بی بی شهربانو از چارچوب ضوابط ما خارج نشده است. مجوز این معدن دو سه دهه پیش صادر شده است. در صورتی که این برداشت بیش از حد شود، اداره صنعت و معدن می‌تواند اعلام جرم کند تا محیط زیست وارد عمل شود. بدیهی است که اداره صنعت و معدن نیز چنین کاری نمی‌کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان اظهار می‌کند: معادن سیمان در جریان فعالیت روزانه خود و برداشت سنگ از انفجار استفاده می‌کنند. این انفجار می‌تواند برای محیط زیست آلاینده باشد لذا سعی می‌کنیم روزانه یا ماهانه این انفجارها را چک یا رصد کنیم تا قدرت تخریبی آن‌ها حداقلی باشد و شعاع کمتری را آلوده کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز دهم رمضان شورای شهر تهران بی بی شهربانو کارخانه سیمان بهره برداری بیش از حد محیط زیست ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز دهم رمضان اداره صنعت و معدن محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند