Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:29:08 GMT

چین و ترکیه بازارهای ایران را گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۹۲۳

چین و ترکیه بازارهای ایران را گرفتند

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی مبل، تولیدکنندگان در رکود هستند و به صادرات نیاز دارند، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها باید کشورهای اطراف مثل عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، سوریه و غیره هدف قرار گیرند که به مبل ایران نیاز دارند، اما چین و ترکیه بازارهای ایران را در این کشورها گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی هیچ نظارتی بر تامین کنندگان مواد اولیه ندارند، اظهار کرد: در این میان دلالان و واسطه‌ها بازار را مشخص می‌کنند، به طوری که میلیاردی از کارخانجات تولید مواد اولیه خرید می‌کنند و بعد هر طور بخواهند قیمت را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی قیمت‌ها از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان می‌دهد که قیمت پارچه حلقوی چهار برابر نرخ تورم و افزایش نرخ ارز بالا رفته چون نظارت نیست، تصریح کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با مشکل مواجه هستند و افراد به سختی برای تهیه جهیزیه می‌توانند مبل تهیه کنند. پارچه مبلی از قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به حدود ۱۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر واردات پارچه رومبلی ممنوع است، درحالی که تولید داخل به اندازه نیاز نیست. بنابراین بیشتر پارچه‌های وارداتی قاچاق هستند.

دستگاه‌های نظارتی ورود کنند

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با بیان اینکه پارچه‌های ممنوع‌الورود فراوان و گران است، اظهار کرد: البته واردات پارچه‌های تار و پودی آزاد و کیفیت و قیمت آن‌ها در داخل نیز مناسب است و اصلا واردات این کالا به صرفه نیست. بنابراین با کیفیت و قیمت جلوی واردات گرفته شده نه انحصار. اما در پارچه‌های حلقوی انحصار ایجاد شده و حتی با آغاز سال جدید قیمت این مدل پارچه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

عباسی با بیان اینکه از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم بر قیمت تمام شده و قیمت مصرف کننده این پارچه‌ها نظارت کنند، در پاسخ به سوالی درباره حداقل قیمت مبل، اظهار کرد: مبل یک کالای هنری است و اعلام قیمت آن کار آسانی نیست. می‌توان گفت قیمت مبل‌های راحتی از حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون شروع می‌شود و تا ۱۰۰ میلیون تومان هم در بازار عرضه می‌شود. 

صادرات مبل می‌تواند ۱۰ برابر شود

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مبل در حال حاضر با ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی مبل، تولیدکنندگان در رکود هستند و به صادرات نیاز دارند. با توجه به تحریم‌ها باید کشورهای اطراف مثل عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، سوریه و غیره هدف قرار گیرد. این کشورها به مبل ایران نیاز دارند، اما چین و ترکیه بازارهای ایران را در این کشورها گرفته اند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران تاکید کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بازارهای صادراتی را مهندسی کنند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند. اما این وزارتخانه برنامه‌ای برای صادرات مبل ندارد.

به گفته وی صادرات مبلمان ایران در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است، اما اگر دولت حمایت کند این رقم می‌تواند حداقل به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

عباسی با بیان اینکه صنعت مبل زودبازده و با اشتغالزایی بالا است، گفت: کشورهای پیشرفته اهمیت خاصی برای این صنعت قائل هستند، اما در ایران دست کم گرفته شده است. امیدواریم در دولت جدید با برگزاری جلسات مشترک به راهکارها و پیشنهادات اتحادیه ها برای توسعه صادرات عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مبلمان صادرات نیاز دارند پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟