Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی های میدانی نشان می دهد که اگر شما با هر قیمتی تمامی مصالح فروشی های شهر بوشهر را برای گرفتن یک پاکت سیمان زیرپا بگذارید ، چیزی عاید شما نمی شود. به گزارش جنوب نیوز، در حالی که سه کارخانه سیمان در شهرستان های کنگان، دشتی و دشتستان روزانه حدود 6 هزارتن سیمان تولید می کنند اما سهمی حتی به اندازه یک پاکت به مردم استان بوشهر تعلق نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی های میدانی نشان می دهد که اگر شما با هر قیمتی تمامی مصالح فروشی های شهر بوشهر را برای گرفتن یک پاکت سیمان زیرپا بگذارید ، چیزی عاید شما نمی شود.

گفته می شود ورود کارخانجات سیمان به بورس، استفاده از یارانه های ارزان انرژی برای تولید و مقرون به صرفه بودن صادرات سبب ایجاد مافیایی شده که نتایج آن خروج بخشی از تولیدات استان به شکل صادرات به خارج از کشور و بخشی دیگر به سایر استان ها از طریق بورس بوده است.

البته در دوران استانداری گراوند، توافقی به عمل آمد که کارخانجات سیمان استان سه هزارتن از 6 هزارتن محصولات روزانه خود را در درون استان، توزیع کنند که اگر چه این میزان هیچ زمان به دو هزار تن هم نرسید اما مشکلات کمتری برای مردم ایجاد می کرد.

با توجه به ضرورت نیاز مردم برای ساخت و سازها در جزء و طرح ملی مسکن در کلان در سطح استان بوشهر  و امکان کاهش تولید سیمان در فصل تابستان برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از خاموشی ها به مثابه سال گذشته، انتظار می رود که با ورود نهادهای نظارتی و حاکمیتی مشکل کمبود شدید سیمان در استان رفع شود.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند

محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیئت در پاسخ به سؤال مبنی بر کنترل قیمت بازار گوشت و مرغ گفت: «برای تنظیم بازار بسترسازی تولید را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم. عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی کار‌های بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالا‌های اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالا‌های اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالا‌ها تامین شده و گرانی برخی کالا‌ها ناشی از کمبود کالا نیست.

وی بیان داشت: وقتی حداکثر سازی تولید اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت به تعادل می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک به تک محصولات را رصد می‌کنیم، گفت: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌های که صورت می‌گیرد اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم ما بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

نیکبخت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را به سمت صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم در سنوات آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسئولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد مورد توجه ما است و باید در خدمت تولید کننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با هماهنگی که با صاحبان صنایع به صورت مرتب انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی بروند که محصولات مازاد کشاورزان را بخرند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی سیاست ما بر این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی ورود پیدا نکند تا بازرگانانی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند و یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال