Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:56:12 GMT

راهکارهایی برای جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۸۳۵

راهکارهایی برای جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون

این قطعه بسیار حساس است و با کوچک‌ترین مشکلی باید تعویض شود. از طرفی با توجه به هزینه بالای آن، تعویض مقرون به صرفه نیست و به فکر خرید یک تلویزیون جدید بود. این واقعیت باعث می‌شود که همه ما به دنبال راهکارهایی برای محافظت بیشتر از تلویزیون و جلوگیری از شکستن صفحه آن باشیم.

در پاسخ به سوال آیا می‌دانید چه مواردی در تلویزیون قابل تعمیر است؟ در مورد صفحه تلویزیون، باید گفت که این قطعه تنها در موارد نادری قابل تعمیر است و در غیر اینصورت باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنل تلویزیون بسیار حساس است تا جایی که ضربه‌های فیزیکی هرچند کوچک هم باعث ایجاد شکستگی، خط‌های عمودی و کاهش کیفیت تصویر تلویزیون می‌شوند. همه این موارد می‌تواند در زمان دیدن فیلم و سریال دلخواه شما یا تماشای مسابقات فوتبال، کلافه‌کننده باشد. حتی در برخی موارد، دستگاه تصویری نمایش نمی‌دهد و تنها صدا را پخش می‌کند.

در ادامه این مطلب درباره روش‌های جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون و محافظت از آن با شما صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

تلویزیون را در جای مناسب نصب کنید

اولین و مهم‌ترین نکته در جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون، نصب صحیح آن است. برای نصب صحیح تلویزیون باید فاکتورهای مختلفی را رعایت کنید. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب یک جای مناسب برای نصب که نزدیک وسایل گرمایشی نباشد.
در نظر گرفتن حداقل 30 سانتی‌متر فاصله برای تلویزیون از دیوار و سایر وسایل تا هوا در اطراف آن گردش داشته باشد.
استفاده از شاسی‌های استاندارد برای نصب تلویزیون روی دیوار نصب
مطمئن شدن از تحمل وزن تلویزیون توسط دیوار
نصب نکردن دستگاه روی دیوارهای مرطوب و مشکل دار
تلویزیون باید کاملا افقی نصب شود تا تعادل وزن در همه قسمت‌های آن برقرار شود.
در زمان نصب کردن تلویزیون به تراز بودن آن دقت کنید.
اگر تلویزیون روی میز قرار می‌گیرد، از محکم بودن پایه‌های دستگاه مطمئن شوید.
برای جلوگیری از صدمه نوسانات برق از محافظ ولتاژ استفاده کنید.
تلویزیون را در نزدیک در خروجی، ورودی آشپزخانه و جاهای پر رفت و آمد نصب نکنید.
تلویزیون را ترجیحا در نزدیکی قسمت‌های مرطوب خانه (حمام، دستشویی، آشپزخانه) نصب نکنید.

رعایت این موارد باعث محافظت تلویزیون در برابر برخورد اشیا، ضربات فیزیکی یا سقوط از روی میز و شاسی می‌شود. البته اگر در خانه کودک خردسال دارید، بهتر است به جای قرار دادن دستگاه، روی میز، آن را با شاسی روی دیوار نصب کنید. این کار باعث می‌شود که تلویزیون از دسترس کودک دور شود.

در هنگام گردگیری به صفحه فشار وارد نکنید

روزبه‌روز تلویزیون‌هایی به بازار عرضه می‌شوند که صفحه‌های نمایشگر بزرگ و ضخامت کمی دارند. در نتیجه پنل این دستگاه‌ها حساس‌تر از سری‌های پلاسما و قدیمی‌تر تلویزیون است. در نتیجه هنگام گردگیری و تمیز کردن تلویزیون، دقت کنید که فشار زیادی به پنل دستگاه وارد نکنید. همچنین اگر یک لکه مقاوم روی صفحه وجود دارد به جای فشار دادن و ساییدن آن، کمی مایع تمیز کننده مخصوص نمایشگر روی آن اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با دستمال مخصوص آن را پاک کنید. اگر باز هم لکه وجود داشت، این کار را به صورت چند مرحله انجام دهید تا لکه از بین برود.

مراقب شیطنت کودکان باشید

گفتیم که اگر در خانه کودک خردسال دارید، بهتر است دستگاه را روی شاسی نصب کنید تا از دسترس کودک دور شود؛ اما این کار به تنهایی نمی‌تواند باعث جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون، هنگام پرتاب اشیا و توپ‌بازی کودکان شود. برای محافظت تلویزیون در این مواقع، پیشنهاد می‌کنیم که از محافظ استاندارد صفحه تلویزیون استفاده کنید.

 

این محافظ‌های قیمت چندانی ندارند، اما تلویزیون شما را از آسیب ضربه‌ها و صدمات فیزیکی حفظ می‌کنند. بهترین نوع محافظ صفحه از نوع پلی متیل متاکریلات  یا pmma است.

باید بدانید که استفاده از محافظ‌های غیراستاندارد ضررهای زیادی برای تلویزیون دارند، از جمله این که با جذب نور تلویزیون باعث گرم شدن نمایشگر و آسیب به آن می‌شوند. یک محافظ صفحه مناسب علاوه بر جنس، باید طراحی درستی هم داشته باشد. طراحی نادرست از گردش هوا اطراف نمایشگر جلوگیری و باز هم باعث گرم شدن آن می‌شود. با توجه به این توضیحات، برای جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون از محافظ استاندارد استفاده کنید.

اصول درست اسباب‌کشی را رعایت کنید

اسباب‌کشی یکی از زمان‌هایی است که امکان وارد شدن ضربه مکانیکی به وسایل خانگی زیاد است. تلویزیون یک وسیله بزرگ و حساس است و این موضوع باعث می‌شود که احتمال آسیب دیدن در زمان آسباب‌کشی بیشتر شود.

برای جلوگیری از شکستن صفحه تلویزیون در هنگام اسباب‌کشی باید اصول بسته‌بندی و حمل آن را رعایت کنید تا دستگاه را سالم به خانه جدید برسانید.

برای بسته‌بندی صحیح تلویزیون به هنگام اسباب‌کشی بهترین گزینه استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار است. چند لایه از این پلاستیک‌ها را دور تا دور تلویزیون بپیچید و آن را با چسب، ثابت کنید. در صورتی که امکان دارد، تلویزیون را با ماشین شخصی خود و با احتیاط به محل جدید منتقل کنید؛ در غیر اینصورت از راننده بخواهید که دستگاه را با پتوهای نرم بپوشاند و آن را در کنار  وسایل کوچک قرار ندهد. وسایل کوچک هنگام حرکت، جابه‌جا می‌شوند و ممکن است به تلویزیون ضربه وارد کنند.

البته اگر تلویزیون روی وسایل دیگر نیز قرار داده شود، ممکن است در حین حرکت و ترمز گرفتن از روی وسیله سقوط کند. در نتیجه هنگام جابه‌جایی تلویزیون حتما آن را به خوبی بسته بندی کنید و آن را در مطمئن‌ترین قسمت قرار دهید.

نکته بعدی که باید در هنگام اسباب‌کشی باید به آن توجه کنید، حمل درست دستگاه است. در هنگام انتقال، حتما دو نفر باید دستگاه را جابه‌جا کنند. این دو نفر باید دو در طرف تلویزیون قرار گیرند و با احتیاط کامل آن را از روی میز یا شاسی بردارند. با این کار علاوه بر کاهش احتمال سقوط تلویزیون، ضربه و فشاری به صفحه وارد نمی‌شود.

در این مطلب نکات مهم نگهداری و محافظت صفحه تلویزیون را بیان کردیم. باید گفت که خرید وسایلی مثل محافظ صفحه یا پلاستیک‌های حباب‌دار برای بسته‌بندی هزینه زیادی ندارد؛ اما احتمال آسیب به صفحه تلویزیون را کاهش می‌شود. همه این موارد باعث افزایش عمر مفید دستگاه شما می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: شکستن دستگاه با توجه برای جلوگیری اسباب کشی بسته بندی روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.


دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • شکستن هردو دست گلر پرسپولیس با شوت حسن!
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان