Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مکرون چهارشنبه (امروز) به کانال ۲ تلویزیون فرانسه گفت «توافقی وجود ندارد».

سارکوزی دیروز سه شنبه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار شود از مکرون حمایت کرد.

اظهارات مکرون به دنبال گمانه زنی های رسانه های فرانسوی درباره نیاز او به حمایت سارکوزی برای کسب اکثریت بعد از انتخابات قانونگذاری در اواخر امسال در ازای  ارائه نفوذ سیاسی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: این حمایت سارکوزی مطمئنا به مکرون برای جلب آرای رای دهندگانی که از والری پکرس نامزد جمهوریخواه در دور نخست انتخابات فرانسه حمایت کرده بودند کمک می کند اما می تواند به انصراف رای دهندگان جناح چپ شود که تایید مکرون از سوی سارکوزی را چنین قلمداد خواهند کرد که مکرون نیز مانند سارکوزی دارای گرایشات جناح راست است.

به گزارش ایرنا، خبرگزای فرانسه پیشتر گزارش داده بود که سارکوزی از حزب راست‌گرای جمهوریخواه اعلام کرده در دور دوم انتخابت ریاست جمهوری به مکرون رای خواهد داد.

سارکوزی در توئیتی با اعلام حمایت از مکرون او را «تنها کسی» خواند که «در شرایط وضعیت کنونی»، «شرایط اقدام» را دارد.

سارکوزی نوشت: به امانوئل مکرون رای می دهم چرا که معتقدم او در برابر بحران وخیم بین المللی که پیچیده تر از همیشه است، تجربه لازم را دارد. چرا که طرح اقتصادی او با ارزش قائل شدن به کار و فعالیت آن را در مرکز اولویت ها قرار می‌دهد. چرا که تعهد او به اتحادیه اروپا روشن و بی ابهام است.

سارکوزی در جریان رقابت های دور نخست انتخابات از نامزد حزب سیاسی خود والری پکرس بود حمایت نکرده بود.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه برگزار شد و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فعلی با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و «مارین لو پن» نامزد حزب راستگرای «مجمع ملی» با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند.

برچسب‌ها قاره اروپا فرانسه امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا فرانسه امانوئل مکرون قاره اروپا فرانسه امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مستند نامزد‌ها از امروز سیزدهم اردیبهشت تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت هر روز ساعت ۱۳ پخش و ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه از سیما و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس می‌شود.
پخش مناظره هم در این بازده زمانی ساعت ۲۱ از سیما و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.
به گفته مدیر کل صدا و سیمای استان فارس فرصت یکسان و رایگان برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، در رادیو و تلویزیون مرکز فارس فراهم شده است.
پهلوانیان افزود: برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل