Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:20:34 GMT

پشت در بسته ساحل اروندرود!

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۰۱۶

پشت در بسته ساحل اروندرود!

ایسنا/خوزستان یک فعال میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ساحل اروندرود عامل مهمی در جذب گردشگر است و به طور قطع رسیدگی نکردن به آزادسازی این ساحل موجب می‌شود ضربه سنگینی به گردشگری وارد شود.

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه حریم ساحل اروندرود رعایت نشده و گردشگران محروم دیدن سواحل هستند خاطرنشان کرد: ساخت اماکن تجاری و پیشروی شرکت‌های نفتی به ساحل ۲ عامل مهم است که باعث شده ساحلی که باید برای بازید مردم و گردشگران بازبماند در بیشتر مواقع بسته باشد و مردم و گردشگران از دیدن این سواحل محروم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه برای آزادسازی ساحل اروندرود دست‌کم باید ۶۰ متر از حریم ساحل رعایت شود گفت: مراکز تجاری، بازارهای بزرگ، سنگ کشیدن شرکت نفت در کنار ساحل و... در این خصوص مشکل‌ساز شده است.

این دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری در آبادان و خرمشهر یادآوری کرد: با مطالبه مردم برای آزادسازی سواحل و دستور رییس جمهور برای محدوده‌های زیادی از جمله ساحل بهمنشیر، کارهای ساحل‌سازی انجام و اعمال قانون شده اما همچنان شاهدیم که ساحل اروندرود با اینکه محدوده‌ای در مرکز شهر است همچنان به حال خود رها شده و کسی نیست به این حوزه ورود کند.

امیری گفت: به استثنای اماکن امنیتی، از ساحل تا اماکنی که ساخته شده‌اند  باید حریم ۶۰ متری رعایت شود. در غیر این صورت ضربه سنگینی به گردشگری استان وارد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اروندرود ساحل اروندرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!

“آی آدم ها”   آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید! یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید   آن زمان که مست هستید، از خیال دست یابیدن به دشمن آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید که گرفتستید دست ناتوانی را تا تواناییِ بهتر را پدید آرید آن زمان که تنگ می‌بندید بر کمرهاتان کمربند در چه هنگامی بگویم من؟ یک نفر در آب دارد می‌کند بیهوده جان قربان!   آی آدم‌ها که بر ساحل بساط دلگشا دارید! نان به سفره جامه‌تان بر تن یک نفر در آب می‌خواند شما را موج سنگین را به دست خسته می‌کوبد باز می‌دارد دهان، با چشم از وحشت دریده سایه‌هاتان را ز راه دور دیده آب را بلعیده در گود کبود و هر زمان بی‌تابی‌اش افزون می‌کند زین آب‌ها بیرون گاه سر، گه پا.   آی آدم‌ها! او ز راه دور، این کهنه جهان را باز می‌پاید می‌زند فریاد و امید کمک دارد آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! موج می‌کوبد به روی ساحلِ خاموش پخش می‌گردد چنان مستی به جای افتاده، بس مدهوش می‌رود نعره‌زنان، وین بانگ باز از دور می‌آید: آی آدم‌ها! و صدای باد هر دم دل‌گزاتر در صدای باد بانگ او رهاتر از میان آب‌های دور و نزدیک باز در گوش این نداها: آی آدم‌ها! آی آدم‌ها! کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ساحل بندرعباس بعد از باران
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!