Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه کتاب و ادبیات ایران، از ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، مؤسسات فرهنگی و آژانس‌های ادبی سراسر کشور دعوت کرد برای مشارکت در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و معرفی آثار برتر ایرانی تا اول اردیبشهت ماه به سامانه ketab.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران در نظر دارد با برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات و تسهیلات برای حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران

۱. اختصاص فضا در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران به منظور عرضه و نمایش کتاب‌های منتخب؛

۲. هماهنگی و اختصاص فضا در غرفه جهت برگزاری نشست‌ها و دیدارهای دو جانبه یا چندجانبه؛

۳. ارسال رایگان کتاب‌های منتخب متقاضیان به نمایشگاه تا سقف معین؛

تبصره: خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص بند یک و دو طبق صلاح‌دید و امکانات موجود در نمایشگاه کتاب بغداد اقدام خواهد کرد.

بدیهی است کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به بلیط هواپیما، اقامت و رفت و آمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.

متقاضیان می‌توانند تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد اقدام کنند و در صورت کسب شرایط حضور تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای امضای تفاهم‌نامه همکاری و معرفی یک نفر به عنوان متصدی غرفه به صورت ثابت اقدام کنند.

همچنین متقاضیان باید لیست کتاب‌های مناسب و قابل عرضه در نمایشگاه را تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ معرفی و کتاب‌های منتخب را مطابق فهرست اعلام شده تا دهم اردیبهشت ماه به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال کنند. ارائه بروشور و چکیده صدوپنجاه کلمه‌ای به زبان عربی یا انگلیسی برای کتاب‌های ارائه شده نیز ضروری است. بر اساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انتخاب و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص اقدام می‌شود.

کتاب‌های قابل عرضه در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد باید چه شرایطی داشته باشند؟

۱. کتاب‌های قابل عرضه در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر به ناشر خارجی را داشته باشند.

۲. تألیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دو زبانه به یکی از زبان‌های دیگر مانند عربی و انگلیسی و نیز کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی) است.

۳. جدید الانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در پنج سال اخیر باشد.)

۴. تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌های به زبان عربی و با موضوعات مختلفی همچون ایران شناسی، هنری، تاریخی، دینی، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات کلاسیک و معاصر، کودک و نوجوان)

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، شماره ۱۰۸۰ مراجعه یا با شماره تلفن ۶۶۴۱۵۵۴۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 5466307 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه کتاب بغداد صنعت نشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی اسباب بازی ایرانی هفته هنر انقلاب اسلامی تازه های نشر ماه رمضان 1401 انقلاب اسلامی ایران ماه مبارك رمضان دفاع مقدس انقلاب اسلامی هنر شهید سید مرتضی آوینی علوم انسانی نقد کتاب انتشارات سروش خانه کتاب و ادبیات ایران جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود