Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:27:07 GMT

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام خودرو در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۵۰۰

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام خودرو در خراسان جنوبی

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد مدتی پیش در فضای مجازی با فردی ناشناس که خود را از افراد معتبر در این زمینه معرفی کرد، آشنا شدم و وی اعلام داشت در ازای دریافت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال می‌تواند اقدام به ثبت‌نام خودرو کند.

وی افزود: به گفته این خانم فرد کلاهبردار با ترفندهای زیرکانه او را فریب داده و مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: شاکیه در ادامه اظهارات خود عنوان داشت پس از گذشت مدتی از آشنایی فرد کلاهبردار مدارک اینجانب را اخذ و پس از دریافت پیامک رمز پویا مبنی بر خرید خودرویی به مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال رمز مربوطه را در اختیارش قرار دادم که با ارسال رسید خرید از شرکت مربوطه اعلام کرد موفق به ثبت‌نام یک دستگاه خودرو شده است.

وی افزود: این شاکی پس از گذشت چند روز از زمان ثبت‌نام برای پیگیری موضوع و آگاهی از زمان تحویل خودرو به نمایندگی شرکت مربوطه مراجعه کرد که مشخص شد هیچ گونه ثبت‌نامی با مشخصات هویتی‌اش انجام نشده اما وجه مربوطه از حساب بانکی‌ نامبرده کسر شده است.

سرهنگ الوانی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص و با هماهنگی مرجع قضایی این مجرم سایبری در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا ارتباط خود با این پرونده را انکار و با بیان مطالب کذب سعی در گمراه کردن روند پرونده را داشت که با مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود عنوان داشت ثبت‌نام خودرو را با اطلاعات بانکی شاکی برای یکی از اقوام خود انجام دادم.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: متهم بنابر اظهاراتش به این نتیجه رسیده بود که اگر خودروی مذکور را به‌صورت حواله بفروشد سود بیشتری خواهد کرد لذا رسید جعلی (فتوشاپی) خرید یک دستگاه خودروی فدلیتی پرایم با مشخصات خانم را برایش ارسال کرده تا مطمئن شود ثبت‌نام به‌طور موفقیت‌آمیز انجام شده است.

وی گفت: متهم همچنین در اظهارات خود بیان کرد که شاکیه بعد از گذشت چند روز از ثبت‌‎نام با اینجانب تماس و بیان داشت که طی مراجعه به نمایندگی مربوطه مشخص شده است هیچ گونه ثبت‌نامی با مشخصات هویتی او صورت نگرفته است که اظهار بی‌اطلاعی و از دوستم درخواست کردم طی تماس تلفنی با شاکی خود را نماینده گروه خودرویی بهمن موتور معرفی و به وی اعلام کند ثبت‌نام شما در حال بررسی است و نتیجه آن در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: شهروندان و کاربران در این گونه موارد باید با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از نحوه ثبت‌نام و طرح‌های جدید همچنین نشانی صحیح اینترنتی نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات خودرویی مطلع شوند تا از درست بودن نشانی و سایت اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه به تبلیغات فریبنده و اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

برچسب‌ها پلیس فتا کلاهبرداری خودرو خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری خودرو پلیس فتا کلاهبرداری خودرو خراسان جنوبی خراسان جنوبی پلیس فتا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرهنگ یدالله دهقان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان از یک دستگاه تریلی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند. 

وی افزود: ارزش سوخت های قاچاق ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این خصوص یک دستگاه تریلی را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی