Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم مردم شرق استان طی چند سال اخیر بیکاری است که با حمایت مسوولان از جمله اعطای تسهیلات بانکی با بهره کم به شرکت‌های نوآور و دانش بنیان می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد تا جوانان شهرستان برای امرار و معاش خانواده مجبور نباشند به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور استان سمنان در شاهرود مستقر هستند، ابراز داشت: استفاده صحیح از ظرفیت این شرکت‌ها نه تنها می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند بلکه موجب رشد و توسعه اقتصادی شهرستان می‌شود.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه امسال حل و فصل موانع و مشکلات موجود در مسیر راه اندازی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بزرگترین دغدغه شرکت‌های دانش بنیان و نوآور شهرستان تامین منابع مالی، تسهیلات و همچنین تامین نیروی انسانی کار آمد است.

جلالی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود مخاطراتی چون سرمازدگی، خشکسالی، کمبود آب و همجواری با کویر وجود دارد، ادامه داد: در کنار این مخاطرات، فرصت‌هایی چون کشاورزی، گردشگری و معادن بی نظیری هم وجود دارد که با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان رشد و توسعه شهرستان را رقم زد.

فرماندار شاهرود تقویت زیرساخت‌های ریلی و هوایی را ضروری خواند و ابراز داشت: ارزش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان زمانی محقق می‌شود که هم راستا با امکانات و ظرفیت منطقه باشد در آن صورت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد هم خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه باید در راستای نوآوری، استقرار و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان شرایط را تسهیل کنیم، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان استان با دارا بودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

جلالی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۳۰۰ شرکت فناور توسعه و ۹ شرکت خلاق نیز مجوز فعالیت گرفتند، افزود: سال گذشته اعتبار ایجاد سه مرکز نوآوری شاهرود در حوزه‌های معدن، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شد.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

برچسب‌ها شاهرود اشتغال زایی اشتغال پایدار پارک علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود اشتغال زایی اشتغال پایدار شاهرود اشتغال زایی اشتغال پایدار پارک علم و فناوری دانش بنیان ها شرکت های دانش بنیان اشتغال پایدار استان سمنان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود

سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: در این جشنواره در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش آموز در قالب ۲۰ تیم و در مقطع ابتدایی هزار دانش آموز در قالب ۴۰ گروه با هم رقابت کردند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد