Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:38:44 GMT

مردم تجاوز به اراضی ملی را گزارش کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۵۵۰

مردم تجاوز به اراضی ملی را گزارش کنند

ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: تا ۱۵ فرورین، ۱۲ فقره پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی در خصوص تصرف بیش از ۴.۵ هکتار از اراضی ملی استان ارجاع داده شده است.

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بخشی از اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی البرز در نیمه اول فروردین ماه اظهار کرد: طی این مدت ۱۲ اصله چوب قاچاق در قالب دو فقره کشف، توسط نیروهای یگان حفاظت ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نیمه اول فروردین ماه ۸ هزار و ۱۵۹ متر مربع از اراضی ملی استان که توسط برخی افراد سودجو تصرف شده بود، آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: طی این مدت، ۵۰۰ رأس دام که در عرصه‌های طبیعی استان به شکل غیرمجاز چرا می‌کردند، اخراج شده و سه فقره پرونده در این خصوص تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی البرز اضافه کرد: تا ۱۵ فرورین، ۱۲ فقره پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی در خصوص تصرف بیش از ۴.۵ هکتار از اراضی ملی استان ارجاع داده شده است.

این مسئول گفت:  یگان حفاظت منابع طبیعی البرز به طور شبانه روزی، اجرای عملیات گشت و حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار خود داده و با همکاری و تعامل با مقامات قضایی و انتظامی شهرستان اجازه نخواهد داد که سودجویان و متجاوزین به اراضی ملی و دولتی، اقدام به تخلف و تصرف کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز توضیح داد: بدون شک در صورت مشاهده هرگونه تخلف بدون هیچگونه ملاحظه‌ای با عاملین برخورد خواهد شد.

فرضی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب منابع طبیعی منطقه می‌شود با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و سامانه  ۱۳۹ تماس گرفته تا مامورین یگان حفاظت در اسرع وقت با متخلفین و متجاوزین به منابع طبیعی و اراضی ملی برخورد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری البرز حامد فرضی اراضی ملی منابع طبیعی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت