Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: بازار سرمایه می‌تواند هوشمندانه عمل کند و به سمتی پیش رود که زمینه‌ساز ایجاد ثبات اقتصادی باشد؛ همچنین این فرصت همچنان در کشور وجود دارد که منابع این بازار به سمت تولید ملی پیش برود.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از سازمان بورس و اوراق بهادار، «حمیدرضا صالحی» به مشکلات حاضر در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: با توجه به موضوع شعار سال و توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی باید مسایل و مشکلات موجود بر سر راه تولید مورد بررسی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورت تمرکز دولت در استفاده از راهکارهای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای رفع موانع حاضر بر سر راه تولید، می‌توان گفت که همسو با شعار امسال حرکت شده و می‌توان به تحقق آن تا پایان سال جاری امیدوار بود.

صالحی تاکید کرد: با توجه به صحبت مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، شعارهای اعلام شده نباید فقط بر بیلبوردها نمایش داده شود بلکه باید نگاه‌ها به مساله تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به صورت عملی در نظام اقتصادی کشور دیده شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به راه‌های دست یابی به موفقیت نسبی در زمینه تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند کشور ایران به لحاظ بنیادی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار برخی از عقب ماندگی‌ها است و ممکن است اقتصاد ایران به دلیل عدم وجود رقابت پذیری، عدم شفافیت در وضعیت تراز تولید و مصرف در حوزه های مختلف، ایجاد تورم در کشور و نیز تحت تاثیر بی توجهی‌های صورت گرفته به موضوع نقدینگی با آثار مخرب و زیان‌باری همراه شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد مساله تولید در کشور باید به صورت اصولی و زیرساختی توجه ویژه‌ای به اقتصاد کلان صورت گیرد، افزود: مسایلی مانند استفاده از ارز چند نرخی، کنار گذاشته شدن اصل رقابت‌پذیری در اقتصاد کشور، مشکلات صادرات و عدم ارتباط بانکی با دنیا و عدم سرمایه‌گذاری خارجی زمینه ساز ایجاد آسیب جدی به تولید در کشور خواهند بود.

صالحی به وجود برخی از مشکلات در تولید کشور اشاره کرد و افزود: معطوف شدن نگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به عنوان یک امتیار تلقی شود؛ زیرا شرکت‌های دانش‌بنیان قادر به فعالیت در همه حوزه های مختلف تولید و خدمات خواهند بود و اقتصاد کشور را با پیشرفت و تحول همراه می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن ایران به کمک بازار سرمایه در بهبود فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: اگر واحدهای تولیدی نتوانند نقدینگی مورد نیاز خود را از طریق بازار پول تامین کنند، باید برای تامین منابع مورد نیاز خود به سمت بازار سرمایه بروند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند هوشمندانه عمل کند و به سمتی پیش رود که زمینه‌ساز ایجاد ثبات اقتصادی باشد، اظهار داشت: اگر بازار سرمایه نسبت به این موضوع واقف باشد که تولید کننده با وضعیتی مثبت در بازار آینده روبرو است و می‌تواند محصولات خود را به خوبی به فروش برساند، پذیرای آن شرکت‌ها در بورس خواهد بود و از عرضه آنها در بازار سرمایه استقبال خواهد کرد.

شفیعی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هنوز نتوانسته ظرفیت خود را به سمت تولید و خدمات واقعی پیش ببرد، گفت: این فرصت همچنان در کشور وجود دارد که منابع بازار سرمایه به سمت تولید ملی پیش برود اما لازمه این اقدام آن است که ساز و کارهای تولید در ایران تا اندازه‌ای همانند دیگر کشورهای دنیا باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار سهام ، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی ، شرکت دانش بنیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سهام کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی شرکت دانش بنیان شرکت های دانش بنیان اتاق بازرگانی بازار سرمایه دانش بنیان تولید ملی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود