Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز چهارشنبه در نشست مشورتی دهیاری های بخش مرکزی مهاباد افزود: قوانین اجرا شده تحت عنوان اصلاحات اراضی و همچنین تفکیک اراضی کشاورزی بیشترین لطمه را به نظام تولید در سطح روستا وارد کرده و موجب افزایش مهاجرت به شهرها شده است.

وی ادامه داد: احداث خانه باغ در اراضی کشاورزی و به ویژه در حاشیه سد مهاباد ناشی از این قوانین بوده و موجب شده منبع اصلی تامین آب شرب با تهدیدات زیادی مواجه شده و معضلاتی چون آسیب های اجتماعی نیز در این اماکن بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه برخی از قوانین اجرایی با سیاست‌های کلی دولت ‌مغایرت دارد، اضافه کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن اراضی باید در سطح کشور اجرا گردد تا پایداری و تثبیت تولید در بخش کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی حاکم شود.

قادری با تاکید بر اینکه دولت از تمام ظرفیت خود برای خودکفایی و عدم وابستگی به واردات استفاده کند، گفت: هیچ روستایی نباید به دلیل مشکل کمبود زمین به فکر مهاجرت باشد بلکه می توان این مشکل را از طریق الحاق زمین به محدوده روستا با اولویت اراضی ملی و سپس اراضی کشاورزی فراهم و به این ترتیب زمینه نگهداری نیرو کار و تولید در سطح روستاها را همچنان تامین کرد.

وی افزود: امسال در بحث توزیع اعتبارات شهرستان نیز در نظر داریم توجه بیشتری به بخش عمران و آبادنی روستاها داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه که با حضور دهیاران بخش مرکزی مهاباد برگزار شد مطالب و مشکلات دهیاری ها مطرح و نسبت به رفع برخی از مشکلات آنان تصمیم گیری شد.  

مهاباد دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی در قالب ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمد رنجکش معاون امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در همایش  روز شوراهای روستاها در حسینیه روستای " کریکلا" بخش مرکزی سوادکوه با بیان اینکه "هدف ما ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم روستا‌ها است."، اظهار داشت: خرداد 1375 اولین قانون شوراها تصویب شد و وظیفه خطیری به‌عهده شوراها قرار گرفت.

رنجکش داشتن برنامه برای شوراهای روستا را مهم برشمرد و گفت: اگر برنامه و بودجه نباشد از دهیار کاری برنمی‌آید و در برخی نقاط شوراها در زمان تعیین‌شده برنامه و بودجه ارائه نمی‌دهند، شوراها باید به‌صورت تخصصی ورود کنند و نظر بدهند و باتوجه به نیاز مردم روستا موضوعات را بررسی کنند.

معاون امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نظارت بر عملکرد دهیار را از وظایف  مهم شوراهای روستا برشمرد و تصریح کرد: شوراها به‌عنوان سیاست‌گذار یک روستا به‌عنوان ناظر بر عملکرد دهیار اقدام کنند نه اینکه در امور دهیاری دخالت داشته باشند، شورای روستا باید حداقل هر سه ماه از دهیار گزارش عملکرد بخواهد.

رنجکش یکی از مشکلات در مازندران را ساخت‌وساز غیر مجاز دانست و ناظر نبودن شوراها بر عملکرد دهیار را یکی از دلایل آن برشمرد و ابراز کرد: غالباً نبود نظارت شورا بر عملکرد دهیار عاملی در ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران است، بی‌تفاوتی شوراهای روستا‌ها بر ساخت‌وساز غیرمجاز باعث می‌شود دهیاران خودسرانه چشم بر ساخت وساز غیرمجاز ببندند.

وی اضافه کرد: سوادکوه از جمله شهرستان‌‌های مازندران است که در دل منابع طبیعی واقع شده است و وظیفه شوراهای سوادکوه نسبت به سایر شهرستان‌ها مهم‌تر است.

رنجکش موضوع پسماند را موضوع مهم دیگر در روستاها عنوان کرد و با تأکید بر ایجاد درآمد پایدار برای پیشبرد اهداف روستاها، گفت: دهیاری یک نهاد غیردولتی است و با درآمد پایدار باید به خودکفایی برسد، جذب سرمایه‌گذار راهی برای ایجاد درآمد پایدار است و اهالی روستا منتفع خواهند شد و عوارض کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی