Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نستهن مقدم شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر پاسخگوی سوالات دانشجویان در زمینه های مختلف شد.

این نشست علاوه بر متن حاشیه‌های زیادی هم داشت شهرداری یاسوج در ابتدای اظهارات خود  از دانشجویان خواست این موضوع را بدانند که چه مجموعه را تحویل گرفته است و چه انتظاراتی باید از او داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یاسوج به درآمدهای شهرداری در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: کرونا اجازه نداد که حتی یک ریال درآمدزایی از اماکن و فضاهای خودمان داشته باشیم شهرداری خودگردان است و همین موجب شده که کارگران معوقاتی را در زمینه حقوق خود داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اخراج برخی کارگران شهرداری به دلیل اظهار نظر و اعتراض گفت: هیچ کس را تا کنون تهدید به اخراج نکرده‌ایم اما نظم کاری خود را نیز در شهرداری تعطیل نمی کنیم در مدت حضور در شهرداری برای اخراج هیچ کارگری قدمی برنداشته‌ایم اما این اجازه را هم نمی‌دهیم کسی که وظیفه خدمت به مردم دارد از ساعت ۸ صبح تا ۴ بامداد به جای کار کردن ادمین فضای مجازی کانال های مختلف باشد.!

مقدم گفت: ۴ معاون و ۷ سازمان و ۴۰ مسئول میانی در شهرداری مشغول به انجام وظیفه هستند که همگی دغدغه شهر و مردم را داریم و  با طرح این سوال که آیا وضعیت معابر و بافت‌ها و پارک‌ها قبل از او گل و بلبل بوده است گفت: نمی‌خواهم بگویم ویرانه تحویل گرفتیم اما باید واقعیت ها را نیز مدنظر قرار دهیم.

شهردار یاسوج به برخی از پروژه‌های معطل مانده از سال‌های دور اشاره کرد و گفت: همین بلوار آیت‌الله ملک‌حسینی مصوب سال ۷۰ است وقتی بعد از ۲۷ سال کمر زیر بار این پروژه بزرگ کردیم که چندین و چند شهردار قبل از ما حضور داشتند باید این مصوبه را اجرا می‌کردند و الان بار آن برای ما ۱۰ برابر شده است پل چهارم بشار را در سال ۹۴ کلنگ زنی کردند حتی منابع داخلی را هم به کار گرفتیم امروز ۱۳ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار است اکنون ۱۱ میلیارد برای پل گذاشته شده که از این ۱۱ میلیارد تومان ۵ میلیارد تومان پول نقد است مابقی اوراق مشارکت و بدانیم پیمانکار کار را به اتمام نمی‌رساند تا اینکه پول خود را بگیرد.

وی انتقادی هم از مسئولان استانی کرد که چرا شهردار را به جلسه هیئت دولت در استان راه ندادند تا بتواند از حقوق مردم شهر دفاع کند.

مقدم در خصوص بازیافت زباله گفت: همه می‌دانند شیر‌آبه زباله‌ها وارد آب آشامیدنی مردم می‌شود و دودی که از سوزاندن زباله به مشام مردم می‌رسد را احساس کرده‌‌اند سرمایه‌گذار آمده امروز فقط منتظر برق در شبکه هستیم.

وی به تعطیل بودن ۱۱ ساله سیستم حمل و نقل در شهر یاسوج هم اشاره کرد البته انتقادی هم از رسانه‌ها کرد که پایتخت طبیعت را پایتخت چاله چوله نامیده اند و باید در کنار انتقادات فرصت‌ها و اقدامات را نیز بیان کنند.

این مسئول در خصوص کارگران شهرداری و انتقاداتی که از او در زمینه پرداخت حقوق و مزایای آنها می شود گفت: کبوتری آمده و بر روی روشویی ما تخم گذاشته به احترام آن پرنده اجازه ندادیم لانه‌اش خراب شود تا برسد به اینکه بخواهیم کارگران شهرداری را اذیت کنیم و حقوق آنها را پرداخت نکنیم.

وی با بیان این‌که کدام کار شده که اکنون بخواهم آن را جمع کنیم گفت: افتخار می‌کنم که جلوی بی تدبیری ها را در این چهار سال گرفتیم.

مقدم در پاسخ به سوال دانشجویی که گفته بود سامانه شفافیت نداریم گفت: سامانه شفافیت داریم در دوره پنجم یک پروژه بدون رقابت به کسی داده نشد و همه چیز در سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود.

وی همچنین به سیستم پایش تصویری در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: تعداد 53 سامانه برای کنترل ترافیک شهر یاسوج جانمایی آن صورت گرفته و برآورد هزینه آن 43 میلیارد تومان است سرمایه‌گذار می‌گوید اگر از محل جرائم رانندگی سهم سرمایه‌گذار داده شود به این موضوع ورود خواهد کرد.

در این نشست دانشجویان در خصوص دلیل عدم راه‌‌اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج؛ عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری و تجمع همه وقته آن‌ها که نتیجه سوء مدیریت مسئولان شهرداری و تهدید به اخراج کارگرانی که پی‌گیر حق و حقوق خودشان هستند از مقدم پاسخ خواستند.

همچنین آن‌ها به معضلات جمعه بازار اشاره کردند که عوارضی پرداخت می‌کنند و وضعیت نقل و انتقال آن‌ها به مکان جدید به یک نگرانی تبدیل شده است، ترافیک‌های سرسام‌آور شهر که هیچ برنامه‌ای برای حل آن وجود ندارد، کمبود پارکینگ ها در شهر یاسوج و همچنین سوال در خصوص پارکینگ 7 تیر که به کجار رسید، وجود ایستگاه‌ها در مکان‌های نامناسب، وعده محقق نشده سامانه پایش تصویری، مکان ایستگاه‌های تاکسی‌ که خودشان سد معبر هستند و در این شهر یک سرویس بهداشتی پیدا نمی‌شود و فضای سبز مناسب نیز اشاره کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مقدم شهردار یاسوج خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد کارگران شهرداری میلیارد تومان شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است

شهردار شهر حمیدیا گفت: طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی قرار است در چهار مرحله اجرا شود که مرحله اول آن از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری حمیدیا، علیمراد الله‌وردی اظهار کرد: بلوار شهید حاج حسن دشتی در شهر حمیدیا قرار دارد که یکی از ورودی‌های شهر یزد به شمار می‌رود و طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی قرار است در چهار مرحله اجرا شود که مرحله اول آن از، اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که بلوار شهید دشتی دارد، بار ترافیکی آن است، افزود: چهارراه امیرالمومنین (ع) یکی از نقاطی است که طرح آن تهیه و پس از اختصاص بودجه به آن، این چهار راه به تقاطع غیر همسطح تبدیل خواهد شد.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه اولین بریدگی بلوار شهید دشتی بار ترافیکی زیادی را به دنبال دارد، گفت: به‌زودی این بریدگی حذف و دوربرگردان مناسب و استانداردی حوالی بوستان ناجی ایجاد خواهد شد.

الله وردی ادامه داد: البته در راستای کاهش بار ترافیکی در این بلوار نیز تقاطع غیر هم سطحی دیده شده که بلوار جهاد را به پل خلیج فارس و بلوار مدرس متصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احداث مخزن هیدرولیکی ۱۵۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در رودخانه عباسی بلوار شهید دشتی هم از جمله طرح‌هایی است که روان آب‌های این شهر را به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌کند.

کد خبر 750941

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد