Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:23:27 GMT

ارتشیان غیور مصداق بارز استقامت، صلابت و پایمردی هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۴۲۱

ارتشیان غیور مصداق بارز استقامت، صلابت و پایمردی هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «علی‌حسین شهلایی» روز  چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش با گرامیداشت و تبریک روز ارتش افزود: بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تعدادی از معاندان و مخالفان نظام اسلامی، شعار انحلال ارتش را در سر می پروراندند و به بهانه‌های مختلف می‌گفتند ما نیروی نظامی و ارتش نیاز نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در آن زمان حضرت امام (ره) با آن دید و بصیرتی که نسبت به مسایل جامعه و اوضاع آن زمان کشور داشتند اعلام کردند نه تنها ارتش منحل نمی شود بلکه باید ارتش با تمام ساز و برگ نظامی که داشتند در روز ۲۹ فروردین همان سال ۵۸ به خیابان‌ها آیند و مردم از ارتش استقبال کنند که همین نقطه عطفی شد که این روز را به نام روز ارتش و  حماسه سازی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی معرفی کردند.

وی افزود: به مناسبت دهه ارتش که از بیست و یکم فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت ماه از شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی تا شهادت سپهبد قرنی نام گذاری شده، برنامه‌هایی پیش‌بینی کردیم که در سطح شهرستان و پادگان ابوذر برگزار می شود.

فرمانده تیپ ۷۱ پادگان ابوذر سرپل ذهاب مهم ترین برنامه‌های دهه ارتش را تجلیل از کارکنان نمونه ارتش، دیدار و سرکشی با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، صعود به ارتفاعات منطقه، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و برگزاری مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی نام برد.

سرهنگ شهلایی دیگر برنامه ها را شامل برگزاری محفل انس با قرآن، همایش پیاده روی خانوادگی و اهدای جوایز به تعدادی از کارکنان شرکت کننده همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی به مناسبت دهه ارتش، مراسم ضیافت افطاری با حضور کارکنان در سطح پادگان را بیان کرد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز  با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران سرپل ذهاب انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی روز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی