Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مطالعات صورت گرفته حاکیست که تقریباً از هر ۱۰ نفر چهار نفر (۳۸٪) در انگلیس نگران وضعیت مالی خود هستند. این میزان در قیاس با سه ماه پیش ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. این درحالیست که نگرانی مردم نسبت به ابتلا به کرونا ۷ درصد درقیاس با سه ماه پیش کاهش یافته است.

این مطالعه که از سوی محققان دانشگاه لندن و بر اساس نظرات ۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر گردآوری شده نشان می‌دهد که تنها ۵۶ درصد از مردم احساس می کنند کنترل امور مالی خود را در اختیار دارند؛ این در حالیست که بزرگسالان دو برابر بیشتر از افراد مسن نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظر سنجی همچنین حاکیست که حدود ۴۹ درصد احساس می‌کنند بر سلامت روان خود کنترل دارند و تعداد افرادی که علائم اضطراب و افسردگی را گزارش کرده‌اند در بالاترین سطح خود برای ۱۱ ماه بوده است.

«دیزی فانکورت» نویسنده اصلی این گزارش، از موسسه اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه لندن می گوید: «این یافته ها نشان دهد که بازگشت مردم به زندگی عادی (پساکرونا)، تمام مزایای سلامت روانی را که مردم انتظار داشتند، به‌همراه نداشته است.»

وی افزود: «نگرانی مردم در مورد پول افزایش یافته، به طوری که مردم در حال حاضر بیشتر نگران امور مالی هستند تا ابتلا به کرونا.این نشان می‌دهد که استرس‌های روان‌شناختی جدید در افراد غالب شده‌ است.»

این درحالیست که به گفته «فانکورت» شمار موارد ابتلا به کرونا، مراجعه به بیمارستان و مرگ‌ومیر رو به افزایش است و اوضاع همه‌گیری اگر به نسبت سه ماه پیش بهتر نشده تغییری نکرده است.

نتیجه این تحقیقات درحالی منتشر می‌شود که اقتصاد انگلیس به دلیل مجموعه‌ای از بحران‌ها شامل برگزیت، همه‌گیری کرونا و پیامدهای جنگ اوکراین تحت فشار است.

دفتر آمار ملی انگلیس امروز اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور برای نخستین بار در نتیجه آثار فوری جنگ اوکراین به بالاترین حد در نزدیک ۳۰ سال گذشته رسیده است. بر اساس این گزارش شاخص نرخ مشتری (CPI) از ۶.۲ درصد در ماه فوریه (بهمن/اسفند) به ۷ درصد در ماه مارس رسیده که ۰.۸ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش نشان می‌دهد. این رقم بزرگتر از انتظار اقتصاددانان است که نرخ ۶.۷ درصد را پیش بینی کرده بودند.

این سازمان دو روز پیش نیز گزارش داد که اقتصاد انگلیس با فاصله قابل‌توجهی از حدی که انتظار می‌رفت، افت کرده و عملا رشدی را تجربه نکرده است. طبق این گزارش، اقتصاد انگلیس در ماه فوریه  ۰.۱ درصد رشد داشته که در قیاس با ماه قبل از آن ۰.۷ درصد افت نشان می‌دهد.

قیمت بسیاری از کالاها در انگلیس طی هفته‌های اخیر جهش قابل توجهی را تجربه کرده و کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را خواهند داشت.

برچسب‌ها اوکراین ویروس کرونا انگلستان نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین ویروس کرونا انگلستان اوکراین ویروس کرونا انگلستان نرخ تورم ابتلا به کرونا نشان می دهد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا