Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه عدم تامین مالی در حوزه‌های دانش‌بنیان موجب ابتر ماندن فعالیت ‌ها شده است، گفت: بر این اساس میزان سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر علی وحدت امروز در نشست فعالین عرصه اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به قانون جهش دانش‌بنیان، افزود: این قانون فرصت‌های خوبی برای حوزه‌های دانش بنیان است و امکان کار و همکاری با بازار سرمایه فراهم می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر برای هر کاری سرمایه گذاری صورت نگیرد، آن کار ابتر می‌ماند، اظهار کرد: تامین مالی یکی از نیازهای اقتصادی دانش بنیان است و برای آن نیاز به یک نوآوری داریم که برای این منظور صندوق‌های پژوهش و فناوری در هر استان راه اندازی شده است.

وحدت خاطر نشان کرد: در این راستا در کنار دانشگاه‌های بزرگ همچون امیرکبیر، شریف و تهران یک صندوق و در حوزه‌های تخصصی نیز یک صندوق پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: این صندوق‌های نظام نوآوری مالی نقش مهمی در توسعه این شرکتها دارند و بر این اساس مجموعه سرمایه این صندوق‌ها از ۸۰ میلیارد تومان به هزار وصد میلیارد تومان رسیده است.
 
به گفته وی حوزه بیمه‌ها نسبت به سایر حوزه‌های  حمایتی عقب‌تر است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ، شرکت‌های دانش‌بنیان ، صندوق نوآوری و شکوفایی ، صندوق‌های پژوهش و فناوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق های پژوهش و فناوری صندوق های پژوهش و فناوری میلیارد تومان دانش بنیان صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور