Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: شناسایی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را منوط به تشکیل دولت فراگیر در این کشور می‌دانیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز (چهارشنبه) ۲۴ فروردین ماه میزبان فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق بود، پس از دیدار و گفت‌وگوی با همتای عراقی در نشست خبری مشترک حضور یافت و ضمن تشریح گفتگو‌های انجام شده به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ابتدای این نشست خبری ضمن خیرمقدم به همتای عراقی گفت: امروز در خصوص موضوعات متنوعی با هم گفتگو کردیم. درباره موضوعات دوجانبه و از جمله موضوعاتی که در مباحث دوجانبه گفتگو‌های امروز مورد توجه دو هیأت ایرانی و عراقی قرار گرفت تأکید بر اهمیت لغو روادید زمینی بین دو کشور بود. امیدواریم در آینده نزدیک با توجه به فاصله گرفتن دو کشور از بحران و شرایط حاد ویروس کرونا قادر باشیم که رفت و آمد‌های اتباع دو کشور را از طریق مرز‌های زمینی گسترش دهیم. طبعا صنعت توریسم بین دو کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر مناسبات ایفا کند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: آرزو کردیم طرف عراقی این موضوع را پیگیری کند که اتباع دو کشور با خودرو‌های شخصی و خانواده‌های خود به استان‌های دو کشور سفر سیاحتی و زیارتی داشته باشند.

وزیر خارجه بیان کرد: می‌توانیم در ماه‌های آینده روابط را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم. در هفت ماهه گذشته دولت سیزدهم حجم تبادلات تجاری و همکاری‌های دو کشور چهار و نیم برابر مدت مشابه قبلی افزایش یافته است. بر نقش مهم منطقه‌ای عراق تأکید و از نقش دولت عراق برای ایجاد تفاهم منطقه‌ای قدردانی کردیم و بر اهمیت گفتگو‌های منطقه‌ای با حضور اهل منطقه تأکید کردیم و از تلاش‌های دولت عراق برای از سرگیری گفتگو‌های ایرانی سعودی استقبال کردیم. امیدواریم منطقه ما شاهد ثبات، امنیت، پیشرفت و رفاه هر چه بیشتر باشد.

وی افزود: تحولات در یمن و استقبال از برقراری آتش بس در یمن و تاکید بر لغو محاصره انسانی و گفتگو‌های یمنی - یمنی اتفاق نظر داشتیم. در سوریه بخش‌هایی از خاک این کشور در اشغال پایگاه‌های نظامی مخالفت خود را اعلام می‌کنیم و مردم سوریه باید در سایه استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی نسبت به آینده خود تصمیم بگیرند.

آخرین تحولات در افغانستان مورد گفتگو قرار گرفت و از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم. اتفاق ناگواری در مقابل سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات رخ داد دولت مرکزی افغانستان با اعزام والی هرات مراتب ناخرسندی و محکومیت این اقدام را به صراحت اعلام کردند و امروز هم جمع بزرگی از مردم و گروه‌های سیاسی افغانستان با حضور در مقابل نمایندگی‌های ایران با تقدیم گل تلاش کردند نشان دهند دشمنان مشترک دو کشور قادر نخواهند بود با توطئه افکنی باعث بروز مشکلات و ناامنی در مرزهایا مشترک و روابط دو کشور شوند. همچنان شناسایی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را منوط به تشکیل دولت فراگیر در این کشور می‌دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان افغانستان عراق تشکیل دولت فراگیر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است